5231
Sök

För intresserade gällande mitt ärende i M5Audio. [Blogg-Länk]

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
25 september 2008
Decibel skrev:
M5 var från början under handelsbolaget.
Vi började flytta ut alla prylar till england som huvudägare (feb/mars), men då M5 kvarstog i betalsystem m.m. under handelsbolaget anser vårt juridiska ombud att ett ägarbyte formellt inte skett då pågående kundrelationer skett med handelsbolaget, varpå också han rekommenderade att inte fullfölja försäljningen.
M5 landar därav i konkursen i handelsbolaget.
Köpesumman uppgick till marknadsvärdet på inventarierna, vilken nu kommer återställas, formellt sett är det bara ett papper med vem som äger vad.

Om erat juridiska ombud anser det är det ju du som personligen blir ansvarig för det hela.....Handelsbolag funkar ju så...eller hur?

Sundsvalltuning är majoritetsägt av Aclett och ytterligare ett utländskt bolag sedan det startade 2007, där jag har majoritetsaktierna.
SundsvallTuning är inget bolagsnamn utan ett tjänste/produktnamn och bara ett av många tjänster vi driver online idag, vi har allt ifrån lokala tjänster till poker och porrsidor (om man behöver outa sig så mycket

Vad du sysslar med i övrigt är ju egentligen inte av intresse. Men, detta är för de allra flesta mer soppa än de vill ha, tror jag......Och det ä r6000kr som 99 av 100 personer anser du lurat kunden på. Det är väl baggis eller hur?
Senast redigerat av jonash (25 september 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 911 Inlägg
25 september 2008
r-ted skrev:
okej , inget konstigt i det.

Men varför lura in kunden i en falsk trygghet hela tiden om att grejerna skall komma , tom efter konkursen.

beklagar din konkurs, aldrig kul att ha skatteverket efter sig (talar av egen erfarenhet)

Man försöker alltid lösa saker till kunds fördel, oavsett om det kostat mig det dubbla.
Anser inte att det handlat om en falsk trygghet, vi har hela tiden arbetat efter att kunna leverera men som tidigare quote var det leveransproblem, för alla ÅF av produkten.
Till slut tröttnade (förståeligt nog) beställaren.

I den andra tråden fanns också en herre som inte var glad, där lyckades vi få fram det steg som gick sönder.
Köpesumman var 5000kr, men totalt förlorade vi cirka 13000kr på det hela, men det sväljer jag utan problem för jag lyckades få kunden skadelös i det ärendet.

Sök