E85 konvertera moped?

4ntr4x Legitimerad bilfantast
21 oktober 2008 · 223 Inlägg

Sushikocken skrev:

4ntr4x skrev:
Hehe tack för det allesammans ;D

Nej, jag bara undrar som sagt, om det är möjligt att E85-konvertera en 2 taktsmotor, om vi ska vara på det viset att man inte får skriva om mopeder, tänk på de gamla SAAB'arna wink

självklart är det möjligt själv har man E85 konverterat en minimoto då borrade jag upp munstycket nån millimeter och ställde tändningen... klart.

Okej, det låter ju inte så smärtsamt arbete, men 2takts oljan, behöver man den fortfarande?

Beetle V4
21 oktober 2008 · 218 Inlägg

Om du vill ha ett seriöst svar så kan jag ge dig en länk och svara på frågan.
Du kommer att behöva ett huvudmunstycke som är ca 30 % större än det du har nu samt att du behäver en olja som blandar sig med etanol, mer om detta kan du läsa på denna länk http://www.etanol.nu/ombygg-2taktare.php

Senast redigerat av Beetle (21 oktober 2008)

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage
Sushikocken Sleeper
21 oktober 2008 · 3 084 Inlägg

Beetle skrev:
Om du vill ha ett seriöst svar så kan jag ge dig en länk och svara på frågan.
Du kommer att behöva ett huvudmunstycke som är ca 30 % större än det du har nu samt att du behäver en olja som blandar sig med etanol, mer om detta kan du läsa på denna länk http://www.etanol.nu/ombygg-2taktare.php

hehe var just in och kopierade samma länk tonguesad)

Senast redigerat av Sushikocken (21 oktober 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Beetle V4
21 oktober 2008 · 218 Inlägg

Sushikocken skrev:

Beetle skrev:
Om du vill ha ett seriöst svar så kan jag ge dig en länk och svara på frågan.
Du kommer att behöva ett huvudmunstycke som är ca 30 % större än det du har nu samt att du behäver en olja som blandar sig med etanol, mer om detta kan du läsa på denna länk http://www.etanol.nu/ombygg-2taktare.php

hehe var just in och kopierade samma länk tonguesad)

Men jag var snabbast big_smile

Senast redigerat av Beetle (21 oktober 2008)

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage
Jaacke90
21 oktober 2008 · 122 Inlägg

tankade aspenmiljöskit i min gamla moppe när det begav sig. det funkade perfa. är väl liknande iaf

"En klok man är den som begriper att han ingenting förstår"
christofferedil Yellow bug!
21 oktober 2008 · 1 640 Inlägg

Borde inte en E85-konverterad moppe gå väldigt, väldigt billigt? Med tanke på hur jäkla lite dom drar o literpriset på E85 big_smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
expect1991
21 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

Edil_ skrev:
Borde inte en E85-konverterad moppe gå väldigt, väldigt billigt? Med tanke på hur jäkla lite dom drar o literpriset på E85 big_smile

De kommer dra lite mera när man kör på E85 men visst blir det billigare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang