Polvändare för xenon

bobi85
18 september 2008 · 177 Inlägg

Vad är en polvändare. Läste på xennokungen att japanska bilar skulle ha de om man bytte till xenonkit. Lyser de inte alls om man måste ha de eller? Eler lyser bara ena lampan?

Obnoxious
18 september 2008 · 103 Inlägg

Japanska bilar brukar väl vara plusjordade om jag inte minns fel, m.a.o måste + o - byta plats, det är väl det polvändaren gör.

bobi85
18 september 2008 · 177 Inlägg

först lyste båda mina lampor men när jag starta bilen igen så lyser bara en. Har skiftat ballaster och de är bara en som vill lysa. Ena ballasten verkar dö men villa kolla först så de ej var nån polvändar grej.

Ska de lysa i huvudtaget om man måste ha polvändare?

Thullen
18 september 2008 · 1 653 Inlägg

polvända?

du har ju två kablar in i ballasten, de är ju oftast märkta med färger, röd ska till plus och svart till minus, enkelt, det spelar ju ingen roll om bilen är +jordad, vad är det som ska polvändas?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
bobi85
18 september 2008 · 177 Inlägg

Nä de vet jag ej, men  MEN på XENONKUNGEN STOD DE ATT JAPANSKA BILAR gemensam plus.

Bilar med gemensam plus (+) måste ha en polvändare för kompatibilitet. Gemensam plus har flertalet japanska (även Volvo V40 med japansk dieselmotor).

Men ska de funka alls då om man har så? Kollar därför en bara lyser men misstänker ballasten.

damagee
16 november 2008 · 21 Inlägg

Det är främst äldre japanare som ska ha polvändare och från vilken årsmodell är jag inte säker på... skicka ett mail till xenonkungen så får du garanterat svar om din bil måste ha polvändare...
annars var det riktigt enkelt att konvertera... enda som var lite knepigt var att få in själva xenonlampan i lamphållaren men det går... och man behöve rinte demontera fronten  på nåt sätt om man är lite pillig och händig...

Mazda 6 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang