740tic som blivit tröt.

Wernering
25 september 2008 · 133 Inlägg

Har en 740tic som inte går som den ska. Den har tappat 0,4bar på några veckor. Jag har kollat alla ic slangar och hittar inget läckage. Men blir nog att byta dom iaf. Är de nån som vet vad de kan va om de inte är läckage??

Volvo 740 tic "Bizze" (1988)
Spiike
25 september 2008 · 1 196 Inlägg

vacumslangarna kolla dom

Wernering
25 september 2008 · 133 Inlägg

har kollat alla slangar som finns, nån måste ju läcka men vilken. tips på hur man läck söker hade inte skadat. jag har kört med startgas, finns de nåt mer bra sätt??

Volvo 740 tic "Bizze" (1988)
turboforssen Telge Drifting Team
25 september 2008 · 5 398 Inlägg

hur mycket laddar du ? för laddar du över ett bar så kan det va intercoolern som läcker å det är möjligt att den bara läcker vid ladd tryck smile så va det på min i alla fall:) det är inte westgate som har blivit slapp då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Taggo1
25 september 2008 · 67 Inlägg

Byt ut slangarna så är du säker på att ingen av dom läcker,
Om du har en MV så kolla den

Wernering
25 september 2008 · 133 Inlägg

turboforssen skrev:
hur mycket laddar du ? för laddar du över ett bar så kan det va intercoolern som läcker å det är möjligt att den bara läcker vid ladd tryck smile så va det på min i alla fall:) det är inte westgate som har blivit slapp då?

hur kollar man ic:n lättast då, plocka ner den och tryckluft?? har inte kollat westgaten än, får göra de i helgen.

Volvo 740 tic "Bizze" (1988)
Wernering
25 september 2008 · 133 Inlägg

Taggo1 skrev:
Byt ut slangarna så är du säker på att ingen av dom läcker,
Om du har en MV så kolla den

MV??=S

Volvo 740 tic "Bizze" (1988)
Seth
25 september 2008 · 3 354 Inlägg

magnet ventilen

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Zwudda Refined
25 september 2008 · 1 770 Inlägg

kör tryckluft ifrån första tryckslangen på turbon, på så sätt testar du hela systemet på samma sak. Oslagbart sätt att kolla läkage smile

LoFET Almännt tokig
25 september 2008 · 481 Inlägg

Wernering skrev:

Taggo1 skrev:
Byt ut slangarna så är du säker på att ingen av dom läcker,
Om du har en MV så kolla den

MV??=S

som någon sa kan det vara westgaten som blivigt trött. min gamla slutade ladda helt pga wg:n då membranet brann upp.

annars ic eller slangar.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Wernering
25 september 2008 · 133 Inlägg

ok, jag å göra i helgen iaf:) tack för tipsen.

Volvo 740 tic "Bizze" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang