Presidentvalet i USA - Dagen D

niclas_swe bitter besserwisser
4 november 2008 · 644 Inlägg

Nu håller amerikanska befolkningen på att rösta, Obama har redan lagt sin röst och vi väntar på att MaCain ska lägga sin.
Hur tror ni det slutar? Vem blir president för en av världens mäktigaste nation?

Jag sitter i USA just nu och följer det på tv, och har gjort det ett antal dagar nu, vad man märker är att svensk media vinklar något så otroligt.
Opinionsundersökningarna igår visade att MaCain leder, men kollar man på svensk media får man veta att Obama har fler fans på Facebook och kommer därför att vinna valet. Det är vad vi kallar kvalitet.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Tokken Team dBakuten
4 november 2008 · 3 453 Inlägg

McCain kommer att ta hem det.. På ett eller annat sätt, tyvärr.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
MilleN
4 november 2008 · 9 108 Inlägg

Där ser man, trodde faktiskt Obama ledde stort i opinionsundersökningarna. Kanske skulle lagra upp med kaffe och bullar och kolla på valvaka inatt ändå..

M103
4 november 2008 · 1 570 Inlägg

Obama vinner! De behöver en ung pigg kille som satsar på välfärden inte nån gammal stöt från Nam 1969.

Germax
4 november 2008 · 12 086 Inlägg

Jag gillar inte amerikanska presidenter, det är sånt jävla drag i dom tongue
Jag gillar jordnära politiker, iaf dom som försöker se jordnära ut smile
Typ Clinton, han va väl bra?

M103
4 november 2008 · 1 570 Inlägg

Clinton var bra. Han skulle man ha som granne, man skulle få låna gräsklipparen utan att han skulle be om att få tillbaka den.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 november 2008 · 8 744 Inlägg

Obama vinner, hoppas jag iaf. smile Han verkar då klart vettigare än nån veteran som blev torterad under Vietnam kriget. Men antagligen så blir det väl lika som förra valet, fusk å strul vilket resulterar i att McCain vinner...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
4 november 2008 · 245 Inlägg

Inte följt det så bra men jag hoppas på obama för att sydstats rednecksen ska styras av en svart!

FreddeK
4 november 2008 ·

Grattis Obama! En säker vinnare helt klart! Hoppas han får ordning på USA, stackarn har lite att jobba med! men ni...kolla gärna börsen nu och imorgon...tror den kommer skjuta i höjden om Obama vinner!

Kan bara bli bättre!

Android
4 november 2008 · 892 Inlägg

Ah, hoppas verkligen på Obama! McCain verkar vara ennu en Wannabe-Bush stridspitt, medan Obama verkar faktiskt kunna tala och få folk med sig, han har en grym karisma. Så är han ju inte pensionär heller... smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Mortalis VW-nörd?
4 november 2008 · 4 332 Inlägg

Obama får flest röster, men repulikanerna vinner väl med valfusk igen.
Ska se vakan på 5an faktiskt tongue Se om de klara av å va nå roliga å seriösa hehe..hoppas på hawaii-killen

Brandis Diktator
4 november 2008 · 968 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Obama vinner, hoppas jag iaf. smile Han verkar då klart vettigare än nån veteran som blev torterad under Vietnam kriget. Men antagligen så blir det väl lika som förra valet, fusk å strul vilket resulterar i att McCain vinner...

sorgliga i det hela är ju att han har kraschat 5 gånger tror jag det är, med olika flygplan med honom bakom spakarna, om han kan krascha flygplan lätt, hur ska det då gå för honom när han styr ett land? desutom är han ju döende och han har en galen vice president som tror på punkt och pricka på allt som hänt i bibeln... och även att man kan se ryssland från alaska.. hon har nog aldrig sett en jord glob... eller som hon rättade sig "från en ö som tillhör alaska kan man se ryssland"....

Senast redigerat av Brandis (4 november 2008)

MilleN
4 november 2008 · 9 108 Inlägg

Brandis skrev:
sorgliga i det hela är ju att han har kraschat 5 gånger tror jag det är, med olika flygplan med honom bakom spakarna, om han kan krascha flygplan lätt, hur ska det då gå för honom när han styr ett land? desutom är han ju döende och han har en galen vice president som tror på punkt och pricka på allt som hänt i bibeln... och även att man kan se ryssland från alaska.. hon har nog aldrig sett en jord glob... eller som hon rättade sig "från en ö som tillhör alaska kan man se ryssland"....

hmm, jag hade också för mig att man kunde se Ryssland från Alaska faktiskt hehe, kollar man på denna kartan med USA som center så ser det ju inte omöjligt ut precis, det kanske är du som inte har koll på jordgloben riktigt? wink

http://www.ibiblio.org/hyperwar/USA/USA-E-XChannel/maps/USA-E-XChannel-I.jpg

Brandis Diktator
4 november 2008 · 968 Inlägg

det är omöjligt att se ryssland från alaskas fastland, det handlar om ungefär att se åland från sthlm... vet inte många som gjort det med blotta ögat... ena grejen va ju också att hon menade att hon hade så bra kontakt med ryssland, för man såg dom ju från alaska, och vart skulle ryssarna flyga omd om skulle börja kriga? jo över alaska, det va hennes argument varför hon passar med sina otroligt korta karriär som politik

MilleN
4 november 2008 · 9 108 Inlägg

Ja jag har inte forskat i ämnet men i så fall är det ju lite speciellt smile Dock lär väl många amerikaner känna att dom kan relatera till hennes intellekt wink

85an
4 november 2008 · 249 Inlägg

Aftonbladet t.ex. drivs ju av gamla kommunister och sossar, inte konstigt att det är vinklat så man spyr.

Men vi får väl se vad det blir inatt, aftonbladets läsare skulle iaf röstat på obama. Spelar ingen större roll för oss iaf så.

Senast redigerat av 85an (4 november 2008)

iDanne
4 november 2008 · 25 Inlägg

85an skrev:
Aftonbladet t.ex. drivs ju av gamla kommunister och sossar, inte konstigt att det är vinklat så man spyr.

Precis. Många tror att Obama lätt kommer att vinna. Jag vill att Obama vinner, men ska jag vara ärlig så tror jag att McCain vinner det hela.

Hoppas att jag har fel.

MilleN
4 november 2008 · 9 108 Inlägg

I resten av världen är det självklart att Obama ska/bör vinna men läget är annorlunda därborta...

KHRacing
4 november 2008 ·

Undrar vem Obama resp: McCain röstade på ......

Brandis Diktator
4 november 2008 · 968 Inlägg

85an skrev:
Aftonbladet t.ex. drivs ju av gamla kommunister och sossar, inte konstigt att det är vinklat så man spyr.

Men vi får väl se vad det blir inatt, aftonbladets läsare skulle iaf röstat på obama. Spelar ingen större roll för oss iaf så.

dom kanske sponsras av dom, och dom deras politiska artiklar kanske är lite vinklade, men du glömmer att dom skriver vad dom säljer, svenska folket och rästen av världen är trött på bush och hans "död åt alla andra länder vi är bäst" taktik, och det är därför alla vill ha obama, sen är ju han politik bäst för USA's arbetarklass...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang