Min Volvo 745:a tar 1,4 - 1,6liter/mil Snälla hjälp!!

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
16 september 2008 · 991 Inlägg

Japp jag har plastarmaturen i min !!   Vad är de för klump bredvid pumpen under du menar ?  några bilder ?   // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
n_andersson
16 september 2008 · 689 Inlägg

jag körde min 940 på hälften e85 och bensin o då blev bränslefiltret nästan helt tätt med en gång och lambdasonden gick sönder, den drog oxå en massa bensin då. Är inte 100 på att de blev så för att jag körde på e85 men jag provar inte nån mer gång iaf

Tomten88
16 september 2008 · 103 Inlägg

kolla alla vakuum slangar m.m så det inte är sprickor/hål i dem.. min drog en jävla massa bränsle o jag körde på vanlig 95 oktan, fick tipset av en jobbar kompis o de sänkte min förbrukning:)

kolvas
16 september 2008 · 4 001 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:
Japp jag har plastarmaturen i min !!   Vad är de för klump bredvid pumpen under du menar ?  några bilder ?   // Emil

den här klumpen till vänster, kolla så det inte läcker i kopplingar och sånt för det är rätt vanligt

Edit: fel bild, får leta upp rätt

Senast redigerat av kolvas (16 september 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
17 september 2008 · 991 Inlägg

Jag har inte sett något läckage på backen någonstans allafall och inte känt lukten av etanol när man stått parkerad !  bytte pumpen under för cirka en månad sen och då läckte de inget någonstans allafall !  // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
oppe_tallbarr
14 november 2008 · 435 Inlägg

en kompis har en 745a 88a eller nått å på motorn vid spridarna typ äre som nån vacium klocka som ska släppa tebaks överflödig bensin tror jag  den gick sönder så den fick för mycke bensin  så han kom typ 15mil på 30L

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang