Sälja skuren bil?

-Claesson-
21 september 2008 · 133 Inlägg

Xuri skrev:

-Claesson- skrev:

Xuri skrev:

En lämplig spis hittar du för runt 5 k om du vill de å att be någon stoppa i spisen vid sidan om kostar ju inte möe...för max 10 k kan man ha en maskin i bilen...byta låda kostar inte så mycke de heller om man kollar på rätt ställen å vet vad man ska ha...byter man lådan dessutom samtidigt som motorn åker ur så kan ju inte detta kosta många kronor extra i arbetskostnad för lådan hänger ju ändå me ut vid motorbytet...att byta låda på golvet tar ingen tid....

5 k? isf var?? då snackar vi ju helt andra priser... jag har kunskap att göra det själv så det är inga problem... men 5 k? Vart?

Kolla runt lite får du se man kan göra riktiga fynd..liljas skrot i kalmar har rätt ok priser... gärestad vettifan vad dom tar för en volvo5:a men du kan ju ringa å höra...
har sett många maskiner ligga ut för allt mellan 4-15papp beroende på krinutrustning å miltal

Jo... skulle kunna ta en tur till gäresta.... men dem brukar vara lite dyra...
som du säger... stor spridning på priser på motorer... hmm

Från Landet...
TurbOla Reservdansk
21 september 2008 · 6 271 Inlägg

-Claesson- skrev:
Ofaen:D Kanske inte är så brå på blocket.se letande ändåbig_smile Har dock pratat med Marcus...
Men något som oroar mig är garanti på att skiten funkar? Det kan ju var en sån som jag som hivar ur sin skurna motor å byter och sedan säljer av den skurna.... Men då köper jag motor å bjuder på öl om du kommer å hjälper mig Ola:D

Haha, man börjar få in vanan av att lyfta i och ur motor och växellåda nu. big_smile
2 ras på 4 månader, inte illa! wink
Får jag bara rätt på min motor kan vi nog lösa ditt problem en helg, jag går mest hemma och slår dank nu. tongue
Ska lämna iväg i veckan som sagt till en motorbyggare/trimmare.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Xuri One Man Clan
21 september 2008 · 4 287 Inlägg

-Claesson- skrev:

TurbOla skrev:
http://www.blocket.se/vi/17116866.htm?ca=23_4_s
Manuell växellåda. 1500kr.

En växellåda till, i Blekinge. smile
http://www.blocket.se/vi/18132616.htm?ca=23_4_s

850R motor, 7000kr.
http://www.blocket.se/vi/17812971.htm?ca=23_4_s

Marcus är en kille som har väldigt mycket volvodelar, bl.a. motorer och växellådor.
http://www.blocket.se/vi/15352203.htm?ca=23_4_s

Visst, sen ska man ha spakställ och sånt, men inget dyrt.

Ofaen:D Kanske inte är så brå på blocket.se letande ändåbig_smile Har dock pratat med Marcus...
Men något som oroar mig är garanti på att skiten funkar? Det kan ju var en sån som jag som hivar ur sin skurna motor å byter och sedan säljer av den skurna.... Men då köper jag motor å bjuder på öl om du kommer å hjälper mig Ola:D

ska du köpa motorn så får du givetvis skriva kontrakt med säljaren...tex "ej oljud när den plockades ur"
När du sen startar bilen är de oljud då så kan ju självfallet inte du gjort så lagrena gått sönder när du skruvade i den ju å då är de bara för säljaren å betala tillbaka ?smile

om du skaffar en motorn...vad betalar du för att nån hivar i den ?smile

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
TurbOla Reservdansk
21 september 2008 · 6 271 Inlägg

En på TPC som säljer en växellåda till en S70 T5. 7000 vill han ha, då ingår koppling och spakställ och det kitet. smile

Hallå!

Funderar på lägga ner mitt projekt att bygga om från automat till manuell på V70in.
Har blivit sugen på en annan bil så därför säljer jag kanske grejjerna om man får ett bra pris !

Har iaf en M56H låda som ska gått 14000 enligt ägaren innan.
Pedalställ
Växelreglage med vajrar
Slavcyliner
Diverse klipps som håller fast rör kablar osv
Dubbelmassesvänghjul
Även en koppling, dock ej ny.

Alla sakerna är från en S70 T5 -98 enligt uppgift.

Pris 7000 med allt.

Senast redigerat av TurbOla (21 september 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TurbOla Reservdansk
21 september 2008 · 6 271 Inlägg

Hehe, eller så slår du på storsläggan. wink

http://www.blocket.se/vi/17927041.htm?ca=23_4_s

hejsan, har ett avstannat projekt, har en motor till en v70r motor och växelåda från en 2005a, generator,ac pump,servo pump, samt tändspolarna med följer, allt har rullat ca 2000 mil och grejorna är i ny skick. säljes pga att jag har inget garage kvar.bilder kan mailas!

bvsa

Jag är lite sugen faktiskt. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
-Claesson-
21 september 2008 · 133 Inlägg

TurbOla skrev:
En på TPC som säljer en växellåda till en S70 T5. 7000 vill han ha, då ingår koppling och spakställ och det kitet. smile

Hallå!

Funderar på lägga ner mitt projekt att bygga om från automat till manuell på V70in.
Har blivit sugen på en annan bil så därför säljer jag kanske grejjerna om man får ett bra pris !

Har iaf en M56H låda som ska gått 14000 enligt ägaren innan.
Pedalställ
Växelreglage med vajrar
Slavcyliner
Diverse klipps som håller fast rör kablar osv
Dubbelmassesvänghjul
Även en koppling, dock ej ny.

Alla sakerna är från en S70 T5 -98 enligt uppgift.

Pris 7000 med allt.

Där e ju allt man behöver..... låter helt klart intressant.... sen e det motor med.... e en liten peng som ska läggas:P

Från Landet...
-Claesson-
21 september 2008 · 133 Inlägg

TurbOla skrev:
Hehe, eller så slår du på storsläggan. wink

http://www.blocket.se/vi/17927041.htm?ca=23_4_s

hejsan, har ett avstannat projekt, har en motor till en v70r motor och växelåda från en 2005a, generator,ac pump,servo pump, samt tändspolarna med följer, allt har rullat ca 2000 mil och grejorna är i ny skick. säljes pga att jag har inget garage kvar.bilder kan mailas!

bvsa

Jag är lite sugen faktiskt. wink

Slå till! big_smilebig_smile

Från Landet...
TurbOla Reservdansk
21 september 2008 · 6 271 Inlägg

En kille som säljer en V70R drivlina - motor, växellåda, vinkelväxel, kardan, viscodiff, bakaxel, och det är också av intresse. wink

Men vad tror du?
Är det fortfarande bättre att sälja den som den står?

Du får nog tag i både växellåda och motor för 15k och sen bara hinkar man i det snabbt och lätt. smile

Du behöver ju bara block, topp och sump, omkringutrustningen har du ju redan.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TurbOla Reservdansk
21 september 2008 · 6 271 Inlägg

liddan skrev:

-Claesson- skrev:
Har funderingar på att sälja min bil som den är..... alltså med rasad motor..
Har inte råd att eller lust att plöjja ner mer pengar i den..
Så min fråga är hur mycket man kan begära för den?
MVH!

Du ska kanske nämna vad du har för bil?

Tittar du på mer än bara rubriken står det Volvo 855 T-5R under hans namn. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
-Claesson-
21 september 2008 · 133 Inlägg

TurbOla skrev:
En kille som säljer en V70R drivlina - motor, växellåda, vinkelväxel, kardan, viscodiff, bakaxel, och det är också av intresse. wink

Men vad tror du?
Är det fortfarande bättre att sälja den som den står?

Du får nog tag i både växellåda och motor för 15k och sen bara hinkar man i det snabbt och lätt. smile

Du behöver ju bara block, topp och sump, omkringutrustningen har du ju redan.

Vetifan! ,,,, e så frukansvärt kluven... vill ju inte lägga mer på just denna bilen känns det som... men får fundera ... får ju inte lönen förens torsdag så har tills dess på mig att fundera:P

Från Landet...
TurbOla Reservdansk
21 september 2008 · 6 271 Inlägg

-Claesson- skrev:

TurbOla skrev:
En kille som säljer en V70R drivlina - motor, växellåda, vinkelväxel, kardan, viscodiff, bakaxel, och det är också av intresse. wink

Men vad tror du?
Är det fortfarande bättre att sälja den som den står?

Du får nog tag i både växellåda och motor för 15k och sen bara hinkar man i det snabbt och lätt. smile

Du behöver ju bara block, topp och sump, omkringutrustningen har du ju redan.

Vetifan! ,,,, e så frukansvärt kluven... vill ju inte lägga mer på just denna bilen känns det som... men får fundera ... får ju inte lönen förens torsdag så har tills dess på mig att fundera:P

Med skuren motor får du inte mycket för bilen.

Med manuell låda, och en bättre begagnad motor så är den värd iaf 50k, många som säljs däromkring nu.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
-Claesson-
21 september 2008 · 133 Inlägg

TurbOla skrev:

-Claesson- skrev:

TurbOla skrev:
En kille som säljer en V70R drivlina - motor, växellåda, vinkelväxel, kardan, viscodiff, bakaxel, och det är också av intresse. wink

Men vad tror du?
Är det fortfarande bättre att sälja den som den står?

Du får nog tag i både växellåda och motor för 15k och sen bara hinkar man i det snabbt och lätt. smile

Du behöver ju bara block, topp och sump, omkringutrustningen har du ju redan.

Vetifan! ,,,, e så frukansvärt kluven... vill ju inte lägga mer på just denna bilen känns det som... men får fundera ... får ju inte lönen förens torsdag så har tills dess på mig att fundera:P

Med skuren motor får du inte mycket för bilen.

Med manuell låda, och en bättre begagnad motor så är den värd iaf 50k, många som säljs däromkring nu.

jo, så e det säkert... men jag kan nog fan vara nöjd om jag får ta dän alla grejjer jag köpt till den så som avgas, allt kolfiber, stereon osv.. och sedan sälja den för 15-20 k.... eftersom min nästa bil också ska bli en T-5R så kan jag ju använda dem sakerna igen....

Från Landet...
TurbOla Reservdansk
21 september 2008 · 6 271 Inlägg

-Claesson- skrev:
jo, så e det säkert... men jag kan nog fan vara nöjd om jag får ta dän alla grejjer jag köpt till den så som avgas, allt kolfiber, stereon osv.. och sedan sälja den för 15-20 k.... eftersom min nästa bil också ska bli en T-5R så kan jag ju använda dem sakerna igen....

Ja, du bestämmer ju själv, men vore roligt om den rullade. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang