spackel kunniga se hit

HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
15 september 2008 · 187 Inlägg

Spacklet jävlades med mig, finns de något medel som löser upp der?
Struntar i om lacken försvinner bara skiten försvinner!

ottar
15 september 2008 · 75 Inlägg

Om du struntar i om lacken försvinner så är det väl bara slipa bort spacklet. Om jag förstod allt rätt så har du spackat på bilen?

Germax
16 september 2008 · 12 086 Inlägg

Jag tror du får slipa bort de,

Jag använde mig av en rostskiva, ser ut som en stjärna med hårdmetall i spetsarna, själva kroppen är av gummi så den kan svikta. Den verkligen åt upp spacklet, ytan vart rå som fan (vilket bara va bra då jag skulle ha på nytt spackel) men spacklet försvann som smör i solsken!

haha, och vadå skiter i om lacken försvinner? Hade du tänkt att man kan ta bort spacklet under lacken med en filekniv lr? smile

m1ck3h
16 september 2008 · 280 Inlägg

Det är bara slippa ner det smile

Streethawk Billjuds Wannabe
16 september 2008 · 1 771 Inlägg

Har du tillgång till vinkelslip med lamellskiva så är det bara köra på, försvinner som som smör på en toast.
Annars är det bara börja slipa för hand.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
sir_daniel www.kudoz.se
16 september 2008 · 3 802 Inlägg

går också att värma på det så brukar det bli lättare att få bort det med tex kniv/spackelspade (modell metall) men då ska det blir ordentligt varmt med en värmepistol så att det börjar ryka mer eller mindre.

_Fredrik
16 september 2008 · 2 788 Inlägg

Blästra går bra också wink Så kommer du åt överallt om det inte är slät plåt/ plast som du har spacklat smile Då borde det räcka med att slipa tongue

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Crazygreek Billackerare
16 september 2008 · 365 Inlägg

sir_daniel skrev:
går också att värma på det så brukar det bli lättare att få bort det med tex kniv/spackelspade (modell metall) men då ska det blir ordentligt varmt med en värmepistol så att det börjar ryka mer eller mindre.

mindre hälsosamt, men de går tongue
om du har tillgång till de, så tycker nog ja smidigast är o köra bort allt me en scotch trissa..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
sir_daniel www.kudoz.se
17 september 2008 · 3 802 Inlägg

jo nyttigt är det inte,  men självklart ska man använda ordentlig mask när man håller på och plasta, slipa samt även när man fixar med allmänt ohälsosamma saker smile

eller i brist på det vara i en bra ventilerad lokal/utomhus.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang