Saab 900 ng projekt! "Green Light" Bilen Såld!!

Majzzen
14 april 2009 · 177 Inlägg

Jag har 215/35-19 ET35 Å de e tajt. Det tar i utan gummimellanlägg i fjäder bak. Och då är det utåt i skärmara de tar! Så tar du sapcers så kanske de blir ännu värre? Beror ju på va de e för ET på fälgen iof med!!

J_Erixzzon
14 april 2009 · 1 270 Inlägg

Majzzen skrev:
Jag har 215/35-19 ET35 Å de e tajt. Det tar i utan gummimellanlägg i fjäder bak. Och då är det utåt i skärmara de tar! Så tar du sapcers så kanske de blir ännu värre? Beror ju på va de e för ET på fälgen iof med!!

Okej, kanske inte låter som nån bra idé ändå. Men skulle jag välja själv skulle jag inte ta 255 det är bara att jag vart erbjuden dom och skulle få dom till ett väldigt bra pris ifall jag ville ha dom och dom passa tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Majzzen
14 april 2009 · 177 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

Majzzen skrev:
Jag har 215/35-19 ET35 Å de e tajt. Det tar i utan gummimellanlägg i fjäder bak. Och då är det utåt i skärmara de tar! Så tar du sapcers så kanske de blir ännu värre? Beror ju på va de e för ET på fälgen iof med!!

Okej, kanske inte låter som nån bra idé ändå. Men skulle jag välja själv skulle jag inte ta 255 det är bara att jag vart erbjuden dom och skulle få dom till ett väldigt bra pris ifall jag ville ha dom och dom passa tongue

Ja visst prova, det koster ju inget så smile btw det tar bara i när de e last i bak minst 2 pers! Hoppas de går så iaf tongue annars får du kika däck!!

J_Erixzzon
14 april 2009 · 1 270 Inlägg

Majzzen skrev:

J_Erixzzon skrev:

Majzzen skrev:
Jag har 215/35-19 ET35 Å de e tajt. Det tar i utan gummimellanlägg i fjäder bak. Och då är det utåt i skärmara de tar! Så tar du sapcers så kanske de blir ännu värre? Beror ju på va de e för ET på fälgen iof med!!

Okej, kanske inte låter som nån bra idé ändå. Men skulle jag välja själv skulle jag inte ta 255 det är bara att jag vart erbjuden dom och skulle få dom till ett väldigt bra pris ifall jag ville ha dom och dom passa tongue

Ja visst prova, det koster ju inget så smile btw det tar bara i när de e last i bak minst 2 pers! Hoppas de går så iaf tongue annars får du kika däck!!

nä precis det göre ju inte tongue okeej, brukar itne åka så många mer än 2 heller i min bil. men passar det inte fortsätter jag leta fälgar wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
albin715
14 april 2009 · 304 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

albin715 skrev:

J_Erixzzon skrev:
Tjeena, nu så har man vart nere i Jönköping och kolla runt på Elmia det va najjs som faan big_smile

Men iaf nu söker jag en 9-3og grill om nån har en över tongue Hör av er isf:D
Sen om man vill byta ratt till en annan ratt som är Saab orginal äre bara ta bort den man har åå byta lr vad bör man tänka på när man har airbag?

Har oxå satt i ny hastihetsmätare i veckan så nu funkar det som en klocka igen tongue

Mvh//Johan

monterade 9-3og grill på min idag. de blev ett lyft måste jag säga, ser mycke bättre ut frammifrån nu mera smile

Okej, joo jag kan förstå det big_smile köpte du ny lr vart hitta du den?smile

begangnad. hittade den hyffsat billigt på http://forum.saabturboclub.com smile

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
J_Erixzzon
23 april 2009 · 1 270 Inlägg

Tjeena, nu i helgen ska jag försöka att få lite gjort tongue Ska sätta i volt, ampere åå en klocka (ska bytas mot olje temp) men vet inte hur man kopplar det så det ska funka.
Nån villig som kan förklara det? smile

Sen ska jag göra bafflar till framhögtalarna och vinkla ut dom om lite. Ska iaf försöka åå se om det blir bra.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/634505_qnkcdu.jpg
Hitta dom här i garaget så tänkte sätta i dom smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/634507_narx8t.jpg
Det är då här som jag ska sätta dom!

Ska även prova 18" fälgarna i helgen smile

Återkommer med mera
//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Supra_robin
23 april 2009 · 4 663 Inlägg

nice big_smile kommer bli skit häftigt med mätarna big_smile och 18 fälgar big_smile

J_Erixzzon
23 april 2009 · 1 270 Inlägg

Saab_Robin skrev:
nice big_smile kommer bli skit häftigt med mätarna big_smile och 18 fälgar big_smile

Aa dom kommer blir bra big_smile  och så får jag hoppas att 18" fälgarna kommer passa roll

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
25 april 2009 · 1 270 Inlägg

Idag så har jag koppla så mätarna ska funka, så ska bara överväga åå se om jag vill ha dom. för då äre bara sätta dit dom tongue

Har även vart åå prova 18" fälgarna, såg ut att bli fint med dom. Om jag bestämmer mig för att ta dom så äre bara köpa flytande bultar så kommer som sitta som ett smäck big_smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/636038_wgdnky.jpg
Så här ser då fälgarna ut!

Nån mer än jag som tycker dom passa bra? big_smile
säg gärna vad ni tycker smile


Mvh//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
albin715
26 april 2009 · 304 Inlägg

Elda skrev:
har du testat att lasta bilen full med folk och svänga fullt? lätt att det tar i med folk...

jag säger de samma. har du några passagerae i baksätet och minsta lilla gupp och de kommer att ta i.
men självklart värt att testa

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
J_Erixzzon
26 april 2009 · 1 270 Inlägg

albin715 skrev:

Elda skrev:
har du testat att lasta bilen full med folk och svänga fullt? lätt att det tar i med folk...

jag säger de samma. har du några passagerae i baksätet och minsta lilla gupp och de kommer att ta i.
men självklart värt att testa

Aa fast brkar inte åka full bil tongue men det blir inte dom fälgarna nu, får fortsätta leta fälgar smile
Provkoppla även mätarna igår, men återstår lite innan dom säts in i bilen.


Men söker vinge åå 9-3 grill ifall nån har det över big_smile


Mvh//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
27 april 2009 · 1 270 Inlägg

Idag så fixa jag lite i motorrummet på bilen och sen kolla jag oljan åå vattnet i bilen oljan såg jätte fin ut men vattnet yikes
Det va näst intill genomskinligt men med massa klegg i hmm Är det toppen som är körd då lr kan det vara att slangen/filtret till vevhusventalationen är igen täppt så avgaserna går dit eller vad kan det vara?:S

Hoppas på hjälp nu och ska gå och spola rent expansionskärlet och se hur det blir efter.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/639252_fose8k.jpg
Lite av klägget !

Men finner inga andra saker som tyder på att toppen skulle vara pajj, fin olja, luktar inge konstigt om avgaserna och bilen håller sig i temp som vanligt.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
_DamnIt R1 driver!
27 april 2009 · 5 128 Inlägg

Kan va topppackningen!

Edit: Läste lite nogrannare nu, kolla vevhusventen ja! Annars vet iaf inte jag vad det kan va

Senast redigerat av _DamnIt (27 april 2009)

J_Erixzzon
28 april 2009 · 1 270 Inlägg

_DamnIt skrev:
Kan va topppackningen!

Edit: Läste lite nogrannare nu, kolla vevhusventen ja! Annars vet iaf inte jag vad det kan va

Kollade vevhusventen men satt inge filter där =/ bara två slangar så ska köpa mig ett filter men ska jag sätta det på den tunna eller den grova slangen?

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
_DamnIt R1 driver!
28 april 2009 · 5 128 Inlägg

Där finns inget filter (iaf inte på min 900, dock är det en turbo). Men det är bara en slang som går rakt in till insuget igen, inga filter. Men ta av ventilkåpan och kolla så det inte är igensatt ?

J_Erixzzon
28 april 2009 · 1 270 Inlägg

_DamnIt skrev:
Där finns inget filter (iaf inte på min 900, dock är det en turbo). Men det är bara en slang som går rakt in till insuget igen, inga filter. Men ta av ventilkåpan och kolla så det inte är igensatt ?

aha okeej, joo jag får ta bort den och kolla över det då.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
_DamnIt R1 driver!
28 april 2009 · 5 128 Inlägg

Gör så smile En ventlilkåpspackning kostar ändå inte så myucket smile

J_Erixzzon
6 maj 2009 · 1 270 Inlägg

Uppdate

Inte mkt till uppdate men har iaf skaffat mig en grön plastfick idag som jag ska ha till SID panelen så jag får grönt ljus i den ist för den äckliga oranga färgen som är nu tongue

Sen beställde jag diodrar idag som ska sitta nere vid slutstegen åå lysa grönt smile

Har även gjort klart med en lackerare som ska lacka bilen under list smile


Mvh//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
albin715
7 maj 2009 · 304 Inlägg

låter bra:) ska bli spännande å se

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
J_Erixzzon
8 maj 2009 · 1 270 Inlägg

albin715 skrev:
låter bra:) ska bli spännande å se

jo jag får hoppas det blir det, men det läre nog bli big_smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang