Rosa bandet

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
31 oktober 2008 · 1 300 Inlägg

MilleN skrev:
Varför måste du ha ett tilläggsord? "Cancergalan" hade väl funkat fint. Det finns ju sjukt många olika cancerfonder men Rosa Bandet är väl dom som har råd med en stor gala. Hade alla fonder slagits ihop istället så hade mer pengar kunnat gå till forskning istället för administration, om det nu är som du säger att Rosa Bandet motverkar alla sorters cancer.

Vaddå jag verkar..? Det drabbar mest gubbar i pensionsåldern det är ju rena fakta.

Wikipedia skrev:
Prostatacancer förekommer endast hos män, framför allt män som är mer än 50 år gamla. Medelådern för diagnos är 72-74 år. [1] Hos svenska män är det den vanligaste cancertypen och ca 9000 personer diagnosticeras varje år, och det är även den cancerform bland män som svarar för flest dödsfall, 2352 avled till följd av prostatacancer år 2002.

Jämför de 2352 med de 200 som dör av bröstcancer.

Läs mitt inlägg igen, jag tycker det är skitbra med sådana här galor och att det finns folk som skänker massa pengar, men det är så Svensson att se ner på folk för att dom inte råkar göra det och påstå att dom inte bryr sig.

Ja men cancergalan då? Bättre så?

Tro fasen att det hade vart bättre med en gala för alla sorts cancer, men nu är det ju så att det är just Rosa Bandet det handlar om  och varför inte då skänka en slant dit ist för att klaga på att det är dumt att det bara är för bröstcancer..? och nej, jag säger inte att du SKA lägga pengar dit. Men man kunde gjort det ist för att skita i det just för att det är till bröstcancer.



Det sista fattar jag faktiskt inte vad du menar...  "men det är så Svensson att se ner på folk för att dom inte råkar göra det och påstå att dom inte bryr sig." Tyvärr.

I do it my way
Slattabjornen
31 oktober 2008 · 53 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Ja men cancergalan då? Bättre så?

Tro fasen att det hade vart bättre med en gala för alla sorts cancer, men nu är det ju så att det är just Rosa Bandet det handlar om  och varför inte då skänka en slant dit ist för att klaga på att det är dumt att det bara är för bröstcancer..? och nej, jag säger inte att du SKA lägga pengar dit. Men man kunde gjort det ist för att skita i det just för att det är till bröstcancer.



Det sista fattar jag faktiskt inte vad du menar...  "men det är så Svensson att se ner på folk för att dom inte råkar göra det och påstå att dom inte bryr sig." Tyvärr.

Som jag skrev tidigare, det handlar BARA om Rosa Bandet. Just därför jag VÄGRAR att skänka pengar till Rosa bandet.
Massmedia glömmer bl.a dessa: http://www.barncancerfonden.se/Om-oss/
Klicka på länken och läs igenom informationen. Det kan drabba dig eller annan närstående i morgon. - Men här anordnas det inga galor av Tv inte. sad

Senast redigerat av Slattabjornen (31 oktober 2008)

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang