745, 945 eller 855

elmac
23 september 2008 · 28 Inlägg

Perfekt, tack! Väldigt tacksam för all hjälp jag fått hittills! smile

elmac
25 september 2008 · 28 Inlägg

Japp! Så det blev den chippade T5:an som jag länkade till tidigare! 290 pigga hästar, knappt någon rost, underhållen enligt regelboken, växlar mjukt och fint och går som ett spjut! smile

Med den nya grillen, vingen, de tonade rutorna och de 18'' däcken, har den fått smeknamnet "Vargen"

Tack alla för råden och tipsen!

TurbOla Reservdansk
25 september 2008 · 6 271 Inlägg

elmac skrev:
Japp! Så det blev den chippade T5:an som jag länkade till tidigare! 290 pigga hästar, knappt någon rost, underhållen enligt regelboken, växlar mjukt och fint och går som ett spjut! smile

Med den nya grillen, vingen, de tonade rutorna och de 18'' däcken, har den fått smeknamnet "Vargen"

Tack alla för råden och tipsen!

Trevligt! smile
T5an är en av Volvos bästa motororer, och den låter väldigt härligt!
Lycka till med bilen! smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
elmac
27 september 2008 · 28 Inlägg

Tackar! Den blir bara roligare och roligare! Har aldrig kört varken turbo, automat eller så mycket effekt tidigare, så det tar ett par resor att vänja sig. Men även om det är framhjulsdrift (har alltid haft bakhjulsdrift), så känns den rejält stadig oavsett hur man trycker (antagligen de 18''s förtjänst... smile)

Det finns ett lastnät inbyggt i baksäten. Dock saknas den stång som lastnäten skall fästas vid. Var skulle jag kunna hitta en sådan nånstans?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang