Det värsta ni har råkat ut för när det gäller bilar... :)

callook_skane Avstängd
3 maj 2006 · 257 Inlägg

var ute å körde i tjejens Jetta -86 en rätt sen kväll & ser något i ögonvrån så jag bromsar & från höger kommer det en stor gran. fick nog ner hastigheten till en 40 när vi brakade in i granen. Kunde köra bilen därifrån med en hjulinställning som inte var den bästa & att motorfästena hade pajat så de lät lite konstigt.

efter det så skulle jag in & röntga nacken körde med mina föräldrars 745:a. kom till en rondell där jag skulle svänga vänster mitt inne i rondellen så smäller det till & bilen skickas iväg rätt fram. hoppar ut ur bilen & ser att det står en lastbil med släp bakom. han hade kommit i för hög hastighet & inte kunnat bromsa ner tillräkligt. morsan som var med fick åka med ambulansen pga. nacksmärtor & dom ville att jag skulle åka med i den andra ambulansen men jag vägrade låta bilen stå där för då hade den varit rensad inom en halvtimme. så jag körde den snea bilen till akuten & blev röntag mm.. fick ut lite pengar från försäkringsbolaget för sveda & värk samt för förlorad inkoms & läkarbesök. Bilen fick vi åsså pengar för så den riktade en vi känner i sin riktbänk & nu é den ok. men jag har fått en whiplashskada...


Var ute å körde med en caprice hgv som jag hade som vinterbil ett tag. Kom i 90 & ett rådjur sprang ut framför mig. försökte väja men med en så mjuk fjädring & hög profil på däcken så är det inte så lätt att rätta upp ett par ton tung bil. slutade med att jag gled en bra bit i diket innan den fastnade i leran. chockad som fan fattade inte vad som hände allt gick så fort. öppnade bildörren & de stod vatten & lera ändan upp till tröskeln. Kostade mig 1500:- i självrisk så gjorde försäkringsbolaget vid bilen. byta 2 fälgar & däck, ny katalysator, nytt avgassystem, ny stötfångare fram mm...


Körde med en bil som min mamma hade för några år sedan. en volvo 360glt -86. satte den i en stubbe som stod ca 1meter upp i en grushög vid sidan om en 90 kurva på en grusväg. flyttade framvagnen ca 20mm bakåt, smällde grill, stötfångare & en lykta. riktade bilen hemma i garaget så efter ca en vecka så rullade den igen.

Samma bil lite efter den olyckan. ett kvarter hemmifrån så kom jag körandes då backade en full gubbe ut från ett hus rakt in i höger bakdörr. tryckte in dörren & lite av bakskärmen. fick 3000:- av försäkringsbolaget för att göra vid bilen.

Samma bil igen. julafton & vi var ett gäng som var ute å körde på industriområdet fick upp ett bra ställ & pang... vänster bakskärm slog i en lycktstolpe. var att trycka ut bulan & sätta ett par gipsskruvar genom plasten te stötfångaren in i bakskärmen sen gick de att köra igen.

smällde även in i 3 träd samtidigt med den bilen.... trlor att den bilen hade en förbannelse över sig...


Jag å en polare var ute på industriområdet & brännde lite däck med en gammal 244 gl automatare. skulle köra därifrån. kom i en 50-60km/h & framhjulen släppte i en 90 kurva (det låg len del grus på asfalten). var vid 9 på kvällen så vi undrade lite över hur f*n vi skulle få upp skiten. såg att det lös inne på ett företag så vi gick dit. var bara 2 städare som var där den ena tog den stora trucken & drog upp oss. lyckades köra hem 5km med en sne länkarm & hjulet intryckt mot plåten. rök lite men de gick hehe

Har hänt en hel del till förr hehe...

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
Alecci
3 maj 2006 · 2 014 Inlägg

1. Vek farsans Sierra Cosworth runt ett träd, skallade sönder rutan på förardörren...

2. Hoppade (idag) med R34:an över en 30cm förkastning i asfalten och knäckte frontstötfångare, mellanspoiler och frontsplitter när bilen landade på fronten. Tackar den kristne, muslimske, judiske och alla andra gudar för att inget mer hände.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Chrillee House/Trance diggare
3 maj 2006 · 287 Inlägg

Kört in i en betongvägg med kofångaren i 2 Km/h :p

Så jag är stolt att inget mer har skett....än big_smile

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 maj 2006 · 1 852 Inlägg

världsligt jag vet, men endå...
köpte nya fälgar för några veckor sen, första man gör är att kanta dom. sen skulle jag dra loss en bult för att montera låsmutter och slinter(!). en stor reva i fälgen. sen ska jag efter några dagar lacka ok och skivor så ställer jag fälgen mitt på ett cementgolv för att räcka efter ett verktyg, då hör jag något välta. varenda eker är repad så jag försöker putsa bort med polish, vilket leder till att lacken på fälgen släpper pga replicafälgar har extremt tunt lager lack på.

slutsats: jag borde inte ha 18" sad

man lever bara en gång så lev väl!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 maj 2006 · 1 852 Inlägg

callook_skane skrev:
var ute å körde i tjejens Jetta -86 en rätt sen kväll & ser något i ögonvrån så jag bromsar & från höger kommer det en stor gran. fick nog ner hastigheten till en 40 när vi brakade in i granen. Kunde köra bilen därifrån med en hjulinställning som inte var den bästa & att motorfästena hade pajat så de lät lite konstigt.

efter det så skulle jag in & röntga nacken körde med mina föräldrars 745:a. kom till en rondell där jag skulle svänga vänster mitt inne i rondellen så smäller det till & bilen skickas iväg rätt fram. hoppar ut ur bilen & ser att det står en lastbil med släp bakom. han hade kommit i för hög hastighet & inte kunnat bromsa ner tillräkligt. morsan som var med fick åka med ambulansen pga. nacksmärtor & dom ville att jag skulle åka med i den andra ambulansen men jag vägrade låta bilen stå där för då hade den varit rensad inom en halvtimme. så jag körde den snea bilen till akuten & blev röntag mm.. fick ut lite pengar från försäkringsbolaget för sveda & värk samt för förlorad inkoms & läkarbesök. Bilen fick vi åsså pengar för så den riktade en vi känner i sin riktbänk & nu é den ok. men jag har fått en whiplashskada...


Var ute å körde med en caprice hgv som jag hade som vinterbil ett tag. Kom i 90 & ett rådjur sprang ut framför mig. försökte väja men med en så mjuk fjädring & hög profil på däcken så är det inte så lätt att rätta upp ett par ton tung bil. slutade med att jag gled en bra bit i diket innan den fastnade i leran. chockad som fan fattade inte vad som hände allt gick så fort. öppnade bildörren & de stod vatten & lera ändan upp till tröskeln. Kostade mig 1500:- i självrisk så gjorde försäkringsbolaget vid bilen. byta 2 fälgar & däck, ny katalysator, nytt avgassystem, ny stötfångare fram mm...


Körde med en bil som min mamma hade för några år sedan. en volvo 360glt -86. satte den i en stubbe som stod ca 1meter upp i en grushög vid sidan om en 90 kurva på en grusväg. flyttade framvagnen ca 20mm bakåt, smällde grill, stötfångare & en lykta. riktade bilen hemma i garaget så efter ca en vecka så rullade den igen.

Samma bil lite efter den olyckan. ett kvarter hemmifrån så kom jag körandes då backade en full gubbe ut från ett hus rakt in i höger bakdörr. tryckte in dörren & lite av bakskärmen. fick 3000:- av försäkringsbolaget för att göra vid bilen.

Samma bil igen. julafton & vi var ett gäng som var ute å körde på industriområdet fick upp ett bra ställ & pang... vänster bakskärm slog i en lycktstolpe. var att trycka ut bulan & sätta ett par gipsskruvar genom plasten te stötfångaren in i bakskärmen sen gick de att köra igen.

smällde även in i 3 träd samtidigt med den bilen.... trlor att den bilen hade en förbannelse över sig...


Jag å en polare var ute på industriområdet & brännde lite däck med en gammal 244 gl automatare. skulle köra därifrån. kom i en 50-60km/h & framhjulen släppte i en 90 kurva (det låg len del grus på asfalten). var vid 9 på kvällen så vi undrade lite över hur f*n vi skulle få upp skiten. såg att det lös inne på ett företag så vi gick dit. var bara 2 städare som var där den ena tog den stora trucken & drog upp oss. lyckades köra hem 5km med en sne länkarm & hjulet intryckt mot plåten. rök lite men de gick hehe

Har hänt en hel del till förr hehe...

funderar du på att åka taxi resten av livet?

man lever bara en gång så lev väl!
callook_skane Avstängd
3 maj 2006 · 257 Inlägg

Till Bullo:
hehe nä men jag har lugnat ner mig en hel del. bara när jag é sen te jobbet som de går "lite" för fort numera..... jajaja..... de går lite för fort annars åsså hehe

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
__hogberg__
3 maj 2006 · 1 161 Inlägg

backa in i en affär me en kompis merca 190 a-traktor..
hände inget speciellt mer än att en skylt vid affären blev böcklig o han fick en halv centimeter lång spricka i bakkjolen:)

Phantom
3 maj 2006 · 40 Inlägg

Har kört på ett stort jävla rådjur i 170 blås med min 1 år gamla Mazda6. De positiva med historien är ju att man fick sej en helt ny bil gratis! :-)

En kompis till mej krockade också han med ett rådjur och förstörde fronten på sin BMW, samma kväll när de åkte till stan plockade de en älg och blev liggande på sjukhus.

Mazda 6 2,3 Sedan "Phantomen" (2005)
niclas_swe bitter besserwisser
3 maj 2006 · 644 Inlägg

brand i motorn

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Moller_
3 maj 2006 · 71 Inlägg

Fick vattenplaning på motorvägen i 110 km/h, vid filbyte. Hela bakpartiet släppte och gick på häng över höger och vänster körbana flera gånger, innan jag av nån mirakulös anledning fick kontroll på bilen, eller snarare bilen kontroll på underlaget.

Min arbetskompanjon högvarvade av nån dum anledning sin Nissan Micra ute på en landsväg i 160 km/h, när han kolliderar med en STOR älg. Sa bara pang. Lite chockartad stannade han bilen och gick ut, och fick då se att front, grill, lyktor motorhuv var BORTA!! Hade han hållt laglig hastighet, hade han med all säkerhet inte levt idag, då älgen lär ha flugit igenom vindrutan. Inte för att jag rekommenderar att hålla såpass höga hastigheter på nån väg i överhuvudtaget.

NightCruiser
3 maj 2006 · 1 163 Inlägg

Nicke_gti skrev:
Min arbetskompanjon högvarvade av nån dum anledning sin Nissan Micra ute på en landsväg i 160 km/h, när han kolliderar med en STOR älg. Sa bara pang. Lite chockartad stannade han bilen och gick ut, och fick då se att front, grill, lyktor motorhuv var BORTA!! Hade han hållt laglig hastighet, hade han med all säkerhet inte levt idag, då älgen lär ha flugit igenom vindrutan. Inte för att jag rekommenderar att hålla såpass höga hastigheter på nån väg i överhuvudtaget.

Njae, men man börjar fundera pått! tongue

Men skulle å andra sidan aldrig köra nått mindre än en Volvo 240...

Saabdajw
3 maj 2006 · 199 Inlägg

Nicke_gti skrev:
Fick vattenplaning på motorvägen i 110 km/h, vid filbyte. Hela bakpartiet släppte och gick på häng över höger och vänster körbana flera gånger, innan jag av nån mirakulös anledning fick kontroll på bilen, eller snarare bilen kontroll på underlaget.

Min arbetskompanjon högvarvade av nån dum anledning sin Nissan Micra ute på en landsväg i 160 km/h, när han kolliderar med en STOR älg. Sa bara pang. Lite chockartad stannade han bilen och gick ut, och fick då se att front, grill, lyktor motorhuv var BORTA!! Hade han hållt laglig hastighet, hade han med all säkerhet inte levt idag, då älgen lär ha flugit igenom vindrutan. Inte för att jag rekommenderar att hålla såpass höga hastigheter på nån väg i överhuvudtaget.

va fan tog älgen vägen då??smile

Moller_
3 maj 2006 · 71 Inlägg

Saabdajw skrev:

Nicke_gti skrev:
Fick vattenplaning på motorvägen i 110 km/h, vid filbyte. Hela bakpartiet släppte och gick på häng över höger och vänster körbana flera gånger, innan jag av nån mirakulös anledning fick kontroll på bilen, eller snarare bilen kontroll på underlaget.

Min arbetskompanjon högvarvade av nån dum anledning sin Nissan Micra ute på en landsväg i 160 km/h, när han kolliderar med en STOR älg. Sa bara pang. Lite chockartad stannade han bilen och gick ut, och fick då se att front, grill, lyktor motorhuv var BORTA!! Hade han hållt laglig hastighet, hade han med all säkerhet inte levt idag, då älgen lär ha flugit igenom vindrutan. Inte för att jag rekommenderar att hålla såpass höga hastigheter på nån väg i överhuvudtaget.

va fan tog älgen vägen då??smile

Han såg nåt suddigt i vitögat, innan det smällde. Stannade sen till eftersom strålkastarna slutat funka, i tron på att han kört på en örn eller liknande!! smile Sen är halva bilf-n ett vrak. Polarn som låg och sov i passagerarsätet vaknade inte ens! Haha! Älgen låg livlös i nåt dike (förmodligen benlös), samt några rester som fastnat på bilen.. Stackars sate.

Senast redigerat av Nicke_gti (3 maj 2006)

JF
3 maj 2006 · 92 Inlägg

ja backade in i en stolpe på parkeringsplatsen idag, buckla i plåten på bagageluckan och spricka i stötfångaren bak.. det är det värsta som har hänt under dessa 14 månader jag har ägt bilen.... >_<

Audi A6 Avant "C8" (2019)
Mitsubishi Sigma "V6" (1991)
ErskPersk Svindåre
28 maj 2006 · 1 433 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
jag å en polare skulle köra skiten ur en 340 som skulle till skroten, vi fick den fan inte att skära.

edit: det var iallafall det tråkigaste jag vart med om när det gäller bilar...

hahahah! dedär känner jag igen! har haft en 340 jag å som ja och en polare körde sönder! den skar efter ett antal timmar av buskörning! smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Pavatura
30 maj 2006 · 43 Inlägg

Har inget med bilar att göra men kul e det iaf, låg och pressade min gamla skethög till puch i ca:75 i en kurva/nerförsbacke när det var snö ute, då körde jag ner i diket i insidan av kurvan för det var plogat där och såg ut att vara vägunderlag där, det bromsade in RÄTT kraftigt och jag flög över styret och gled ut på vägen igen, tur som fan kom det ingen bakom, hade redan kollat det innan serru. tog det lite lugnare sen iaf.

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.
_HITMAN_ BILGLASMÄSTARE
31 maj 2006 · 92 Inlägg

Gammla og 900, an. Vatt och tvättat och allt ljudbygge var klart, bilen var NICE. Helt plöttsligt börjar d ryka, hmmm öppnar dörren vooom, eld. Kul hela kabelstocken från dosan blev till en illalucktande kabel.

Annars e d väll skutigt ut kolv och stake genom blocket 50mil hemmifrån.

Rasade 900 lådan i köpenhamn.

Drog motorvägs räcke i 160 (D blåste som fan och d va jobbigt) Blåsjobb he he

***hitman***
kreator
31 maj 2006 · 81 Inlägg

Grävling rakt genom frontkjolen i helgen wink

Zoltrix
31 maj 2006 · 438 Inlägg

Ugh!


Det värsta: I 160km/h sladd+vattenplaning åker breställ därefter 360 gradersnurr och rätt i vägräcket med en splitter ny 850 GLT -93 (hösten -93)

RacingBunny
31 maj 2006 · 508 Inlägg

Hm, d värsta?...

D måste tusan vart när jag i vintras inte än hade bytt till vinter däck och körde i 140, fick häng på bilen och räddades av en rondell, som tur va så va d först snöhög, sen ett litet dike och sen en kulle på rondellen. D va kanske tur i oturen. Inte en skråma på hela bilen förutom under. D som gick paj va typ att länkarmen gick av, kylarn gick sönder, kantstött fälg, värsta hålet i däcket och lite annat smått o gott, men nu går den klockrent igen.

Annars har man väl inte gjort så mycket "tabbar" som tur är, för d är ju tusan inte billigt wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang