Söker 'okänslig bas'?

Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
12 september 2008 · 270 Inlägg

Ja, som topic lyder så hörde jag av en arbetskollega att det skulle finnas basar som är mer eller mindre okänsliga för om de sitter i en låda eller inte, sanningshalten vet jag ej men det hade jag hoppats på att få bekräftat här.

Jag blev iaf lite lyrisk när jag hörde detta för jag har nämligen planer på att trycka in två stycken element inne i cupén och då hade det varit fint om de tog så lite plats som möjligt.

Så frågan är; finns dessa 'okänsliga' element? Eller är det bara så att jag får bita i det sura och inse att det kommer stjäla plats?

Tack på förhand!

Cloudsurfer.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
sveaochedith
12 september 2008 · 605 Inlägg

det finns ju open air, men elementet tar ju endån plats

Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
12 september 2008 · 270 Inlägg

Ja, har hört talas om 'open air' men dessa spelar bra utan låda? Jag menar elementet tar ju inte stor plats jämnfört med lådan tongue

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Morre_W Mr Kock =)
12 september 2008 · 199 Inlägg

Open air basarna spelar bättre utan låda än andra basar gör..smile
Men de e ändå inte riktigt att jämföra med "vanliga" basar som sitter i låda...

Dessutom finns det ju basar som inte behöver mer än 12-15 liter låda för att spela bra...

Senast redigerat av Morre_W (12 september 2008)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
evilaudio
12 september 2008 · 16 195 Inlägg

saken e den att de finns typ ingen som tillverkar OA element längre.. kanske DLS då möjligtvis.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lill_John
12 september 2008 · 54 Inlägg

evilaudio skrev:
saken e den att de finns typ ingen som tillverkar OA element längre.. kanske DLS då möjligtvis.

Precis. DLS gör AO, men bättre med låda stor som liten.. Jag har 2st Alpine 10" som behöver enligt manual 15-20(24)liter. Hör av dig om du är intresserad!

nu vet jag inte om jag bröt någon regel för att jag skrev så,
isf. ber jag om ursäckt..smile

Mazda Miata "NBFL" (2004)
Rickard-v
12 september 2008 · 2 665 Inlägg

Inne i kupen utan låda då blir det inge bas alls. bastrycket åker bara runt kanten på basen och sedan blir det inget mera.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
12 september 2008 · 270 Inlägg

Mjo jag är väldigt kluven alltså, funderar också på att stoppa i 6.9:or istället, planerar basbygge i bagaget och då kanske det lämpar sig mer med 6.9:or i cupén?

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang