Volvo 850 SE dör ibland när jag släpper av på gasen

stolpen
20 oktober 2008 · 49 Inlägg

hejsan kan någon tala om för mig vad jag kan ha för fel på min bil? det är en 850 SE och när jag släpper av på gasen iför en kurva tex. så dör bilen. vad kan det vara? kan det vara tändstiften bara?sad

läs forumets regler och skriv vettigare rubriker i fortsättningen. Rubrik editerad / Moderatorerna

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
Knobi
20 oktober 2008 · 89 Inlägg

Det kan vara tändstiften.
Det kan vara batteriet.
Det kan vara lite av varje. Precisera problemet lite mer om du kan.

stolpen
20 oktober 2008 · 49 Inlägg

svårt att göra de. batteriet är ju helt nytt så borde inte vara de. funderar även om jag kan ha för låg tomgång. men har svårt att tro att det är de som är felet oxå. för då skulle den ju inte dö när jag har växel i. en sa att det kunde vara kondensatormodulen. men jag vet inte

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
AxlSam
20 oktober 2008 · 1 497 Inlägg

Ändra din topic innan tråden blr låst.

Har du ngt avgasläckage på bilen?
Isf kan du få fel lambdavärden vilken kan ge rätt skum motorgång.

stolpen
20 oktober 2008 · 49 Inlägg

AxlSam skrev:
Ändra din topic innan tråden blr låst.

Har du ngt avgasläckage på bilen?
Isf kan du få fel lambdavärden vilken kan ge rätt skum motorgång.

kan du förklara lite närmare vad TOPIC är och hur man ändrar det? det är första gången jag skriver på forum. nej inget lekage

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
AxlSam
20 oktober 2008 · 1 497 Inlägg

stolpen skrev:

AxlSam skrev:
Ändra din topic innan tråden blr låst.

Har du ngt avgasläckage på bilen?
Isf kan du få fel lambdavärden vilken kan ge rätt skum motorgång.

kan du förklara lite närmare vad TOPIC är och hur man ändrar det? det är första gången jag skriver på forum. nej inget lekage

Den som en moderator precis ändrade wink
"Volvo 850 SE dör ibland när jag släpper av på gasen"

LordLife
20 oktober 2008 · 998 Inlägg

Va händer med bilen när du startar den och den står på tomgång?
Hur är tomgången? Vart ligger den?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
RMS_Racing
20 oktober 2008 · 34 Inlägg

Kollat fel koder???Hjälper mycket

Peppish
20 oktober 2008 · 122 Inlägg

Jag hade faktiskt exakt samma problem... Kände på batteri polerna. Då var den ena varmare än den andra. + & - på batteriet alltså. Det var så enkelt fel att det hade oxiderat lite, Så det vara bara att puttsa av dem litegrann och tillbaka. Sen gick den klockrent... Enkelt att testa iaf...

stolpen
20 oktober 2008 · 49 Inlägg

Peppish skrev:
Jag hade faktiskt exakt samma problem... Kände på batteri polerna. Då var den ena varmare än den andra. + & - på batteriet alltså. Det var så enkelt fel att det hade oxiderat lite, Så det vara bara att puttsa av dem litegrann och tillbaka. Sen gick den klockrent... Enkelt att testa iaf...

men mitt batteri är ju helt nytt så jag tycker inte det borde vara de som är felet

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
stolpen
20 oktober 2008 · 49 Inlägg

LordLife skrev:
Va händer med bilen när du startar den och den står på tomgång?
Hur är tomgången? Vart ligger den?

ibland ca 900-1100 och i bland 500-600. men det borde ju inte påverka saken eftersom bilen dör ibland när jag åker 90km/h då ligger jag ju på 2-2,5 tusen i varv

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
stolpen
20 oktober 2008 · 49 Inlägg

RMS_Racing skrev:
Kollat fel koder???Hjälper mycket

nej jag har inte gjort de. tänkte jag skulle hitta något här först

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
stolpen
20 oktober 2008 · 49 Inlägg

jag har dessutom funderat på om den laddar för dåligt för fläktremen slirar något. men då borde den inte starta så lätt som den gör. för den är  ALLTID lätt startad

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
Peppish
20 oktober 2008 · 122 Inlägg

stolpen skrev:

Peppish skrev:
Jag hade faktiskt exakt samma problem... Kände på batteri polerna. Då var den ena varmare än den andra. + & - på batteriet alltså. Det var så enkelt fel att det hade oxiderat lite, Så det vara bara att puttsa av dem litegrann och tillbaka. Sen gick den klockrent... Enkelt att testa iaf...

men mitt batteri är ju helt nytt så jag tycker inte det borde vara de som är felet

Eftersom du satt ditt ett nytt batteri så kan det ju vara att rekommendera att kolla batteri polerna... Så att dom får tillräckligt med kontakt...

stolpen
20 oktober 2008 · 49 Inlägg

Det är sant

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
stolpen
22 oktober 2008 · 49 Inlägg

inget fel på batteriet

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
Audi10023e
23 oktober 2008 · 17 Inlägg

JAg hade en polare dom hade samma sak på sin 960, och när han körde 110 så dog abra bilen, och då var det den inbyggda imbolizern som sitter och blinkar vid tändingslåset, han kopplade ur den sedan var problemet löst

mvh Polly
astra2
23 oktober 2008 · 143 Inlägg

Hej!    Om motorn har dålig tomgång och DESSUTOM kan stanna under färd utan att kopplingen trycks ned skulle jag direkt misstänka spjällägesgivaren. Jag antar att det finns en sådan på din motor. Givaren sitter på gasspjällsaxeln och fungerar som ett vridmotstånd. Om det blir glapp i motståndsbanan så blir det precis som du beskriver. Det kan naturligvis vara nåt annat också men jag skulle börja med att byta givaren, antingen med ny eller beg.

T5-Gajjan
23 oktober 2008 · 166 Inlägg

släpp inte på gasen dåsmile

Hybriden
23 oktober 2008 · 677 Inlägg

mm polarens 940 var likadan, det var branslepumpen som gav upp

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang