Ascona A 2,3T

BJonsson
23 mars 2009 · 4 074 Inlägg

jimols skrev:
Japp det är jag, känner du stompen?

nja... känner och känner har pratat med han nåra gånger!
ska bli kul att se din ascona i orsa! ska du till marie memorial åxå?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
jimols
24 mars 2009 · 48 Inlägg

jag kommer vara på hela MSDR serien med pevan, men huruvida min kommer bli klar vill jag låta vara osagt. verkligheten kommer i kapp, det är mycket kvar i både tid och pengar så jag har ändra min målsättning. den e garanterat klar till säsongen 2010, kommer nog kunna testa med den till hösten men som sagt det får vi se. det tar lite tid med de andra bilarna med, Pevan skall få ny motor inför säsongen och den får jag prioritera så vi får snurr på den till kommande säsong.

jimols
24 mars 2009 · 48 Inlägg

Blev inget skruvande i mitt garage idag, hjälpte mektrollet istället och lagade några "vanliga". i morgon hade jag tänkt få tornen färdiga och påbörja bakre torpeden mot bagaget.

jimols
25 mars 2009 · 48 Inlägg

idag hade jag dålig motivation, jligt trött på att klippa plåt och svetsa, men det går sakta framåt iaf!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/84241/604130_fc1o9v.jpg
nu har jag fått i ordning på ett torn iaf


https://www1.garaget.org/gallery/archive/84241/604136_gp5yxh.jpg
så ser det ut!

kawiZz RMR-Crew
26 mars 2009 · 478 Inlägg

Fyfan, detta blev ju riktigt schysst, blir ju duktigt avundsjuk!

Önskar jag hade pengar och plats så jag kunde börja på min ascona med. smile

jimols
27 mars 2009 · 48 Inlägg

Ja plats e alltid ett problem när man inte äger nåt garage själv. Har haft tur, hyr en verkstad på en bondgård sen flera år tillbaka, men bor man i stan eller så är det inte lätt. många polare har samma problem.

MattiasH
27 mars 2009 · 1 291 Inlägg

Det artar sig bra.
MEN, varför har du gjort en krök på bakåtsträvorna i buren?

jimols
29 mars 2009 · 48 Inlägg

Kröken gjorde jag för att kunna använda strävorna som stomme till bakdämparna och att vinkeln mot fästplattan skulle bli gynsammare. men framförallt för bakdämparna.

MattiasH
29 mars 2009 · 1 291 Inlägg

jimols skrev:
Kröken gjorde jag för att kunna använda strävorna som stomme till bakdämparna och att vinkeln mot fästplattan skulle bli gynsammare. men framförallt för bakdämparna.

Ta nu det här som konstruktiv kritik. Man ska i största möjliga mån undvika att bocka rören i bågen.
Kraften som går från dämpartornet till huvudbågen kommer överföras i samma vinkel varesig röret är bockat eller bockat, enda skillnaden är att du med ett bockat för har en given knäckpunkt och att röret lättare flexar. Du går helt enkelt ifrån en stark triangel och skapar en flexibel fyrkant om du förstår vad jag menar wink

jimols
29 mars 2009 · 48 Inlägg

ja det förstår jag med, men hade jag inte bockat hade det blivit för långt från bågen till där jag ville ha tornen, men 45x3 sömlösa är tillräckligt starka vare sig de är bockade eller inte till en så lätt bil. har voltat med jeepen ett par gånger och håller det där ska det nog hålla i bilen med. Tack för åsikten tar inte illa vid mig.

jimols
14 december 2009 · 48 Inlägg

Nu har mitt projekt stått stil alldeles för länge, har inte hänt ett dugg på hela sommaren. Inte med bilen iaf, har köpt hus och grejat med allt möjligt annat. MEN nu är värmen på i garaget igen och jag tänkte sakta men säkert dra igång byggandet igen, det behövs lite avkoppling och meditation i garaget efter allt som hänt på sistone, så nu hoppas jag det kommer rulla på igen.
Ha det gött ni som kikar in!

eastmotorsport -sommar ska de va....
14 december 2009 · 4 524 Inlägg

Härligt , ser fram emot att få följa ditt fina Asconaprojekt.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
mrscones Svetsare
14 december 2009 · 56 Inlägg

Keep up the good work! Kommer bli ascoolt!

PM'a för svetsjobb!
jimols
17 december 2009 · 48 Inlägg

Tackar, gött med lite uppmuntran, har, svetsat lite på stötdämpartornen och städat ur garaget, det tenderar att bli avställningsplats för all möjlig skit när man inte e där hela tiden. Fast nu e jag sugen som attan på en vinterbil att sladda lite med, så på lördag skall jag kolla på en BMW 2002 som enligt uppgift skall vara rostfri och funkade när den ställdes för femton år sedan, inne som tur är...

Swahnz Diesel !
17 december 2009 · 42 Inlägg

gött att du drar igång igen. de är en väldigt intressant tråd big_smile plus att du gör allt jävligt snygg (Y)

Diesel !
jimols
19 december 2009 · 48 Inlägg

Tackar, är kul med uppmuntran, skall försöka lägga en kväll i garaget i veckan iaf.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang