Det värsta ni har råkat ut för när det gäller bilar... :)

Born Looser Snorgubbe
22 december 2006 · 79 Inlägg

Första tävlingen med min förra rallybil.Köpte den på fredagen, efteranmälde mej till en tävling på lördagen. När jag hade startat, på första sträckan, och skulle skicka i tvåans spett, så släppte svänghjulet (vid 8000rpm) och slog sönder blocket,grenrör, bromscyl. och torpedväggen. Då var det jävligt lätt att hålla sej för skratt...hmm

2nd place=First loser
SweHedis
22 december 2006 · 238 Inlägg

När jag och min flickvän skulle testa hennes syrras toyota det var vinter. skit kul att köra och rycka kryckan. så kom vi till en kurva så möte ja en bil dom låg nästan i mitten var ju ifs isgata . så fick jag svänga kraftigt. sen så låg vi i diket lite pinsamt att ringa hennes syrra "kan du komma och hämta oss vi står borta i kurvan i diket" men det gick ju bra lever wink va bara en skrot bil iaf wink

JP Samlare
mjukismagnus
22 december 2006 · 470 Inlägg

hade köpt min 740 automat hade den väl i en vecka sen... Ville den inte växla från ettan någe mer... sad

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Racing_
22 december 2006 · 228 Inlägg

Detta va helt klart värt att läsa alla sidor smile!

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)
bojboj
22 december 2006 ·

Turkiet för 3 år sen. Jag och två polare åker i bil. Kompisen somnade bakom ratten efter en hård natt!!!! Resultatet finns bland mina bilder. Körde ner i diket och rammade en halvfpipe av betong som forslar vatten mellan olika städer. Tur va att polarens pappa va turk. Han kom dit och gav lite pengar till turkiska militären och polisen så va allt löst!!

Senast redigerat av bojboj (22 december 2006)

morron_soo
22 december 2006 · 138 Inlägg

va på metallica konserten i gbg för något år sen och kom tillbaka till bilen och såg att jag hade punka på ett däck. När vi skulle byta däcket insåg vi att det satt jävligt hårt. Vi va tre st som drog i fältkorset och hoppade på de och gjorde allt vad vi kunde. stod i ett parkeringshus i 2 jävla timmar utan att få av däcket. Till slut så orkade vi inte mer så vi åkte me punka till närmsta mack för att låna lite mer verktyg m.m men sen när vi kom dit så fick vi loss det relativt smärtfritt iaf = ) hade lite ont i ryggen dagen efter efter allt slitande. Har dessutom råkat ut för 3st punkteringar på 1 vecka = ) kass fälg som vi pysslade med lite.

Galad8
22 december 2006 · 1 997 Inlägg

Kettunen skrev:
Fiskmås flög rätt in i vindrutan! Näbbjäveln fastnade så fågeln kunde inte dra haha fy fan sikket minne. Har bild oxå big_smilebig_smile

Hahaha.. det måste ha sett sjukt ut ^^
kan du lägga upp en länk på bilden? tongue

Racing_
27 december 2006 · 228 Inlägg

Haha de kortet vill jag oxå se smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)
VictorD Med Jetplan i generna
27 december 2006 · 413 Inlägg

Har bara hänt en sak än så länge. Bilen har stått stilla i en vecka efter att generatorn har gått åt skogen (förmodligen). Det enda som är jobbigt är att inte ett jävla företag i hela Sverige har öppet nu mellan jul och nyår så mekanikern som ska kolla på det jobbar inte sad Hoppas på att det är klart när jag kommer hem från Åre!

Bilar är ett släkte för sig måste jag säga... Går inte att lita på dem för fem öre tongue.

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
BlandadBenzin
27 december 2006 · 202 Inlägg

Lite oturlig av mig ändå att ja bara är 18 så har ja:

-Kört i med en cab vid en väg gren rakt in i en hage med taggtråd.. inte rolit!
-Blivit påkörd av en moped vid en ICA affär tongue
-Skulle köra mellan två stolpar och repade upp hela sidan när ja körde mellan två stolpar
-Bränt en bärbar dator värd 20 000 på en moped
-Kört in i en annan bil vid en parkering
-Mopeden har det hänt för mycket för att skriva
-Gled ut ur en väg med farsan då vi körde utan vinterdäck

Undrar hur mycket annan skit som kommer hända mig?

vampyren
27 december 2006 · 128 Inlägg

4G63GalantGTI_R skrev:
Hmm... borde inte skriva om den lilla incidenten direkt.. men skitsamma... alla kan ju ha otur så att säga....

Förra vintern, körde jag rakt in i Pelles korvkiosk och rammade den så den nästan rasade samman, med min gamla 745 automatare..... ni skulle sett det....
-dubbla solexar som försöker överrösta bryan adams, summer of...  sen bara small de....




R E T U R S L A D D ! ! !.... volvo e värde lösa vinterbilar.....

eller värdelös förare`?

Burn IF performance
sir_AnKA
27 december 2006 · 87 Inlägg

körde upp till SCF förra året körde på en betongsugga och en parkbänk:( var garanterat inte kul att köra ner till linköping i en sne vriden bil 70km/h från stockholm och bromsen slutade att fungerade mitt på motorvägen

Saab 9-3 "BSR" (1999)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
27 december 2006 · 857 Inlägg

På tiden då jag hade en 142 a-traktor så skulle jag sladda på en plan på vintern, med några ibak och nån ifram.. kommer in på planen axxar lite till och rycker kryckan fanskapet går rakt fram och bam så sitter i uppe i en snöhög.. först vill man bara försvinna men sen börjar man garva för polarna gjorde det..

sen har jag även åkt i diket med a-traktorn på vintern (som inte gick lagligt) med änglavakt hade jag åkt ner 1m tidigare så hade jag tagit ett stenblock i 70km/h men plockade 2 träd istället.. klarade mig med hjärnskakning..

på min nuvarande corrado g60 så har jag slitit sönder diffen och slagit hål i lådan.. sad

volvos40
31 december 2006 · 2 Inlägg

kammrems haveri! Fiat bravo -98  förra ägaren hade bytt remmen själv men glömt att byta spännrullen, rullen var av "italiensk" plast och klarade inte av svensk vinter utan sprack. Resultatet blev kass motor , nya ventiler lyftare m,m väntetid 3 mån Fiat verkstad + massa strul me försäkrings-bolaget=kaos. hade ägt bilen 3 dagar när det hände!  Hela kalaset slutade på ca 18 papp , behövde bara betala självrisken som tur var....
Bilen gick bra sen hade den i ca 1,5 år,  no more Fiat......

dan-kristian
31 december 2006 · 518 Inlägg

diffklumpen på min bmw325-89 havererade när jag låg i 120 km/tim,Det blev en rejäl smäll,motorn stendog och trycker ner frikopplingen och stannar,startar upp motorn och märker att växellådan har låst sig på femmans växel och märker senare att kardanen var avsliten nära diffklumpen,,bara att byta låda kardan och diffklump,hade tur att inte något bakhjul låste sig då jag låg i en svag kurva då detta hände.............

frosth__ Team Kränghäng
31 december 2006 · 657 Inlägg

Var ska man börja..

Rasad Bakaxel på Camaron
En BMW som skar ca 20mil hemifrån
Poliser på fel ställen
Corradon blev stillastående pga av att den delen som gått sönder inte fanns någonstans...

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
Master_J Stålmannen
1 januari 2007 · 465 Inlägg

Brakade in i sidan på en buss. Hade jag kommit någon sekund tidigare så hade jag haft en buss in i förarsidan, så lite tur i oturen iaf.

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Miklen
1 januari 2007 ·

Blev rammad av en spårvagn i Göteborg city wink

COCO
1 januari 2007 · 23 Inlägg

Hade köpt en ny M3:a körde in i en underbar stolpe på vägen hem med bilen big_smile var så himla lycklig så det går inte att beskriva

BMW X6 (2009)
Audi RS4 (2006)
ILarsaI
9 januari 2007 · 326 Inlägg

Två saker med min förra Audi kunde slutat i fullständig katastrof.

Skulle byta bromsbelägg fram för slitagevarnaren började lysa. Monterade loss oket och flyttade fram det för att få loss beläggen, till min förvåning flyttade sig bromsskivan också. Den hade totalt rostat sönder och separerat, själva bromsytan på skivan snurrade runt och fästet som sitter bakom hjulet satt där det skulle.
Det hade räckt med en kraftig inbromsning för att det hade skett under färd, med totalhaveri av framvagnen som följd eller tvärlåsning på vänster sida.


Hade besiktning 13.30 och åkte in i god tid, gamla Audin behövde stå stilla någon timme för att inte tomgångsvarvet skulle vara förhöjt. Nåväl, tomgången bra när det var min tur, körde in till bromskontrollen och besiktningsmannen runt 30år började testet. Bromsmätning fram gick bra, bak gick mätarna upp, sen *poff*, pedalen i botten och noll broms, på alla fyra hjul.
- Du, något har hänt, du har inga bromsar alls?

Provkörningen var det inte tal om såklart, utan direkt till bes.hall. Där visade sig att bromsslang till höger framhjul gått och samtliga bromsar slutade verka??? Alla i besiktingshallen var nu intresserade av min bil...
Det var den kortaste besiktning jag vart med om, självklart "Spanska flaggan" och jag fick inte ens köra ut bilen 30m till parkering utanför.
En verkstad låg i direkt anslutning till besiktningen och de fixade bromsarna morgonen efter, strax efter lunch var bilen godkänd igen.  smile

Samma sak där, en kraftig inbromsning och det hade varit katastrof. hmm

Senast redigerat av ILarsaI (9 januari 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang