Laddtrycket skenar vid 5000rpm. volvo 850 t5 manuell.

volvo-racer
9 november 2008 · 724 Inlägg

Får rätta mig själv...tryck regulatorn. hur som helst satte på den nya och körde. ladd=1.1 efter ny programvara. MEN dock senare när jag gasade på så flög den upp återigen på 1.4. Systemet är prov tryckt så det är inga läckor....jag blir lite fundersam....

turbodeath
9 november 2008 · 2 452 Inlägg

jag vet att det har varit lite problem med vissa bsr chip....därför jag aldrig rekommenderar dom utan prova er fram med typ från kompisar som trimmat på andra ställen....vissa bilar går bra med bsr o vissa inte....är olika från bil till bil.

döden kommer tillbaka
volvo-racer
9 november 2008 · 724 Inlägg

Just nu sitter ett chip från suppotec...bilen gick skit bra efter att han satt i sin grejer. Han misstänket att turbon är boven i dramat pga av att den är så stor...så orkar inte fjädern hålla täppt....inte så kul att se en ventil sticka genom huven. men han ska sätt på ny LMM imorgon och justera lite till. så vi får se hur det blir då. Men skulle man kunna skruva ner laddet på WG??

starmer__
9 november 2008 · 46 Inlägg

självklart så kan man ställa ner laddet på wg. tryckstången är gängad med mutter, slätt på muttern och staget, skruva på änden så att staget blir lite längre.. håll koll på hur många varv du skruvar så har du lite humm om hur mkt det gör för varje varv.  kom å tänka på en sak.. R turbon är en TD04-16T, TD04-19T är rätt så mkt större än r turbon.. så utan andra spridare osv så kan de vara det som gör att laddtrycket skenar..

Den som vågar gasa fullt har trimmat för lite..
volvo-racer
11 november 2008 · 724 Inlägg

Nu är bilen klart och laddar som den ska. efter att han satt in ny lmm ställde han om allt igen och nu ligger den på ca 1.1.....funkar fint fint. finns det något serie nr på turbon så man kan se va de är för någon?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang