Va ska en A4 1.8T ladda orginal?

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
14 oktober 2008 · 1 312 Inlägg

Hejsan!
Eftersom bilen mig går så slött tänkte jag kolla ladtrycket på den. Måste ha kopplat fel för mi nskulle då ladda -0.7 i tommgåpng och -0.1 när jag gasar... Sedna bytte jag ställe då laddade den -0.2 vid tomgång  och -0.1 vid gas...
  Inge som kan skicka en bild vart man ska kolla in ´laddtrycksmätaren? För folk säger ju bara ta en vakulslang och de gjorde jag...

Samt va ska A4 årsmodell 96 ladda orginal vid tomgång samt vid 6000varv?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Albers
14 oktober 2008 · 18 Inlägg

Prova att koppla in slangen som sitter på dumventilen. På tomgång laddar en turbo inte alls då den inte arbetar.... Tror dom skall ladda 0,5-0,7nånting

Senast redigerat av Albers (14 oktober 2008)

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
14 oktober 2008 · 1 312 Inlägg

Albers skrev:
Prova att koppla in slangen som sitter på dumventilen. På tomgång laddar en turbo inte alls då den inte arbetar.... Tror dom skall ladda 0,5-0,7nånting

följdfråg då.. Vart siter dumpen? Skicka gärna en bild om du skulle orka göra de =/

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
14 oktober 2008 · 2 203 Inlägg

sebbanboy14 skrev:

Albers skrev:
Prova att koppla in slangen som sitter på dumventilen. På tomgång laddar en turbo inte alls då den inte arbetar.... Tror dom skall ladda 0,5-0,7nånting

följdfråg då.. Vart siter dumpen? Skicka gärna en bild om du skulle orka göra de =/

Du ska koppla in dig på slangen som går mellan dumpen och insuget. Slangen sitter i insugen längst fram och är 5-6mm tjock. det går även att koppla in sig på bränsletrycksregulatorn och den sitter i bakkant på motorn vid insuget med en 10cm lång tygklädd slang.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang