Presidentvalet i USA - Dagen D

iDanne
4 november 2008 · 25 Inlägg

Får se hur mycket av Filip och Fredriks valvaka man orkar se. Deras humor och att dom gillar Obama passar mig perfekt. smile

Felax
4 november 2008 · 1 963 Inlägg

Hoppas obama vinner.. jag ser mccain som en gammel surgubbe som kommer avrätta varenda amerikan säkert bläää!

Men are not born - Men are made
DoT Häst
4 november 2008 · 1 099 Inlägg

iDanne skrev:

85an skrev:
Aftonbladet t.ex. drivs ju av gamla kommunister och sossar, inte konstigt att det är vinklat så man spyr.

Precis. Många tror att Obama lätt kommer att vinna. Jag vill att Obama vinner, men ska jag vara ärlig så tror jag att McCain vinner det hela.

Hoppas att jag har fel.

Är helt och hållet inne på ditt spår med.
Ska bli spännande att följa det inatt iaf. smile

Än är inte den sista idioten född..
n3rmin Greetings, infidel.
4 november 2008 · 91 Inlägg

85an skrev:
Aftonbladet t.ex. drivs ju av gamla kommunister och sossar, inte konstigt att det är vinklat så man spyr.

Men vi får väl se vad det blir inatt, aftonbladets läsare skulle iaf röstat på obama. Spelar ingen större roll för oss iaf så.

Jaså? Tror nog det spelar ganska stor roll för resten av världen. USA är ju en av det mäktigaste länderna i världen. hmm

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
DoT Häst
4 november 2008 · 1 099 Inlägg

n3rmin skrev:

85an skrev:
Aftonbladet t.ex. drivs ju av gamla kommunister och sossar, inte konstigt att det är vinklat så man spyr.

Men vi får väl se vad det blir inatt, aftonbladets läsare skulle iaf röstat på obama. Spelar ingen större roll för oss iaf så.

Jaså? Tror nog det spelar ganska stor roll för resten av världen. USA är ju en av det mäktigaste länderna i världen. hmm

Usa är det mäktigaste landet i världen. smile

Än är inte den sista idioten född..
Waho Allmänt Jobbig
4 november 2008 · 1 200 Inlägg

Go Obama, vill se en svart president styra USA big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
niclas_swe bitter besserwisser
4 november 2008 · 644 Inlägg

henrikh skrev:
Obama vinner! De behöver en ung pigg kille som satsar på välfärden inte nån gammal stöt från Nam 1969.

Obama är inte så nyfödd som man kan tro. Han är inte långt ifrån 50 år, har för mig att han är 47 eller 48.

Brandis skrev:

ChriZtoffer skrev:
Obama vinner, hoppas jag iaf. smile Han verkar då klart vettigare än nån veteran som blev torterad under Vietnam kriget. Men antagligen så blir det väl lika som förra valet, fusk å strul vilket resulterar i att McCain vinner...

sorgliga i det hela är ju att han har kraschat 5 gånger tror jag det är, med olika flygplan med honom bakom spakarna, om han kan krascha flygplan lätt, hur ska det då gå för honom när han styr ett land? desutom är han ju döende och han har en galen vice president som tror på punkt och pricka på allt som hänt i bibeln... och även att man kan se ryssland från alaska.. hon har nog aldrig sett en jord glob... eller som hon rättade sig "från en ö som tillhör alaska kan man se ryssland"....

Sarah Palin har är väl knappast den mest på lästa människa inom geografin, dock så är väl en stark anledning till att hon ens är med där, är just det att hon är kvinna och även en familjemor. Sen att ha en "stark" röst för Alaska spelar stor roll.

85an skrev:
Aftonbladet t.ex. drivs ju av gamla kommunister och sossar, inte konstigt att det är vinklat så man spyr.

Men vi får väl se vad det blir inatt, aftonbladets läsare skulle iaf röstat på obama. Spelar ingen större roll för oss iaf så.

Läser inte Aftonbladet, har dock kikat lite nu under valet. Men om man kollar på all svensk media så visar de motsatsen av ca 80% av all media här.


Vi kan även tillägga att även republikanerna börjar tröttna på krigen. På fler och fler tomter här ser man skyltar som"republicans for Obama" osv. Så att han vinner är väl en chans men vi ska allt annat än räkna bort MaCain. När man kör runt här ser man väldigt skillnad vilka som har respektive skyltar i sina trädgårdar.
Men jag skulle nog säga att MaCains skyltar är mycket vanligare än Obamas, i varje fall här i Pennsylvania.


Waho skrev:
Go Obama, vill se en svart president styra USA big_smile

Det ultimata hade varit val mellan Condoleezza Rice, en svart kvinna, dock så var hon tillräckligt smart att tacka nej till att ställa upp.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Marqus Master of the obvious
4 november 2008 · 636 Inlägg

nu vet inte jag hur många svart hyade och lik som bor i amerika men jag kan ju tänka mig att dom ger obama sin röst.

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
FreddeK
4 november 2008 ·

Marqus skrev:
nu vet inte jag hur många svart hyade och lik som bor i amerika men jag kan ju tänka mig att dom ger obama sin röst.

Lik har jag ingen aning om det bor där och inte hyade heller men annars stämmer nog din tes rätt bra!

Senast redigerat av Freddeponken (4 november 2008)

jonesono Personal- och beteendevetare
4 november 2008 · 1 082 Inlägg

niclas_swe skrev:

henrikh skrev:
Obama vinner! De behöver en ung pigg kille som satsar på välfärden inte nån gammal stöt från Nam 1969.

Obama är inte så nyfödd som man kan tro. Han är inte långt ifrån 50 år, har för mig att han är 47 eller 48.

Fast vi får hoppas att de inte väljer en gammal get som såg sina dagar inte långt efter Columbus iaf.

niclas_swe skrev:

Brandis skrev:

ChriZtoffer skrev:
Obama vinner, hoppas jag iaf. smile Han verkar då klart vettigare än nån veteran som blev torterad under Vietnam kriget. Men antagligen så blir det väl lika som förra valet, fusk å strul vilket resulterar i att McCain vinner...

sorgliga i det hela är ju att han har kraschat 5 gånger tror jag det är, med olika flygplan med honom bakom spakarna, om han kan krascha flygplan lätt, hur ska det då gå för honom när han styr ett land? desutom är han ju döende och han har en galen vice president som tror på punkt och pricka på allt som hänt i bibeln... och även att man kan se ryssland från alaska.. hon har nog aldrig sett en jord glob... eller som hon rättade sig "från en ö som tillhör alaska kan man se ryssland"....

Sarah Palin har är väl knappast den mest på lästa människa inom geografin, dock så är väl en stark anledning till att hon ens är med där, är just det att hon är kvinna och även en familjemor. Sen att ha en "stark" röst för Alaska spelar stor roll.

85an skrev:
Aftonbladet t.ex. drivs ju av gamla kommunister och sossar, inte konstigt att det är vinklat så man spyr.

Men vi får väl se vad det blir inatt, aftonbladets läsare skulle iaf röstat på obama. Spelar ingen större roll för oss iaf så.

Läser inte Aftonbladet, har dock kikat lite nu under valet. Men om man kollar på all svensk media så visar de motsatsen av ca 80% av all media här.


Vi kan även tillägga att även republikanerna börjar tröttna på krigen. På fler och fler tomter här ser man skyltar som"republicans for Obama" osv. Så att han vinner är väl en chans men vi ska allt annat än räkna bort MaCain. När man kör runt här ser man väldigt skillnad vilka som har respektive skyltar i sina trädgårdar.
Men jag skulle nog säga att MaCains skyltar är mycket vanligare än Obamas, i varje fall här i Pennsylvania.

Intressant! Är det inte just Pennsylvania som är en av nyckelstaterna till republikanernas fördel? Hörde något om att det skulle vara ganska jämnt där, men vi får se hur det artar sig i natt.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Waho Allmänt Jobbig
5 november 2008 · 1 200 Inlägg

Nån mer än mej som valvakar eller? big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Destajnii
5 november 2008 · 219 Inlägg

Yeah sitter och kollar på Filip och Fredriks Valvaka!! Hoppas att Obama tar det!

DoT Häst
5 november 2008 · 1 099 Inlägg

Destajnii skrev:
Yeah sitter och kollar på Filip och Fredriks Valvaka!! Hoppas att Obama tar det!

Fan att man jobbar! Hade varit roligt att kolla på det. smile

Än är inte den sista idioten född..
Destajnii
5 november 2008 · 219 Inlägg

DoT skrev:

Destajnii skrev:
Yeah sitter och kollar på Filip och Fredriks Valvaka!! Hoppas att Obama tar det!

Fan att man jobbar! Hade varit roligt att kolla på det. smile

Kan säga att du missar nått det var roligare än vad jag trodde men då har ju Filip och Fredrik plus gäster ganska mycket me det att göra smile

CarpeDiem German Engineering
5 november 2008 · 9 083 Inlägg

Jag hoppas att Obama vinner, McCain gillar ju att kriga och är allierad med Bush. Dessutom är han för gammal

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Waho Allmänt Jobbig
5 november 2008 · 1 200 Inlägg

Jag ska gå till tv:n snart, de har ju inte blivit spännande än smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Sarge
5 november 2008 · 2 337 Inlägg

Sitter och kollar på femmans valvaka smile

DoT Häst
5 november 2008 · 1 099 Inlägg

Följer det på Aftonbladet.
Verkar som McCain vunnit Kentucky. 52% mot Obama's 46.9%. Om jag fattat rätt.

Edit: Det var nog inte klart där hmm .. Krångligt.. Om ni kollar in aftonbladet så fattar ni.

Senast redigerat av DoT (5 november 2008)

Än är inte den sista idioten född..
Waho Allmänt Jobbig
5 november 2008 · 1 200 Inlägg

Mm verkar som McCain leder.

EDIT: Bara 13% som röstat hittills, nu hänger ja med hur flash saken funkar XD

Senast redigerat av Waho (5 november 2008)

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
DoT Häst
5 november 2008 · 1 099 Inlägg

Waho skrev:
Mm verkar som McCain leder.

EDIT: Bara 26% som röstat hittills, nu hänger ja med hur flash saken funkar XD

Röstar dom fortfarande?
När är det klart? lol

Än är inte den sista idioten född..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang