2617
Sök

150db med en bas

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 september 2008
omegaman1 skrev:
njaee .. jag mena inte att det är ett befogat köp , finns ju "billigare" basar o köpa isf som är lite lättare o handskas med . 100lök för en bas är lite väl mkt . men en 22" kona o pallar rätt mkt effekt måste ju gå o spela högt med , klumpig kona eller inte , mer efefekt bara .

Jo men konen är FÖR klumpig den är alldeles för tung för att kunna spela musik.
Sen spelar det ingen större roll hur stor konen är i detta fallet.. det handlar fortfarande
om en sketen talspole.. en talspole som måste tåla så mycket effekt för att överhuvudtaget
ha någon kontroll på aset till kon så den snarare brinner upp innan man fått den kontrollen
som behövs för överhuvudtaget få en bas som går att lyssna på och inte bara en massa bröl.
Kan bara fundera över hur mycket den konen måste väga för att bli någorlunda stabil.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 september 2008
Jisses vad offtopic det blev nu.. Sorry..
Senast redigerat av Tokken (16 september 2008)

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 058 Inlägg
16 september 2008
Tokken skrev:
Jisses vad offtopic det blev nu.. Sorry..

kom med ett par förslag hur man skulle kunna spela 150dB eller nära 150dB med en bas, och så lite cash som möjligt smile hade varit intressant. mvh//Tommie

PoLoud =D

284 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
jonash skrev:
ziderbeat skrev:
så klart alt det andra är viktigt   men nu var det inte det  tråden handlade om lr.  men en sak som inte är ett dugg viktigt  är för dig att klanka ned på folk som skriver fel när du själv vet vad som menas

Stavfelet var en petetess!! Det viktiga är att folk begriper att allt hänger ihop - inget blir starkare än dess svagaste länk!

mvh Jonas

helt klart

1 785 Inlägg
16 september 2008
Tokken skrev:
omegaman1 skrev:
njaee .. jag mena inte att det är ett befogat köp , finns ju "billigare" basar o köpa isf som är lite lättare o handskas med . 100lök för en bas är lite väl mkt . men en 22" kona o pallar rätt mkt effekt måste ju gå o spela högt med , klumpig kona eller inte , mer efefekt bara .

Jo men konen är FÖR klumpig den är alldeles för tung för att kunna spela musik.
Sen spelar det ingen större roll hur stor konen är i detta fallet.. det handlar fortfarande
om en sketen talspole.. en talspole som måste tåla så mycket effekt för att överhuvudtaget
ha någon kontroll på aset till kon så den snarare brinner upp innan man fått den kontrollen
som behövs för överhuvudtaget få en bas som går att lyssna på och inte bara en massa bröl.
Kan bara fundera över hur mycket den konen måste väga för att bli någorlunda stabil.

Håller med dig!

Det hjälper inte att grejerna har störst magnet i världen osv för att den ska spela högst. Man kan knappast säga att det är en prisvärd bas. Mer av ett amerikanskt skrytbygge.

Det krävs fan så mycket effekt att få en kon på 22" tum att flytta luften och upphängningen på basen är inte direkt mjuk heller. Man kan använda den som studsmatta för de över 100kg. 160kg för en bas är inte annat än att den ska vara värst. Men långt ifrån bäst som tur är, är det inte så enkelt som störst och bäst

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 302 Inlägg
16 september 2008
Om den nu är så kass så varför sänker de inte priset eller slutar tillverka dem ?
Det borde helt företags mässigt inte ge något att tillverka en skit produkt.

284 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
själv tror jag att det är en stor pr pryl

6 851 Inlägg
16 september 2008
fegge_89 skrev:
Om den nu är så kass så varför sänker de inte priset eller slutar tillverka dem ?

Ok..nu när det ändå är så OT kan jag väl fylla på lite..
Alltså basen i sig klarar nog mera än vad man sett..Men det är heltklart en show bas..
Göra bilar som ser ball ut och har en cool montering av bas/steg m.m..det funkar den ju säkert till.
Men om det gäller att tävla i dB så är det en skitbas..
Sedan ska vi kanske tänka på att i USA, där är det ju "störst" som gäller.
Den har större marknad där än här.

Säger inte med detta att det är så, men det kan vara så..

260 Inlägg
16 september 2008
TT-Avant skrev:
fegge_89 skrev:

Ok..nu när det ändå är så OT kan jag väl fylla på lite..
Alltså basen i sig klarar nog mera än vad man sett..Men det är heltklart en show bas..
Göra bilar som ser ball ut och har en cool montering av bas/steg m.m..det funkar den ju säkert till.
Men om det gäller att tävla i dB så är det en skitbas..
Sedan ska vi kanske tänka på att i USA, där är det ju "störst" som gäller.
Den har större marknad där än här.

Säger inte med detta att det är så, men det kan vara så..

Låter klokt!

Lord Grå
15 Inlägg
17 september 2008
Tokken skrev:

Och vad bevisar det där? Att det spelar högt vid kickarna i bilen..?
Japp det gör det.. jag spelar högre än så vi kickarna. han spelade som MEST 151 någonting
på normal plats. Vad kostar pisset.. Ett Hundra Tusen Kronor!! För en riktig skitbas.
Den spelar djupbas och lite djupare än djupbas och INGET annat.. den klarar inte rock,
den klarar inte pop den klarar knappt hip-hop.. den klarar djupbasen i hip-hopen..
Vad är det tänkt den ska vara bra till? Den ska vara stor och det är den ENDA den är riktigt
bra på.. och tung och otymplig. Nej va fan ska jag spendera pengar på bilstereo inte fan börjar jag
med att lägga 100 kuddar på en satans jackhammer.

153dB någonting med dom pengarna spenderat är fan löjligt.

Take a chillpill mad, jag har aldrig sagt att det är en BRA BAS för pengarna heller, eller hur?
Det var mer eller mindre ett respons mot att den borde kunna spela mer än 136dB, vilket den uppenbart gjorde med...roll
Senast redigerat av urbo (17 september 2008)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 september 2008
urbo skrev:
Tokken skrev:

Och vad bevisar det där? Att det spelar högt vid kickarna i bilen..?
Japp det gör det.. jag spelar högre än så vi kickarna. han spelade som MEST 151 någonting
på normal plats. Vad kostar pisset.. Ett Hundra Tusen Kronor!! För en riktig skitbas.
Den spelar djupbas och lite djupare än djupbas och INGET annat.. den klarar inte rock,
den klarar inte pop den klarar knappt hip-hop.. den klarar djupbasen i hip-hopen..
Vad är det tänkt den ska vara bra till? Den ska vara stor och det är den ENDA den är riktigt
bra på.. och tung och otymplig. Nej va fan ska jag spendera pengar på bilstereo inte fan börjar jag
med att lägga 100 kuddar på en satans jackhammer.

153dB någonting med dom pengarna spenderat är fan löjligt.

Take a chillpill mad, jag har aldrig sagt att det är en BRA BAS för pengarna heller, eller hur?
Det var mer eller mindre ett respons mot att den borde kunna spela mer än 136dB, vilket den uppenbart gjorde med...roll

Behöver inga chillpills.. roll
Tycker bara det är så underligt att så fort det börjar pratas om högtspelade basar så
är det alltid någon som nämner jackhammer.. Den spelar inte högt, inte med tanke på
vad den kostar. Den är gjord för the americanos för att boosta någons dåliga självförtroende.
Den kommer garanterat att fortsätta säljas både till höger och vänster så länge som folk
tycker den är ball. Som Jonas sagt tidigare "seek and you shall find". Finns inte många glada
nöjda användare av den basen, och dom som nu tycker den är apfet är 9,9995 gånger av
10 amerikanarna själva som slår sig på bröstet just för att dom har en stor jättebas.
För sista gången JA den är stor och JA den har imponeringsfaktor 11 men den kommer
aldrig att bli en bas värd namnet.. inte för hundra tusen kronor.
Ge mig en och jag kan bevisa en gång för alla att det är fortfarande bara handlar om en
sketen bas, som alla andra.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

297 Inlägg
17 september 2008
men nu handlade tråden om basar som spelar över 150db , o det gör jackahammer , inte med så stor marginal ,men ändå . Så även fast den e tung o dyr o kass o allt det där , så spelar den iaf 150db roll

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 september 2008
omegaman1 skrev:
men nu handlade tråden om basar som spelar över 150db , o det gör jackahammer , inte med så stor marginal ,men ändå . Så även fast den e tung o dyr o kass o allt det där , så spelar den iaf 150db roll

Jo men läser vi vad tråden handlar om så gällde det basar runt 10 lappar.. Inte 100.
Senast redigerat av Tokken (17 september 2008)

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

297 Inlägg
17 september 2008
Tokken skrev:
omegaman1 skrev:

Jo men läser vi vad tråden handlar om så gällde det basar runt 10 lappar.. Inte 100.

hmmm .... väldigt sant det med smile

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

Drömmare
40 Inlägg
17 september 2008
tycker du/ni ska satsa på en kicker solo x 18.. har själv en sådan ståendes hemma big_smile är mycket mycket nöjd med den big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

16 197 Inlägg
17 september 2008
de går å spela 170 dB me en bas... allt handlar om hur mycke man vill bygga om sin bil samt hur mycke man vill lägga på steg å batterier..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Killen med idéer.
193 Inlägg
17 september 2008
Världsrekordet ligger väl på över 180dB med 1 bas? DD Z18 av Alan Dante om jag har rätt...rätta mig gärna!

- True to the Source -

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
17 september 2008
hukke skrev:
tycker du/ni ska satsa på en kicker solo x 18.. har själv en sådan ståendes hemma big_smile är mycket mycket nöjd med den big_smile

Varför står den då hemma?

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

16 197 Inlägg
17 september 2008
jonash skrev:
hukke skrev:

Varför står den då hemma?

/Jonas

för den kanske funkar bra som paraplyställ??? wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 058 Inlägg
17 september 2008
tycker de är mest skitsnack i tråden nu, jag vill se exempel på setups som kan spela 150, eller väldigt nära 150dB, med helst en bas...

PoLoud =D

Sök