Varför har alla ungomar börjat med droger?

Team-Adolfsson Gödseldräng
12 september 2008 · 4 529 Inlägg

pampers138 skrev:
jag är helt emot droger, gör bara skit!  ja kom ihåg med den gamla goda tiden då de va as ballt att racka 3,5 or och bli "full" på dem smile

men men, allt e ju så satans lätt att få tag på.. usch för dedär!!

ser inget fel i det inom rimliga mängder
som sagt har jag aldrig provat röka
men provar gärna även om det bara skulle hända en gång

vafan man lever ju bara 1 gång och så ofta man rikserar att dö i trafiken så kan de fan kvitta om man bli hög och hoppar ut genom ett fönster Right ?

pampers138 Har alltid rätt!
12 september 2008 · 689 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

pampers138 skrev:
jag är helt emot droger, gör bara skit!  ja kom ihåg med den gamla goda tiden då de va as ballt att racka 3,5 or och bli "full" på dem smile

men men, allt e ju så satans lätt att få tag på.. usch för dedär!!

ser inget fel i det inom rimliga mängder
som sagt har jag aldrig provat röka
men provar gärna även om det bara skulle hända en gång

vafan man lever ju bara 1 gång och så ofta man rikserar att dö i trafiken så kan de fan kvitta om man bli hög och hoppar ut genom ett fönster Right ?

okey, jag måste nog hålla med dig där,  men jag hatar de faktum att en viss ungdomskrets.. lockar mestadels yngre tjejer att prova på.. som blir bra mycke mer än prova på. sen är ju våldtäckten då ett faktum!

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
Brandis Diktator
12 september 2008 · 968 Inlägg

ni som inte rökt på kan ju bara sitta och knipa om hur kasst det är, allt ni någonsin hört är tillverkad fakta av USA's regering... finns inga undersökningar som tyder på att marijuana skulle vara dödligt, USA regering gjorde massa undersökningar för att motbevisa dom föregående undersökningarna, men varje undersökning visade på att man inte förstod varför det va olagligt, eftersom det va ofarligare än cigg och alkohol...

Team-Adolfsson Gödseldräng
12 september 2008 · 4 529 Inlägg

pampers138 skrev:

Team-Adolfsson skrev:

pampers138 skrev:
jag är helt emot droger, gör bara skit!  ja kom ihåg med den gamla goda tiden då de va as ballt att racka 3,5 or och bli "full" på dem smile

men men, allt e ju så satans lätt att få tag på.. usch för dedär!!

ser inget fel i det inom rimliga mängder
som sagt har jag aldrig provat röka
men provar gärna även om det bara skulle hända en gång

vafan man lever ju bara 1 gång och så ofta man rikserar att dö i trafiken så kan de fan kvitta om man bli hög och hoppar ut genom ett fönster Right ?

okey, jag måste nog hålla med dig där,  men jag hatar de faktum att en viss ungdomskrets.. lockar mestadels yngre tjejer att prova på.. som blir bra mycke mer än prova på. sen är ju våldtäckten då ett faktum!

jo det har du rätt i
men är dom så dåliga på att kontrolera sig själva så får man faktiskt skylla sig själv (till en viss del)
dom VET att det finns idioter som våldtar
ändå klär dom sig som horor och går ut och super sig fulla på cider
samma sak med att röka lite ruset blir desamma har jag ju hört här
hade man fått bort alla alkolister somsitter på alla torg hade man fått ner antalet supande tonåringar vilket skulle resultera i mindre våldtäckter
men så långt kan inte sverige tänka

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 september 2008 · 5 753 Inlägg

shit, det verkar vara så acceptabelt, nyttigt, coolt och naturligt med droger.... fan jag måste nog börja knarka jag med... roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Brandis Diktator
12 september 2008 · 968 Inlägg

ingen som har förstått varför vi kan köpa alkohol eller? och köpa cigg? kopplar ni inte? vad skulle ni göra en fredagkväll och lördag och onsdagskväll om ni inte kunde supa? ni skulle sitta hemma och dega, och bli utråkade... vad skulle ni göra då? jo bli arga på staten som förbjudit er att dricka, ni har ju arbetat en hel vecka och slappna av är ganska svårt för vissa... och om man har en befolkning som är arg på regeringen så brukar det sluta i skit.

exempel på hur viktigt det är för folk att dricka för slappna av är ju USA under depressionen, där folk kämpade för ta sig ett glas och glömma lite av dystra livet man lever, vilket ledde till mafioso och sånt... inte bra alltså, därför tillåter staten att man köper alkohol så länge dom kan kontrollera vart det säljs och till vem det gör...

det är inte lika lätt med gräs, det kan vem som helst odla, och det är simpelt, det är ju trots allt ogräs från början...

xorox_88 Smack that ass!!
12 september 2008 · 2 953 Inlägg

tycker dom kan förbjuda alcoholen jag oxå

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 september 2008 · 5 753 Inlägg

xorox_88 skrev:
tycker dom kan förbjuda alcoholen jag oxå

bara för att du är nykterist? lol






fast och andra sidan.. jag gillar alkohol och andra gillar röka... är väll samma sak igentligen.... dock så håller jag mig till alkoholen istället smile

Senast redigerat av _Glenne_ (12 september 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
xorox_88 Smack that ass!!
12 september 2008 · 2 953 Inlägg

_Glenne_ skrev:

xorox_88 skrev:
tycker dom kan förbjuda alcoholen jag oxå

bara för att du är nykterist? lol






fast och andra sidan.. jag gillar alkohol och andra gillar röka... är väll samma sak igentligen.... dock så håller jag mig till alkoholen istället smile

ääh själv så anser jag alcohol å gräs som samma sak

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 september 2008 · 5 753 Inlägg

nja vettefan ja... dricker hellre alkohol än att klippa gräsmattan tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
pampers138 Har alltid rätt!
12 september 2008 · 689 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

pampers138 skrev:

Team-Adolfsson skrev:

ser inget fel i det inom rimliga mängder
som sagt har jag aldrig provat röka
men provar gärna även om det bara skulle hända en gång

vafan man lever ju bara 1 gång och så ofta man rikserar att dö i trafiken så kan de fan kvitta om man bli hög och hoppar ut genom ett fönster Right ?

okey, jag måste nog hålla med dig där,  men jag hatar de faktum att en viss ungdomskrets.. lockar mestadels yngre tjejer att prova på.. som blir bra mycke mer än prova på. sen är ju våldtäckten då ett faktum!

jo det har du rätt i
men är dom så dåliga på att kontrolera sig själva så får man faktiskt skylla sig själv (till en viss del)
dom VET att det finns idioter som våldtar
ändå klär dom sig som horor och går ut och super sig fulla på cider
samma sak med att röka lite ruset blir desamma har jag ju hört här
hade man fått bort alla alkolister somsitter på alla torg hade man fått ner antalet supande tonåringar vilket skulle resultera i mindre våldtäckter
men så långt kan inte sverige tänka

Ja håller med dej!

Och nu kanske jag ger mej ut på hal is, men är byggt på FAKTA. Om Sverige kunde börja kontrollera invandringen så skulle antalet rån, våldtäkter och brott i största delen minska radikalt!
Tacka gode gud för Sverige Demokraterna! De är inte rasister!

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
xorox_88 Smack that ass!!
12 september 2008 · 2 953 Inlägg

_Glenne_ skrev:
nja vettefan ja... dricker hellre alkohol än att klippa gräsmattan tongue

puff puff pass gräs glenn.. enda stora skillnaden jag vet är väll att man blir törstig å får munchis av röka

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Kesler
12 september 2008 · 3 650 Inlägg

Felax skrev:

janz0rz skrev:
Det blir allt mer vanlig i kompisgängen att folk börjat röka hasch osv istället för ciggaretter.
Varför tror ni att det blivit så? Det är bättre om dem röker vanliga cigg.

Vanliga cigg är farligare än marijuana-cigg.. så varför hellre såna? Alkohol är farligare än marijuana-te, bara en fundering..
Ja håller själv inte på med något av det, dricker inte äns alkohol.
Vanliga cigaretter dödar skitmånga människor, finns nog 3 (!) dokumenterade dödsfall pga marijuana över hela världen, då har dom spytt och kvävts tror jag det var. Är inte säker på detta men tror de är något sådant.
Tycker inte man ska göra nåt av de alls, kan lika gärna vara sig själv. Klarar man inte de kan man börja me någon sport/hobby så man får självförtroende att vara det!

men snacka mer skit. om folk skulle röka cigg lika mkt som maja så skulle du inte säga så..

rideharddiefree Höbonde
12 september 2008 · 228 Inlägg

Om man skulle ha kommit på alkoholen idag så hade det heller inte vart lagligt!

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
_Wallis_
12 september 2008 · 4 506 Inlägg

rideharddiefree skrev:
Om man skulle ha kommit på alkoholen idag så hade det heller inte vart lagligt!

Alltid kommer detta upp.
Det är inte ämmnet. Och ja det stämmer alkohol hade ej tillåtits.
Men det är inte ämmnet.

Kan du andas kan du dö.
Brandis Diktator
12 september 2008 · 968 Inlägg

jag våldtar alltid folk när jag använt droger, även mina kompisar som använt alkohol, som är en drog, våldtar också personer, gärna länge och många gånger...

det kanske inte bara är så riktigt, att man blir våldtagen, är ju så att droger oftast ändrar ens förmåga att fatta bra och dåliga beslut, exempelvis en tjej tackar ja till ett ligg hon borde tacka nej till och det går upp för henne dagen efter, och hon ångrar sig och anser att hon blivit sexuellt utnyttjad... eller våldtagen...  hänt sjukt många gånger, och kommer hända fler gånger, och då är sanningen vriden på... skulle en vanlig person se någon kille kleta på en däckad person skulle man fan dra en höger över käften på den... annars är man lika vidrig som den som kletar på den däckade bruden/killen...

enda gången man riskerar enligt mig att bli drogad för att sedan bli sexuellt utnyttjad är på krogen, där folk slänger piller i alkoholen kors och tvärs... och det är ändå kontrollerad miljö, så ni med tankar om att folk lurar i fjortisar droger kanske inte ska tro så mycket på tomtar och troll, utan mer läsa på om fakta...

Senast redigerat av Brandis (12 september 2008)

Scratch
12 september 2008 · 719 Inlägg

xorox_88 skrev:

_Glenne_ skrev:
nja vettefan ja... dricker hellre alkohol än att klippa gräsmattan tongue

puff puff pass gräs glenn.. enda stora skillnaden jag vet är väll att man blir törstig å får munchis av röka

munchis får man ju på fyllan oxå iaf jag wink alltid mat ute eller så kockar man ihop nåt när man kommit hem big_smile

live free, die young.
vild
12 september 2008 · 208 Inlägg

hasch och marijuana är inte samma sak
förstår inte vad det här kommit ifrån
har även sett felöversättningar på tv
flertalet gånger, där de översätter marijuana
till hasch.. :S

Ner med knarket! Jag är glad, har kul, kan
bli arg, bli sur, bråka, skratta och göra
insane saker, skada mig, skada andra
och ha sjukt roligt ändå

If you can't convince them, confuse them!
vild
12 september 2008 · 208 Inlägg

Folk som inte tänker igenom sina argument
Eller inte tänker längre än snoken räcker.

Alkoholkulturen är förvisso mer och mer sne, men det är något som ligger i kulturen. Det finns många fler sätt att dricka alkohol än att gå ut och supa och slåss... (Vin till maten tex, nått större delen av er kanske inte utöver ännu dock..... en iskall öl till sommargrillningen, grogg efter maten, champagne på nyår, snaps på midsommar... ni vet, de där traditionella vardagliga eller högtidliga stunderna, där målet inte är att bli helt medvetslösa) Jag skulle iaf INTE vilja se det försvinna... Och man kan ju inte förbjuda bara viss sorts alkoholkonsumption..

Jag är helt på det klara ang marijuana och dess (o)farlighet. Jag tänker inte säga emot, dock inte heller argumentera för. Däremot så är det klassat som drog, förbjudet. Anlednigen till att jag skulle vilja ha det förbjudet fortfarande är för det simpla faktumet att det är en inkörsport för tyngre droger (inte för alla.. of course not, många ser det nog bara som ciggen) Men en heel del kids och unga, kanske äldre också, kommer gå vidare från marijuana till värre saker, och genom ett förbud, genom att inte legalisera det, så kommer vi hålla mängden folk som går vidare lägre.

Ang cigg får man för MIN del gärna förbjuda det (nu kanske jag låter lite hypocrit, men jag gillar inte direkt ciggrök) Däremot tror jag inte det skulle funka, alltid mkt svårare att få något accepterat att bli oaccepterat.

(Samma sak som 20årsgräns på systemet, varför 18 på krogen men 20 på systemet. HELT vettigt! svårt att köpa ut på krogen, däremot kommer i regel en 20åring köpa ut dricka åt äldre personer än en 18åring skulle göra, typ 20åring köper ut åt 17åringar, 18åringar köper ut åt 15åringar)

Edit, ang våldtäkter, en tjej ska kunna se ut PRECIS som hon vill.... ha på sig, eller inte på sig precis vad hon känner för, utan att bli våldtagen... DÄREMOT tycker jag att vissas attityd är för jävligt kass, och kan säkert leda till våldtäkter.. och där borde man kanske försöka ändra sig lite....

Aja, mina små åsikter smile

Senast redigerat av vild (12 september 2008)

If you can't convince them, confuse them!
Westin
12 september 2008 · 15 Inlägg

alltså va fan ere för fel med folk då dom inte ens kan hålla sej till brännvin!? och kan man inte behärska det så äre bara å ge fan...

Värt att tillägga! turbo är störtlöjligt! ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang