coilovers d2 k-sport xyz???

dwarf81 Turbinolåg
19 september 2008 · 23 Inlägg

Någon som har läst test på dessa eller har egen erfarenhet???
det är ju typ sama pris men dom ser ju inte likadana ut i konstruktionen...  roll

Hungrig
BMW 530XD M-performance "Monster smurfen" (2014)
KHRacing
19 september 2008 ·

Exakt samma - bara olika färger.
rekommenderas mkt väl. Oavsett namnet på dem


D2: Street Performance, GBG
KSport: Raidopower, STHLM
XYZ: finns svensk generalagentur, men kan inte komma ihåg namnet
Bla. har Raidopower en jättredrive just nu, kolla www.raidopower.se/gruppkop

Karlzzon Bil och MC guru
19 september 2008 · 272 Inlägg

KHRacing skrev:
Exakt samma - bara olika färger.
rekommenderas mkt väl. Oavsett namnet på dem


D2: Street Performance, GBG
KSport: Raidopower, STHLM
XYZ: finns svensk generalagentur, men kan inte komma ihåg namnet
Bla. har Raidopower en jättredrive just nu, kolla www.raidopower.se/gruppkop

XYZ är INTE exakt sammma som D2 och K-sport!!
Mina K-sport på golfen gick sönder efter 60 mil, fick nya...som också gick sönder. sad
Nu har jag XYZ på den, helt annan konstruktion, dom har nu rullat 500mil utan problem.
På Evon har jag KW och dom har rullat på bana 3 år utan bekymmer....

Vet en gul A3 här på garaget (mr persiano) som gått kanske 100-200 mil med sina k-sport och dom har rostat fast, jag la ett par timmar på att få loss dem.
En blå Subaru Impreza GT som klonkar i framvagnen och det är konstaterat att det är D2:benen fram.
En Hyundai Cupe som ena D2 benet gick av på efter några hundra mil....där säljaren inte ens ville ta i grejorna sen...å det suger...Ja, tyvärr...Listan kan göras lång...men givetvis så finns det säkert många det fungerar mer eller mindre bra för....vänta bara skall ni få höra va bra grejorna är i den här tråden....det brukar alltid bli vilda protester om nån säger nåt om nåt...så kom igen bara smile

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
KHRacing
19 september 2008 ·
dwarf81 Turbinolåg
19 september 2008 · 23 Inlägg

okej då är det värt att lägga några tusen till då så man för h&m lr kw... om d är bätter?!

Hungrig
BMW 530XD M-performance "Monster smurfen" (2014)
AndreasRP
19 september 2008 · 41 Inlägg

Sre att det redan finns gott om länkar med info i tråden redan.

Raidopower är generalagent för Ksport i sverige. www.raidopower.com/gruppk/ / www.raidopower.se

Stytun säljer som sagt XYZ, H2M Racing och Fastone också vill jag minnas, finns säkert även flera. (ingen generalagent i sverige ännu). www.stytun.com www.fastone.se

Street Performance var tidigare generalagent för D2, men enligt D2´s hemsida så finns ingen generalagent för D2 i sverige längre, och mailar man D2 så informerar de om att de just nu söker en generalagent för D2 i sverige. http://www.d2racingsport.com/

Gällande eventuella reklamationer så har vi iaf inte sålt några Ksportprodukter som reklamerats, och då pratar vi om hundratals sålda btomskit och coilover sedan vi trog över generalagenturen vid årsskiftet 07/08. Dock finns det säkerligen, som vanligt, någon som hört/sett att en kompis som har.....

Karlzzon Bil och MC guru
19 september 2008 · 272 Inlägg

Har inte hört eller sett nån kompis som har...jag refererade till en kille (med namnet på hans nick ) som finns här på garaget så kan folk fråga honom själv....ganska simpelt va?

Killen med Subarun heter "hanks" här på garaget...

Dom andra killarna kan jag inte namnen på här men jag skall kolla det genast, för detta räcker väl inte som referenser....

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
AndreasRP
19 september 2008 · 41 Inlägg

Karlzzon skrev:
Har inte hört eller sett nån kompis som har...jag refererade till en kille (med namnet på hans nick ) som finns här på garaget så kan folk fråga honom själv....ganska simpelt va?

Killen med Subarun heter "hanks" här på garaget...

Dom andra killarna kan jag inte namnen på här men jag skall kolla det genast, för detta räcker väl inte som referenser....

Rostar elektrolytbehandlat aluminium? Med tanke på att du skrev att de rostat fast. Bilens delar kan givetvis rosta, men fjäderben och nedre fästen etc i behandlat aluminium rostar inte.

Om återförsäljaren som sålt D2-benen levererat en produkt som är korrekt monterad, justerad & använd och trots detta inte åtgärdar eventuella problem, om sådant uppstår, är givetvis inte bra.

Finns säkerligen folk som råkat ut för både det enda och det andra, oavsett märke/tillverkare.
Oavsett om det är originaldelar direkt från volvo eller om det är eftermarknadsdelar från D2 eller annan tillverkare så finns det säkerligen folk som är mer eller mindre nöjda, samt som fått måndagsexemplar.
Har svårt o tro att det inte finns personer som köper en helt ny bil, testad och genomgången efter alla hårda krav som ställs, och sedan trots detta fått problem med t.ex bromsar eller stötdämpare.

Påpekar bara att VI inte fått några reklamationer på de hundratals kit vi sålt.
Och när det förekommer smutskastning så är det oftast (inte alltid) från konkurrenter som säljer liknande eller samma produkter, eller från personer som "hört att...", eller "jag har pratat med firma xxx som säger att....om dessa produkter" osv.

Exempel:
Finns personer som sågar nyare Peugeot vid forknölarna och fått "1000 olika fel" på sina bilar, dvs väldigt missnöjda och råkat ut för mycket. Köpte en helt ny peugeot till till sambon nyligen, och inte ett enda fel eller problem under de 1,5 åren vi hade den. Och så finns det givetvis folk som haft bilen på verkstad 20 gånger under ett år för att bilen bara strular.
Dvs finns säkerligen massor utav folk som aldrig skulle rekommendera någon att enns titta på en peugeot, samtidigt som jag var hur nöjd som helst.

Det råkar inte vara så att du är samma Karlsson som driver fastone, och säljer andra fabrikat utav bl.a bromsar?! wink

terazzi
19 september 2008 ·

Tein eller KW wink kvalite rakt igenom wink
EN polare hade D2 och dem gick fan sönder efter ca 60 mil wink tongue
Har en polare som kört med sina tein ss coilovers i över 3 år utan ett enda problem wink
KW ska ju erkänt va grymma med wink

dwarf81 Turbinolåg
19 september 2008 · 23 Inlägg

vilka säljer KW?? tein finns inte till bmw tror jag...

Hungrig
BMW 530XD M-performance "Monster smurfen" (2014)
Karlzzon Bil och MC guru
19 september 2008 · 272 Inlägg

Dom k-sport benen var inte i elektrolytbehandlat aluminium, för dom hade rostat!!!! Dom finns kvar på bilen emellertid så vi kan ta några bilder och lägga upp det här om du vill? Så kan ju folk bedömma själv?

Vi säljer INTE Xyz-racing grejor. Vi tog hem några kitt av varje fabrikat på kul, både av D2 och XYZ för att testa, dock ej K-sport. Så dom har jag bara praktisk erfarenhet av.
Vi var inte nöjda med kvaliteten på D2, det är min personliga uppfattning!!, däremot har XYZ visat sig hålla bättre men det kan ju bero på min "felaktiga" montering...eller nåt. Jag har kört racing på elit nivå i 12 år...så ja, det där med att montera ett fjäderben e ju lite trixigt.....
Jag skriver åter igen att det va min personliga uppfattning och inte för att kasta skit på nån eller något.

Bromsar säljer vi bara PORSCHES, har alltid gjort och kommer alltid att göra....inte ett enda "kina"-bromskitt har eller kommer att säljas eller monteras här.

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
terazzi
19 september 2008 ·

Ja deras europeiska line up wink TEIN IS THE SHIT wink
skulle aldrig köpa nåt annat smile

Keller Hamster
19 september 2008 · 817 Inlägg

Jag kör K-sport på min St200 som går som bruksbil. Jag har kört nästan 1500mil sen montering utan ett enda problem (peppar peppar ta i trä).
jag har då även kört i snö, slask och salt!

Visst det är ett billigare kit än många andra. Men jag kommer köra dessa på min andra bil med.

Senast redigerat av Keller (19 september 2008)

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
Blackseven
30 oktober 2008 · 91 Inlägg

Hej=)
Ursäktar jag lånar tråden lite.
Ingen som vet var man kan beställa Tein coilovers någonstans?smile
Mvh Alex.

_Wallis_
30 oktober 2008 · 4 506 Inlägg

S_A_A_B skrev:
Hej=)
Ursäktar jag lånar tråden lite.
Ingen som vet var man kan beställa Tein coilovers någonstans?smile
Mvh Alex.

http://trickeries.com/wp-content/uploads/2008/07/gmfdyui.jpg

big_smile hahaha big_smile

Senast redigerat av _Wallis_ (30 oktober 2008)

Kan du andas kan du dö.
Eisenhut
30 oktober 2008 · 1 827 Inlägg

terazzi skrev:
Ja deras europeiska line up wink TEIN IS THE SHIT wink
skulle aldrig köpa nåt annat smile

Vad är det för speciellt med TEIN som gör att du säger så? Mitt personliga tycke är väl att dom är medelmåttiga, mycket bra grejor men inte bäst faktiskt av vad jag har testat. Men alltid kul att höra andras versioner.

Ska man köra på nått som verkligen håller är det H&R som gäller, polaren har kört 14000 mil med sina och ändå lyckats köra 1.22 i Superstage med en civic på just dom fjäderbenen... Orenoverade förstås. Kvalitét?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
MattiasH
3 november 2008 · 1 291 Inlägg

Är du ute efter saker som funkar och håller och inte bara "bling-bling forum snabb" så kolla efter begagnade saker från tex öhlins, proflex, sellholm mfl. dvs rally/racing prylar.
kostr lika mkt begagnat som nya kina-ben, även dyrare men en sååå mkt bättre investering, går dessutom att sälja sen om du vill.
sen ska väl nämnas att ingenting håller i en evighet utan sköttsel, även om bilen bara används på sommarn.

Xabin
6 november 2008 · 391 Inlägg

Eisenhut skrev:

terazzi skrev:
Ja deras europeiska line up wink TEIN IS THE SHIT wink
skulle aldrig köpa nåt annat smile

Vad är det för speciellt med TEIN som gör att du säger så? Mitt personliga tycke är väl att dom är medelmåttiga, mycket bra grejor men inte bäst faktiskt av vad jag har testat. Men alltid kul att höra andras versioner.

Ska man köra på nått som verkligen håller är det H&R som gäller, polaren har kört 14000 mil med sina och ändå lyckats köra 1.22 i Superstage med en civic på just dom fjäderbenen... Orenoverade förstås. Kvalitét?

Vad var mer gjort med den civicen??

Jag körde 1.34 med min mkiv med TEIN MONO FLEX coilovers och NANKANG DÄCK!!! 17" och BPU med en 2 kattar.. Jag har kört Tein och tycker dom är kanon bra och dom gör även till rally/drifting osv det beror på vilken tein serie man provar finns massa olika till bilar så.. Om det är någon som är intresserad av Tein Coilovers så kan jag hjälpa dig

Styling4u Avstängd
29 januari 2009 · 20 Inlägg

XYZ har grövre stötdämapre till sina coilovers därav att dom kanske håller bättre. Detta skall vara enda skillnaden och det må vara det viktigaste att stötdämparen är bra. En kompis har D2 på sin bil och är inne på sina andra stötdämpare som nu också börjar bli dåliga, bilen sliter däck och klonkar rätt ordentligt. XYZ bromsoken i bromskiten är också anpassade för standard bromsbelägg så att det inte kostar multum när man ska ha nya belägg, Carbotech finns bland andra att välja på för ca 1690 kr hos PEAN SWEDEN.

Tjottirotti
6 februari 2009 · 7 Inlägg

RouziMotorsport skrev:

dwarf81 skrev:
vilka säljer KW?? tein finns inte till bmw tror jag...

Jo Tein har till bmw ^^

Jag har tillochmed Tein på min Bmw 745 från 85...

...Luften ska vara i däcken... inte i hjulhusen...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang