Svårt att bestämma mig för ny bil.

TurbOla Reservdansk
29 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

Daniel-Johansson skrev:
Nä jag behöver ju inte ställa den på mig själv, men mina föräldrar var inte så pigga på att låta den stå på dom nu när jag jobbar och tjänar pengar, dom tycker väll att jag ska ta ansvar för det själv=)

Men har kikat runt på en del BMW efter förslag från några. Någon som vet vad alla förkortningar så som stcc, CI, etc står för???

Volvo är riktigt billiga i försäkring har jag märkt.

Kollade lite innan ikväll, en V70 -06 T5 kostar 10 000 i helförsäkring hos Volvia per år, på en 21 år gammal kille.

Som jämförelse, kostar en Audi S4 2,2 TQ nästan 16 000 i helförsäkring hos Trygghansa.

Skulle min T-5R stått på mig, skulle den kostat 9 000 i halvförsäkring och 11 000 hel, medan en V70R -00 kostar 7000 i halvförsäkring och 13 000 hel. roll

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Daniel-Johansson
29 oktober 2008 · 11 Inlägg

en Volvo skulle vara det mest ekonomiska både prismässigt och försäkrings kostnad eftersom jag är Volvo anställd och får på så sätt rabatter på både det ena och det andra.

richardoo290 VOLVO for life..
30 oktober 2008 · 2 113 Inlägg

Daniel-Johansson skrev:
en Volvo skulle vara det mest ekonomiska både prismässigt och försäkrings kostnad eftersom jag är Volvo anställd och får på så sätt rabatter på både det ena och det andra.

men köp en volvo då? stöd svensk industri nu när de går dåligt för dem wink
nämen en S60 skulle du verkligen bli nöjd med. väldigt sköna att köra/billig att äga o så får du säkert lite rabatter/ser bra ut! ser dyrt ut tongue .. köper du en saab eller nått för samma pengar e du dum! lol

Daniel-Johansson
31 oktober 2008 · 11 Inlägg

Jo, rent ekonomiskt skulle en volvo vara det bästa men tycker bara att dom är så j*vla tråkiga. Den enda modellen som ligger inom den prisklassen, som jag skulle kunna tänka mig är en s60, Men är inte säker

ronne
2 november 2008 · 796 Inlägg

Jag har med funderat på en s60, fast till våren, körde en d5 i somras och den var riktigt pigg och fastnade för den. Frågan är bara jag vill ju hellre ha en bensinare för det blir nog mera ekonomiskt för mig. Hur pigg är s60 2.4t emot en d5??. För en 2.4t kan man väl åka någorlunda billigt med långsträck.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Daniel-Johansson
2 november 2008 · 11 Inlägg

Min syster kör en s60 2,4T den piskar på rätt bra. Men om man köper en sån är det iaf enligt min mening ett måste att köpa till ett kjol paket. Har kikat runt lite hitta ett, kankse man kunde få lite respons vad andra tycker.
http://www.stylingfabriken.se/

Tega Yrkesförare
2 november 2008 · 1 073 Inlägg

Daniel-Johansson skrev:
Min syster kör en s60 2,4T den piskar på rätt bra. Men om man köper en sån är det iaf enligt min mening ett måste att köpa till ett kjol paket. Har kikat runt lite hitta ett, kankse man kunde få lite respons vad andra tycker.
http://www.stylingfabriken.se/

För mycket plast på en S60. Originalpaketet är mycket snyggare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang