Omega 3000 går inte på alla cylindrar????

Tomten88
9 oktober 2008 · 103 Inlägg

har en omega 3000 12v som inte går på alla cylindrar.. vad jag har kommit fram till så får den antingen för mycke bränsle lr för lite.. någon som känner igen att lr varit med om något liknande??? lr förslag på vad felet kan vara??

MilleN
9 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

Har du tändning på alla cylindrar?

Tomten88
9 oktober 2008 · 103 Inlägg

kollade igår o då hade jag de.. när jag kör me henne så är de motstånd hela tiden. sen när den dör så kollade jag förbrukningsmmätaren o då stod den på 3,98l milen.. körde 6km o enligt färddatorn skulle den ha dragit 4 liter:/ har dock en spricka i fördelaren så ska beställa hem en ny idag.. men tror fortf inte att hon kommer att gå 100% redigt..hmm

MilleN
9 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

Byt fördelaren och se... Inga felkoder?

Tomten88
9 oktober 2008 · 103 Inlägg

ska göra de... vet icke hur man läser av dem lr vart man gör de:/

MilleN
9 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

Lyser motorlampan? Den lilla gula med en motor med en blixt i sig wink I så fall finns det felkoder att läsa ut.

Här finns en guide på hur du gör:
http://calibrateamsweden.se/artiklar/fe … nheter.pdf

På Omegan sitter kontakten till höger i motorrummet mot torpedväggen sett från förarstolen.

Tomten88
9 oktober 2008 · 103 Inlägg

okii.. ja de gör den ju:P ska in i motorrummet o leta efter att:P tack så mycke:) vart får man tag i papper på vad felet är osv??tongue

MilleN
9 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

Alla koder står i pdf-dokumentet under motorstyrning, kolla vad det blir så får vi se smile

Felkod 31 (varvtalssignal saknas) får man alltid när bilen inte är igång så du vet. Håll koll på blinkningarna bara hehe.

Tomten88
9 oktober 2008 · 103 Inlägg

hehe okii:P ska kolla upp dett:) man tackar:P

Tomten88
9 oktober 2008 · 103 Inlägg

MilleN skrev:
Alla koder står i pdf-dokumentet under motorstyrning, kolla vad det blir så får vi se smile

Felkod 31 (varvtalssignal saknas) får man alltid när bilen inte är igång så du vet. Håll koll på blinkningarna bara hehe.

har nu hittat kontakten som man kopplar in men inte där jag ska koppla in den:/

MilleN
9 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

Det gick fort wink Du får göra som dom visar på bilden i PDFen, skala en bit högtalarkabel eller något och stoppa in den i hål A och hål B, gå sedan in i bilen och vrid om tändningen så börjar motorlampan blinka.

Tomten88
9 oktober 2008 · 103 Inlägg

MilleN skrev:
Det gick fort wink Du får göra som dom visar på bilden i PDFen, skala en bit högtalarkabel eller något och stoppa in den i hål A och hål B, gå sedan in i bilen och vrid om tändningen så börjar motorlampan blinka.

hehe ofan:P så jag ska läsa av den lampan:P haha tycker de e en jävla massa hålhmm

MilleN
9 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

Men du såg beskrivningen jag visade förut?? http://calibrateamsweden.se/artiklar/fe … nheter.pdf

Där finns bilder och text på hur du gör och hur kontakten ser ut osv.

Tomten88
9 oktober 2008 · 103 Inlägg

MilleN skrev:
Men du såg beskrivningen jag visade förut?? http://calibrateamsweden.se/artiklar/fe … nheter.pdf

Där finns bilder och text på hur du gör och hur kontakten ser ut osv.

okii.. får kolla en gång till:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang