hastighetsmätaren visar fel. Opel kadett gsi...

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
17 september 2008 · 240 Inlägg

Tjena .

som rubriken lyder så visar min hastighetsmätare fel på min kadett . undrar bara om någon kanske vet vad de kan vara? det är digital mätare. jag har smörjat upp kontakten tryckt den lite extra hårt för att se om de va glapp men de värkar inte vara de ... någon som vet hur jag ska gå vidare?

VÄLDIGT TACKSAM för svar .

//Johan

rough_boy
17 september 2008 · 811 Inlägg

det är i stort sett alltid hastighetsmätaren det är fel på, inte ofta det är givaren

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Brandis Diktator
17 september 2008 · 968 Inlägg

min visare visar också fel, men det beror på att jag har mindre profil och däck än vad den har original och visar därför 10 km mer... kanske vore bättre om du beskrev vad som är felet, visar den 20 km för mycket? eller ballar den ut helt och håller och visar vad det känner för?

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
17 september 2008 · 240 Inlägg

Brandis skrev:
min visare visar också fel, men det beror på att jag har mindre profil och däck än vad den har original och visar därför 10 km mer... kanske vore bättre om du beskrev vad som är felet, visar den 20 km för mycket? eller ballar den ut helt och håller och visar vad det känner för?

den visar väldigt mycket fel.. när jag kör i ca 70-80. så stpr de 30-40 på mätaren.

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
17 september 2008 · 240 Inlägg

rough_boy skrev:
det är i stort sett alltid hastighetsmätaren det är fel på, inte ofta det är givaren

ska man byta hela mätarhuset då menar du eller?

henke_99 Offroad Racing
17 september 2008 · 3 122 Inlägg

Dom ska ju på nåt sätt gå att ställa om mellan mph o km/h genom att vrida på nollställningsknappen till trippmätaren (enligt instruktionsboken, jag har inte lyckats). Inte nåt sånt du kan ha råkat göra? Det enklaste borde annars vara att skaffa ett annat mätarhus o prova med. Det finns ju en hel del skrotade kadetter så ett sånt är ju inget större problem att få tag på...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
rough_boy
17 september 2008 · 811 Inlägg

Jag har ett mätarhus som ligger  men som sagt det skall finnas en knapp bakom mätarhuset mellan  km/h  mp/h

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
JohanSvensson90 Toyota mekaniker
17 september 2008 · 240 Inlägg

henke_99 skrev:
Dom ska ju på nåt sätt gå att ställa om mellan mph o km/h genom att vrida på nollställningsknappen till trippmätaren (enligt instruktionsboken, jag har inte lyckats). Inte nåt sånt du kan ha råkat göra? Det enklaste borde annars vara att skaffa ett annat mätarhus o prova med. Det finns ju en hel del skrotade kadetter så ett sånt är ju inget större problem att få tag på...

tack så hemst mkt .. ska kolla de imon .. för jag va ju där bak o pilla för jag skulle byta en lampa big_smile + att jag nollställde tripp mätaren big_smile

henke_99 Offroad Racing
17 september 2008 · 3 122 Inlägg

kollade precis på ett mätarhus jag har liggande, det sitter en liten röd knapp i uppkanten på huset, strax intill fästet där man sätter skruven. (precis i kanten mellan det svarta o det vita). Kan vara den man väljer läge med.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang