Det värsta ni har råkat ut för när det gäller bilar... :)

GurraG INGET ANNAT!!
21 december 2006 · 1 725 Inlägg

JAdu det va med min gamla volvo 940.. det rök 2 kopplingar, en växellåda.. varenda packning i motor byttes ut och ett antal kylare.. sen så skrotades den i somras pågrund av att jag blev påkörd

gloudarck the greatest
21 december 2006 · 121 Inlägg

det värsta och endå lite komiskt är väll när ja för ett 2 årsen med min gammla740.
sitter o kör igodan ro o små snackar med tjejen som sitter brevid. rätt va det är så är det ett såntdär attans rådjur på väg upp på vägen.stampar till på bromsen men glider(dåliga sommar däck)rådjuret springer först tvärs över vägen men vänder fort igen och springer framför bilen. det slutar med att jag får två bakben upp på huven o rådjuret får springa dom sista merarna på frambenen inan ja får stop. sen rammla han av huven o bryter nacken. tongue det blen en bra grillkväll hemma senD:

Senast redigerat av gloudarck (21 december 2006)

The Mödd
adde_p airbrush rookie
21 december 2006 · 136 Inlägg

värsta jag vart med om i en RIKTIG bil på motorvägen va nog fan när första snön kom, körde hem sierran från verkstan, med bara sommardäck, motorvägen i 70km/h i "uppförsbacke" så får man ett jävligt brehäng och sick sackade mellan räckena , och bilar både framför, på sidorna och TÄTT bakom, va helt säker på att jag aldrig skulle få smeka på flickvännen igen!
bilar tutade som galna, ( efter också för då körde jag 50 på motorvägen smile ) haha, men sen har man ju haft en period från 16-18 års ålder med en volvo 740 a-traktor som igentligen inte bör kallas a-traktor, då man brännt rakt in i skogen, stannade mot ett träd big_smile sen en hel del avåkningar i diken och sånt, * det blir mkt sånt när man hela tiden spelade in rallyfilmer big_smile
den står fortfarande i garaget med något defekt låda smile körde iväg och skulle bada med hela "bilen" full med brudar, och så ska jag snurra runt lite på en parkering (A), men det gick inte, ingen vxl förutom 5 an funkade!! fick köra 7 mil på liten slingrig vägjävelpå bara 5 an, och självklart när man kommit upp i bra hastighet på 5 an , så kommer nån jävla tant agda och ska ligga i 40 framför..  ( tror kopplingen rök också ) haha... den funkade inte så bra sista meterna in i garaget, försök själv att köra med bara 5 ans vxl 7 mil på en liten väg så ska du få känna på kopplingsrök big_smile

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
ryttersson
21 december 2006 · 454 Inlägg

hahah rebecka å henrik....det är ju dom som knullar på min dator ibland big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

Jonni
21 december 2006 · 1 256 Inlägg

HaTrIk skrev:
Tja

vad är d värsta ni har råkat ut för med eran bil eller om något har hänt bilen?

Det var nog när jag blev påkörd bakifrån i somras, stod stilla i köer på E6an utanför Ullevi i Göteborg, så kommer en ouppmärksam chines i en skåpbil och blåser rakt in i röven, han trodde ungefär han hade haft 70 km/h, det var va polisen trodde oxå.. Ont gjorde det och ont göre fortfarande!

Bilen var dessutom lånad och en väldigt ovanlig en oxå sad Toyota Yaris Turbo

beemern .......
21 december 2006 · 2 655 Inlägg

det var när ja var i frankrike me farsan och en till då dom va där och jobbade, körde skogsmaskin på ett ställe och hade hotellet på ett annat ställe typ nån mil därifrån med en liten by emellan. vi körde på huvudleden i den byn och kommer till en korsning där korsande trafik har stop plikt, och precis när vi kör genom korsningen kommer en golf och blåser rätt fram, vi låg i 60km/h och han lika så eller fortare, och han smackar rätt in i sidan på oss (vi körde då en liten peugeot jobbarbil) och att dömma på hur bilen såg ut så är ja g idag glad att han träffade oss mitt för framhjulet annars hade vi nog i bästa fall varit handikappad idag för de va verklignen bara skrot av bilen. den blev riktigt sne hela bilen och fronten va ingenting kvar av...

Kaliber_ LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
21 december 2006 · 153 Inlägg

Jag skulle åka och hälsa på min bror som bor ungefär 5 mil hemifrån mig. Körde min gamla 740 gl. Efter att jag kommit ungefär 1.5 mil, tyckte jag att det börjar lukta bränt i bilen och helt plötsligt la basarna av att spela.. Jag tvärstannar på en bussficka och springer ut och öppnar bagagen. Där brinner det i mitt sprojlans nya slutsteg. Står där i en kvart och agerar brandman.. Sen ger jag mig av igen, kommer 300m och fastnar i flygande besiktning. Fick två A4 med fel som skulle åtgärdas på en månad.. Åker därifrån och kommer till dingle.. får soppatorsk på motorvägen, går in till dingle med dunken i näven (ungefär 2.5 km att gå) kommer till min fasa på att jag glömt plånboken i bilen (!) Går ut till bilen igen och hämtar plånboken, får skjuts av tant agda in till dingle igen, tankar dunken och går tillbaka. Åker upp till brorsan och är där i kanske 4 timmar. kommer tillbaka till dingle och får soppatorsk igen, fast denna gången hade jag tur som kunde rulla en bra bit så jag slapp gå så långt. Tankar bilen, kommer 100 m. Träffar på snuten, får böter för att skylten ligger i rutan och dim/halv ljus e på. Åker 2.5 mil, ligger och pressar aset i 180 km/h och det smällere till utav h*lvete!! Sköt ut mellanaxeln i 7 delar rätt genom blocket..

Summa summarum: 1000:- i böter, slutsteg för 3000 spänn skrot, bil för 5000 spänn skrot och ett jävla problem att komma hem.

En annan historia är när jag var i strömstad på skärtorsdagen i år. Jag och en polare åkte i min dåvarande mitsubishi colt.. Det är kö som fan in till "stan" och kompisen måste ut och pissa... Kön börjar röra sig och den komemr en bra bit fram innan kompisen hoppar in i bilen.. Drar på utta helvete för att dom bakom börjar bli sura.. Ser två snygga fruntimmer gå på trottoaren, hejar på dom och 1 sekund senare smäller det. Jag brakar rätt in i röven på en norrman i en toyota starlet.. Min bil blev inte så snygg men starleten blev helt åt h-e.. Bakskärmarna var som dragspel, tanken sprack, bakrutan krossades och baksätet flyttades 20-30 cm längre in i bilen.. Killen som satt i baksätet kunde inte komma ur så vi fick va 7 killar som slet och drog i förarsätet så han skulle komma ur.. kompisen va inte bältad så han skalla sönder framrutan och jag knäckte näsbenet mot ratten.. Att tillägga är att bilen bara var trafikförsäkrad.. sad Fick ut 1200 i skrotpremie och 600 på skatten..

Bilder på bilen efteråt:

http://85.112.160.34/ppgfx/partyimg/06/04/mini060413str-19.jpg
http://85.112.160.34/ppgfx/partyimg/06/04/mini060413str-18.jpg

Groggen på huven intogs efter smällen, korten är från bärgningscentralen.. tongue

Senast redigerat av Kaliber_ (21 december 2006)

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...
Drone
21 december 2006 · 13 Inlägg

De värsta som har hänt mig kan ni läsa om på den här länken. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30694

Jonas

Senast redigerat av Drone (21 december 2006)

Generalen Fritids-designer
21 december 2006 · 293 Inlägg

Det här hände inte mig utan min pappa.
Det var den tiden då man precis börjat göra farthinder kring Gävle- trakterna.

Pappa och hans kompis, som var rätt lång, var ute och gasade i en 142:a.
Plötsligt kommer en skylt som varnar för farthinder.
Kompisen säger: Vafan är det för skylt?
Just då smäller det till och pappas kompis flyger rakt upp i taket och slår upp en bula i taket med huvet.

Samt att han gasade på över järnvägen i hagaström, bilen lättar/flyger över, landar på en åker och voltar...

Men han har haft tur som överlevt, de här två är bara "smakprov" wink

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
kammen__
21 december 2006 · 1 Inlägg

ok, fina historier men toppa denna.

detta hände en varm dag i januari för några år sen:
hade just köpt ny bil som glad 18åring då lillebror ringer och ber mig hämta han och hans kompis från skolan, aja tänkte jag, körkåt som man var.
hämtade brorsan som planerat men på vägen hem, norrut från piteå, på den annars fint plogade e4an, hade nått pucko till plogbil just varit framme och plogat ner massor med slasksnö från en viadukt.
där kommer jag med min opel vectra 2000 med värdelösa kymcodäck i ca 120km/h,
hinner inte reagera innan bilen får sladd och vänder sig 90 grader med fronten mot mitträcket, (detta var innan vajerräcke ens hade hörts talas om i norrland så detta var ett sånt stummonterat plåträcke av rang) bilen smäller först i räcket med fronten bara för att sedan hoppa upp mitt på och utan att vidröra vägen "grinda" 160 meter innan den till slut kommer tillbaka ner för att parkera över hela högra körfältet.

förbannad som jag var går jag ut och inspekterar skadorna:
syntes först inte så mycket förrutom punkterade däck, förstörda fälgar och massor av plastdetaljer som saknades.
brorsan som satt höger bak kliver ut ur bilen utan att stänga dörren, jag gick fram till dörren, tar i allt jag orkar och smäller igen den, för att säkerställa att den verkligen var stängd tog jag satts och sparkar i en stor en jävla buckla och går vidare.
noterar att höger framskärm sitter lite snett, sparkar även in den för att säkerställa att den sitter fast.
går runt ett halvt var och noterar att nu ser inte vänster framskärm likadan ut som höger så tillrättade även detta med en kraftig känga.

arg som fan ringer jag frasan som berättar för mig att han inte hade orkat helförsäkra bilen utan bara tagit trafikförsäkring för att inte skapa "onödigt stora utgifter".

2 veckor och en dag hade jag den bilen, må den vila i frid

jag brukade vara ateist tills den jag insåg att JAG ÄR GUD
anvandare_12345
21 december 2006 · 654 Inlägg

Jag råkade ut för en S60 i helgen som kom baklänges emot mig bakifrån i 90 km/h, efter att han smällt med en 9-5:a, bakifrån.

Han hade rejsat och kommit förbi en 9-3:a och fick sladd i en högerkurva med dubbellinje.
Smäller 9-5:an vb (hf på S60) och båda bilarna gör ett halvt varv varpå 9-5:an dyker ner i diket på vänstersidan och jag ser S60:n komma mot mig bakifrån, baklänges. Och då gör jag 75 på 70-väg! Alla fyra bilar är alltså på väg åt samma håll hela tiden.

Slänger in min bil i en bussficka och S60:n missar mig med knappa metern!
S60:n fortsätter sedan baklänges ner i diket och har tur att det är så pass mjukt som det är.

S60:n och 9-3:an hade tydligen rejsat INNE I Gislaved och var nu på väg på Anderstorp.

Förare från Nässjö (tror jag) och S60 från Norrköping.




**Bilder finns i mitt Galleri...**

Galad8
21 december 2006 · 1 997 Inlägg

kimpan skrev:
jag o en gammal polare skulle leka lite med en opel rekord på en grus väg. det slutade med att han tappade kontrolen över bilen körde rakt in i ett stengärde. flyttade det 30 cm och en telle stolpe voltade fem varv, slutligen stannar bilen på taket, försöker komma ut ur bilen ligger i baksätet. plötsligt sägger han som körde titta inte på din arv .ÖÖ vem hade inte gjort det då halva armen bortsliten bara ben kvar och det ena knäkt. trode jag skulle dö. hade 50/50 på att jag skulle behålla armen. det klarade dom. detta hände för 6 år sedan och dom e inte färdiga inu. polisen sa att ifall vi hade haft bälte på så hade vi inte överleft.

sen har man väll kört in i en stolpe lite smått o gått

hur ladar man upp bilder här har dom på datorn. det e på olyckan. tacksam för svar

mvh kimpan

eh, varfrö hade ni INTE överlevt om ni hade bälte? tongue

C2racing
21 december 2006 · 238 Inlägg

påkörd bakifrån i nuvarande bil i ca 50 km, sen stack den jäveln

Galad8
21 december 2006 · 1 997 Inlägg

Bullo skrev:

callook_skane skrev:
var ute å körde i tjejens Jetta -86 en rätt sen kväll & ser något i ögonvrån så jag bromsar & från höger kommer det en stor gran. fick nog ner hastigheten till en 40 när vi brakade in i granen. Kunde köra bilen därifrån med en hjulinställning som inte var den bästa & att motorfästena hade pajat så de lät lite konstigt.

efter det så skulle jag in & röntga nacken körde med mina föräldrars 745:a. kom till en rondell där jag skulle svänga vänster mitt inne i rondellen så smäller det till & bilen skickas iväg rätt fram. hoppar ut ur bilen & ser att det står en lastbil med släp bakom. han hade kommit i för hög hastighet & inte kunnat bromsa ner tillräkligt. morsan som var med fick åka med ambulansen pga. nacksmärtor & dom ville att jag skulle åka med i den andra ambulansen men jag vägrade låta bilen stå där för då hade den varit rensad inom en halvtimme. så jag körde den snea bilen till akuten & blev röntag mm.. fick ut lite pengar från försäkringsbolaget för sveda & värk samt för förlorad inkoms & läkarbesök. Bilen fick vi åsså pengar för så den riktade en vi känner i sin riktbänk & nu é den ok. men jag har fått en whiplashskada...


Var ute å körde med en caprice hgv som jag hade som vinterbil ett tag. Kom i 90 & ett rådjur sprang ut framför mig. försökte väja men med en så mjuk fjädring & hög profil på däcken så är det inte så lätt att rätta upp ett par ton tung bil. slutade med att jag gled en bra bit i diket innan den fastnade i leran. chockad som fan fattade inte vad som hände allt gick så fort. öppnade bildörren & de stod vatten & lera ändan upp till tröskeln. Kostade mig 1500:- i självrisk så gjorde försäkringsbolaget vid bilen. byta 2 fälgar & däck, ny katalysator, nytt avgassystem, ny stötfångare fram mm...


Körde med en bil som min mamma hade för några år sedan. en volvo 360glt -86. satte den i en stubbe som stod ca 1meter upp i en grushög vid sidan om en 90 kurva på en grusväg. flyttade framvagnen ca 20mm bakåt, smällde grill, stötfångare & en lykta. riktade bilen hemma i garaget så efter ca en vecka så rullade den igen.

Samma bil lite efter den olyckan. ett kvarter hemmifrån så kom jag körandes då backade en full gubbe ut från ett hus rakt in i höger bakdörr. tryckte in dörren & lite av bakskärmen. fick 3000:- av försäkringsbolaget för att göra vid bilen.

Samma bil igen. julafton & vi var ett gäng som var ute å körde på industriområdet fick upp ett bra ställ & pang... vänster bakskärm slog i en lycktstolpe. var att trycka ut bulan & sätta ett par gipsskruvar genom plasten te stötfångaren in i bakskärmen sen gick de att köra igen.

smällde även in i 3 träd samtidigt med den bilen.... trlor att den bilen hade en förbannelse över sig...


Jag å en polare var ute på industriområdet & brännde lite däck med en gammal 244 gl automatare. skulle köra därifrån. kom i en 50-60km/h & framhjulen släppte i en 90 kurva (det låg len del grus på asfalten). var vid 9 på kvällen så vi undrade lite över hur f*n vi skulle få upp skiten. såg att det lös inne på ett företag så vi gick dit. var bara 2 städare som var där den ena tog den stora trucken & drog upp oss. lyckades köra hem 5km med en sne länkarm & hjulet intryckt mot plåten. rök lite men de gick hehe

Har hänt en hel del till förr hehe...

funderar du på att åka taxi resten av livet?

Hahaha den va bra ^^

HoKkee
21 december 2006 · 845 Inlägg

åkte emd fadern på en grusväg
snöade utahelvete kom från hockey DM.. hade vunnit.. så låg en volvo 360 framför ca 150 meter och heltplötsligt börjar vi se backlysen.. :S farsan börjar bromsa in men de gick ca 140 på ny snö så vi gled bara rakt in i arslet på den bilen.. men som tur va så åkte hon på de.. men de va lite äckligt..

Senast redigerat av hoonken (21 december 2006)

Kettunen
21 december 2006 ·

Fiskmås flög rätt in i vindrutan! Näbbjäveln fastnade så fågeln kunde inte dra haha fy fan sikket minne. Har bild oxå big_smilebig_smile

twin_cam Smålänning
21 december 2006 · 7 877 Inlägg

Har två händelser tongue

1: En polare hade köpt sig en mitsubishi galant automat för 2000 spänn, som han skulle ha fälgarna ifrån... Hursomhelst, han hade tatt fälgarna och satt på plåtfälgar, och vi tänkte renovera bilen, då den va rostig, men vi insåg snart att det var för mycket rost. Då körde vi som galningar på åkergatorna, eftersom vi inte hade körkort då. När det sedan blev min tur att köra så kom jag senare till en skarp kurva i typ 60, och polaren skriker "bromsa"! Detta får till följd att jag kanar mot en stenmur med låsta hjul, men klarar att väja undan med en jävla smäll... När vi går ut och kollar så har jag kört på en sten och knäckt bärarmen och fälgen och framskärmen. Tur att bilen skulle till skrot wink

2: Körde i diket med saaben sent på kvällen. Kom i runt 50 (på 70-väg) blött väglag, kommer till en kurva jag kört förut, men i dagsljus. Kommer nu i mörker och tror att vägen fortsätter rakt fram, eftersom det är en nerfart till en åker rakt fram, men inser att det är den kurvan och ställer mig på bromsen, som visar sig vara effektiva även i väta, och kanar med låsta hjul ner i diket, och bilen lägger sig tillrätta på främre stötfångaren och underredet.

Glömde att en domkraft vek sig när jag skulle byta däck på saaben en gång. Däcket upp i skärmen och ställde sig på det och skivan... den såg låg ut tongue

Senast redigerat av twin_cam (22 december 2006)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
TobLju Fartglad
21 december 2006 · 336 Inlägg

Körde farsans SAAB till Sthlm - GBG, precis när jag är vid terminalen i GBG så spricker kylarslangen och jag fick ta bärgning... Stå i spöregn skitförbannad, tajjt med ekonomin... Det var inte kul!

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
BBAD Utbildad hobbymekare
21 december 2006 · 1 125 Inlägg

Bakaxel ras på min första bil... körde i 140 på motorvägen åså blir bakaxeln stum....

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Tompa Wheel whore
21 december 2006 · 215 Inlägg

Samma dag som jag hadde tagitkörkort så va jag till en kompis.Skule vända utanför å jag hör att de skrpar till.Trodde de va spoilen som tog i nån lite grushög (då de va en lite grusplätt).Men jag öppna dörren å kollade.Då "satt framhjulet i skärmen,både i överkant och i bakkant och blött på backen.Då va de spindelleden som hadde hoppat ur.Hadde världenstur att de hände där för de är väldigt rolig väg dit smile.Kurvig kuperad skogsväg som de går fort på.De är väll de värsta.Hadde Renaulten då.Ska till lägga att den va besiktad i de tillståndet 2dagar innna :s

Sen en helt annan sak är med Passaten nu.Har krånglat VARIEDAG sen jag köppte den (eller inte första och andra dagen).Är dyngtrött på den nu..Tillråga på allt så rasa motorn i Fredan sad..

Senast redigerat av Tompa (21 december 2006)

Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Audi A6 "Sportback" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang