Annan tutknapp?

Hejhoppet
16 februari 2006 · 337 Inlägg

Min tut fungerar ej, och när jag pilli i en ny säkring i boxen så sabbas den direkt! Undrar nu om man får sätta en tutknapp någon annanstans, typ instrumentbrädan. Orkar ej gå in i kabelstammar o skit tongue?

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
timpan_87
16 februari 2006 · 781 Inlägg

har du kollat kablarna vid hornet? och honet så de inte är de som är kortslutet?

kan inte svara säkert men många bilar har ju tutan bredvid ratten så du borde ju få ha de tycker man

andreasl
16 februari 2006 · 391 Inlägg

i förra bilen hade jag sportratt där tut anordningen inte var kvar.  jag drog då en lite tryckströmbrytare istället  och använde den som tuta.

polisen godkände detta och bilprovningen likaså,  bara man har en tuta kändes de som att de tyckte.

men jag rekomenderar dig att när du är ute o glider, stanna till vid en polis bil och fråga dem,  och eller  åk in på bilprovningen  och fråga dem.

timpan_87
16 februari 2006 · 781 Inlägg

haha polisen stannar man väll inte till och parata med i onödan:P då får man väl böter för man inte har någon tuta:P

Hejhoppet
16 februari 2006 · 337 Inlägg

timpan_87 skrev:
har du kollat kablarna vid hornet? och honet så de inte är de som är kortslutet?

kan inte svara säkert men många bilar har ju tutan bredvid ratten så du borde ju få ha de tycker man

Har kopplat bort hornet, men det blixtrar till i boxen ändå!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Jockecalibra
16 februari 2006 · 356 Inlägg

ok du är det nog kortslutning någon annan stans.
men gör som andreasl sa. men skippa att stanna hos polisen dom ger nog böter för det. men du skulle jo kunna fråga bilprovningen. dom borde veta.

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
16 februari 2006 · 1 660 Inlägg

En drag strömbrytare o en vajer ovanför dörren, som i en riktig (last)bil... höhö.

MrCash
16 februari 2006 · 35 Inlägg

du får sätta knappen på annat ställe men då MÅSTE du skriva
en liten lapp där det står SIGNAL lr TUTA brevid den

Hummer H2 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang