Testa ett bilslutsteg utan bilstereo?

Aero T16
21 februari 2006 · 1 327 Inlägg

Har ett slutsteg som jag råkade kortsluta litegrann (blev kortis mellan mejseln, slutsteget och pluspoolen..) när jag skulle plocka ut det för att fronten till stereon blivit stulen.. Så nu skulle jag vilja se om slutsteget fungerar..

Men hur ska man gå tillväga om jag inte har en "Remote" kabel från stereon till steget som startar det??

Tacksam för svar..

Aero T16
21 februari 2006 · 1 327 Inlägg

Vad ger "Remote" kabeln för spänning? Är det 12 volt eller?

TT-Avant
21 februari 2006 · 6 851 Inlägg

Du kan lägga en kabel från tex. bakljuet eller för att enbart testa att det gå, lite snabbt direkt från plus på steget till rem.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
andreasl
21 februari 2006 · 391 Inlägg

brygga en kabel från + till remote! 

sen kan du ta en mp3 spelare / datorn, vadsom heslt bara de har rac kontakter o koppla på line in

Evil_Genius_Garage *Gysot*
21 februari 2006 · 472 Inlägg

Precis som ovan skriver du kan ta direkt ström till remoten oxå..Då ser du om steget lyser eller inte..Gör det de så funkar det..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
Aero T16
21 februari 2006 · 1 327 Inlägg

Okej, det låter ju riktigt lätt det dära. Men har jag förstått det rätt nu??

Jag bryggar bara + och remoten??

Inget olyckligt som gör mig ledsen som kan hända då alltså?

timpan_87
21 februari 2006 · 781 Inlägg

nee bara plus.. ingen fara

mellowd Drop Shop
21 februari 2006 · 926 Inlägg

remoten används bara för att kolla om stereon e på. skickas en liten strömimpuls.
ja har själv testat steg så. me konstant 12v på remote.

Aero T16
22 februari 2006 · 1 327 Inlägg

Okej, men tack så mycket för svaren då. Då är det nog bara att ta och testa det dära då å hopas på det bästa smile

timpan_87
22 februari 2006 · 781 Inlägg

jo hoppas de funkar.. säkringen borde ju gå så då ska ju inte steget ta fara

Aero T16
23 februari 2006 · 1 327 Inlägg

Jodå, jag lyckades då få steget att lysa så att det står att steget är på. Fick däremot koppla förbi säkringen vid batteriet då denna 60Ampere säkringen hade blivit glapp.

Får kanske tillbaka min tappade front till stereon ikväll för lite hittelön big_smile. Så då är det bara att sätta tillbaka allt igen kanske =P.

Lite sjukt att en ny front kostar 1250 kr, när jag köpte hela stereon för 1500 kr :S.

timpan_87
23 februari 2006 · 781 Inlägg

låt inte säkringen vara förbikoplad sen bara.. sen är de inte säkert steget funkar fastsen de lyser.. kanalerna kan va brända för de

Xoff Volvo tönt... =)
23 februari 2006 · 2 344 Inlägg

Aero T16 skrev:
(Jodå, jag lyckades då få steget att lysa så att det står att steget är på. Fick däremot koppla förbi säkringen vid batteriet då denna 60Ampere säkringen hade blivit glapp.

Får kanske tillbaka min tappade front till stereon ikväll för lite hittelön big_smile. Så då är det bara att sätta tillbaka allt igen kanske =P.)

Lite sjukt att en ny front kostar 1250 kr, när jag köpte hela stereon för 1500 kr :S.

det e väll ganska så bra att fronten kostar nästan lika mycket som stereon, hade den varit betydligt billigare hade ju folk roat sig med att sno alla stereos, vad hade det då lönat sig med borttagbar front? wink å det brukar bli billigare ifall du kan intyga att stereon tillhör dig...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Aero T16
23 februari 2006 · 1 327 Inlägg

okej :S. Men jag ska fara å köpa en säkring imorrn så får jag se om steget funkar nu när jag har stereon tebaka å allt big_smile. Bara  hoppas på det bästa då.

Jo, visst är det ju så att fronten ska vara dyr förståss.. Ska inte tappa min front nå mera nu.

Men nu har jag då fått tillbaka min front så det är lungt..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang