5032
Sök

Volvo 850 går inte att låsa upp med fjärren.

9 108 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Har ett problem med 850-jäkeln, kan inte komma in i den! Trodde det var batterierna i fjärren som var kassa men bytte till nya och det hjälpte ju inte ett skit den förblir låst. När man håller inne knappen lyser den rött och sedan direkt börjar den lysa lite mindre rött.

Någon ägare innan mig tyckte det var fränt med handtag utan nyckelhål, jag håller inte med. mad

Vill ju gärna komma in i den på en gång med tanke på att en köpare skulle komma förbi i helgen.

106 Inlägg
11 oktober 2008
tjenare!
Är det volvo orginal larm? Har haft samma problem med min (Fixat nu) Jag vart tvungen och lämmna in den på volvo för att de skulle bli fixat. När det krågla så va det en annan dosa som funkade till den. Den använders för att slå av och på typ lampor hur konstigt som helst hahahah men men Hoppas det ordnar upp sig för dig /saandberg

Volvo Räcing

9 108 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Yes originallarm ska det vara. Är det viktigt att det är dom jätteplatta batterierna i fjärren? Tog två lite större istället för fyra av dom plattaste.

Segt segt. Man vill ju inte gärna behöva ringa någon på Volvo som får komma hem hit det kostar väl multum.

106 Inlägg
11 oktober 2008
jag trodde som du att de var batterianera men det var det inte tyvärr. Mitt larm funkade när jag köpte bilen sen slutade de helt plötsligt så jag testade att byta inget resultat så det slutade med att den stod på volvo och dom fick fixa det. Kommer tyvärr inte ihåg hur mycket det kostade:/ Hoppas det verkligen ordnar sig nu när du väll ska sälja bilen /sandberg

Volvo Räcing

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 oktober 2008
prova att hålla i bilen då du trycker på dosan eller hålla dosan imot bilen.. kan vara störningar där bilen står så dosans signaler inte kommer fram...

2slow

28 Inlägg
11 oktober 2008
Det kan låta dumt men prova hålla fjärren mot hakan, det ser dumt ut, men det brukar fungera om det är så att fjärrkontrollen börjar bli dålig.
Annars har du sån otur att larmet har tappat kodningen till fjärrkontrollen.
Vilken fjärr är det? Den stora grå med 2 lika stora knappar i en röd rand,
eller är den lite mindre, svart med 2 olika stora gråa knappar?

28 Inlägg
11 oktober 2008
Förresten, batterierna du satt i fjärrkontrollen, är dom släta på - sidan eller är dom refflade eller gropiga?
Dom ska va släta, alla andra kan man kasta. har haft mycket problem med sådana, det blir dålig kontakt.

9 108 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Har hållt dosan mot rutor och allt möjligt på bilen så tror inte det har med kontakten att göra.

Batterierna jao det är helt vanliga platta. Lampan lyser och så så felet verkar ligga någon annanstans..

Det är en ganska stor grå men det är bara en knapp på den. Den har varit dålig i några dagar och man har fått trycka några extra gånger innan den låser/låser upp men till slut har det funkat men inte nu längre.

Hur fan ska man få iväg bilen till Volvo är ju frågan hehe... Kommer ju inte in i aset mad

28 Inlägg
11 oktober 2008
är inte låskolven kvar i bagaget heller?

9 108 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Nej den är borttagen/sönder efter ett inbrottsförsök hehe.

28 Inlägg
11 oktober 2008
Aj då, då e d ju riktigt kris... ja skickar ett personligt mess om ett tips...;-)

9 108 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Två lite större, innebär det att dom är större i tjocklek då eller? Då får du bara halva drivspänningen i fjärren.

Ok då får jag kila iväg och köpa rätt sorts batterier imorgon och hoppas på det bästa, en köpare ringde precis för att komma och kolla på den idag så det blev ju lite pinsamt att säga att man inte kunde komma in i biljäveln smile

Tyskstuk
466 Inlägg
12 oktober 2008
MilleN skrev:
Den har varit dålig i några dagar och man har fått trycka några extra gånger innan den låser/låser upp men till slut har det funkat men inte nu längre.

Hade exakt samma fel som du! Med största sannolikhet måste du öppna fjärren och torka av kretskortet på den sida där knappen tar kontakt. Mest troligt har det väl under årens lopp samlats smuts därimellan också har den tappat kontakt, då brukar det vara som du beskriver också att man får trycka flera gånger innan det funkar. Torka av med ett papper och kanske med nått inte allt för starkt rengöringsmedel. Detta funkade för mig och det kan hjälpa dig så lycka till:)

kan tillägga att detta är ett vanligt fenomen på tv-fjärren på grund av så kallade "chipsfingrar"

9 108 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Rille_Pille skrev:
Hade exakt samma fel som du! Med största sannolikhet måste du öppna fjärren och torka av kretskortet på den sida där knappen tar kontakt. Mest troligt har det väl under årens lopp samlats smuts därimellan också har den tappat kontakt, då brukar det vara som du beskriver också att man får trycka flera gånger innan det funkar. Torka av med ett papper och kanske med nått inte allt för starkt rengöringsmedel. Detta funkade för mig och det kan hjälpa dig så lycka till:)

kan tillägga att detta är ett vanligt fenomen på tv-fjärren på grund av så kallade "chipsfingrar"

Chipsfingrar säger du, ja det låter ju inte omöjligt roll

Tack för tipset, ska testas, dock är det ju konstigt att lampan lyser när man trycker ner knappen. Lyser som sagt skarpt rött i någon millisekund om man håller inne knappen innan den börjar lysa svagare.

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
12 oktober 2008
Vi råkade ut för en mycket märklig sak hos brorsan, vi kom inte in i deras volvo med fjärrkontrollen. Två andra volvoägare stod parkerade utanför och de kom inte heller in i sina bilar. Efter mycket kli i huvudet och funderingar med spridda skratt så visade det sig att dosan brorsan hade i vardagsrummet för trådlös överföring av bild/ljud till tv i annat rum var boven i dramat.

När vi drog ut sladden till den dosan så kom alla in i sina bilar, vi låste bilarna igen, satte i sladden till dosan och nu kunde ingen öppna via fjärrdosan...

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

BamZe84
13 oktober 2008
Du har ett problem brysshan big_smile

1 878 Inlägg
13 oktober 2008
hehe, det är grymt snyggt med handtag utan lås i. men det funkar kanon att ta sig in via bagage luckan! nöden har ingen lag.

9 108 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
hehe, det är grymt snyggt med handtag utan lås i. men det funkar kanon att ta sig in via bagage luckan! nöden har ingen lag.

Inte när bakluckelåset är förstört efter inbrottsförsök som sagt roll

1 878 Inlägg
13 oktober 2008
MilleN skrev:
Frozen1985 skrev:

Inte när bakluckelåset är förstört efter inbrottsförsök som sagt roll

då blev det klart sämmre. du har ingen mer fjärr att testa med? eventuellt blir det till att knacka in en ruta.

1 Inlägg
5 januari 2009
vore kul att höra hur de gick med fjärren. Själv har ja problem med samma fjärr o mitt är att ja inte äger någon. Ja köpte min 850 94:a utan fjärr ihopp om att ja skulle kunna kirra en senare men de va ju lättare sagt än gjort.
Enligt min kompis på volvo så ska ja ha en fjärr till mitt VGA1 med 1 knapp på dosan som MilleN tidigare beskrev men vid koll på skrotar o.s.v så kan ja bara hitta med 4 knappar.
Centrallåset ska de inte va något fel på men de har ju ingen betydelse om ja inte har fjärr smile
Någon som har någon liggandes hemma till salu eller har något hett tips om var ja kan leta. (har enligt mig i.f.s letat överallt).

Sök