Presidentvalet i USA - Dagen D

xorox_88 Smack that ass!!
5 november 2008 · 2 953 Inlägg

Hade MaCain vunnit så hade dom nog haft första kvinnliga presidenten innom 1-2 år säkerligen då han verkar inte vara i finaste skicket ''sämmre begangnad''

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
niclas_swe bitter besserwisser
5 november 2008 · 644 Inlägg

Brandis skrev:
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FArticleID%3D2008\11\05\309793%26sectionid%3DDinapengar%26o%3Dexpressen

redan innan ett dygn så ser vi resultat....

Men du, börsen steg ju men över 20% senaste veckan, att Obama är anledningen till detta är inte garanterat. Dock så styrs ju börsen av spekulationer och att Obama sedan vann gav väl ökningen en liten "redbull" men det är inget i det finansiella som faktiskt har ändrat sig.
Det är fortfarande samma trender som dagen innan valet.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Edvinoo Hetast Just Nu!
5 november 2008 · 1 355 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=jjXyqcx-mYY YES YOU CAN

http://www.youtube.com/watch?v=EUKINg8D … re=related NO YOU CANT

Klockren faktiskt !

Senast redigerat av Edvinoo (5 november 2008)

Inspiration comes standard
Felax
5 november 2008 · 1 963 Inlägg

Ett steg närmare ett rättvist land på ett sätt! De svarta har ju bott i usa i 400 år, dags att visa att dom är amerikaner!

Men are not born - Men are made
CarpeDiem German Engineering
5 november 2008 · 9 083 Inlägg

Man får gratulera till Barack Obama, USA:s första svarta president smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
alain www.bimmerpower.org
5 november 2008 · 3 995 Inlägg

Rätt åt MaCain, han är för gammalt, vill forsätta att leka krig och har gjort flera miss.
Nu finns en ny president som inte är gammalt och som därefter tänker bättre än dom idioter som styrde amerika.
Idag, en svart man har tagit styrningen över ett stort land, det kallas historisk ändring, om man inte kommer ihåg andra presidenter, man kommer aldrig att glömma första svart president .
Barak Obama har skrivit om amerikansk historia.
Jag tror att han kommer att lösa konflikten med Irak och därefter dra ner terorism.
USA måste skaffa sig nytt förtroende i värden ögonen.
Barack Obama har mycket att göra fram över och är medvetet att hela värden väntar på någonting positiv.
Hoppas att inte någon rasist eller KKK  eller jävla nasist medlem sjuter honom i huvet
Jag önskar honom allt respekt och allt lycka till!.

Senast redigerat av alain (5 november 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
CarpeDiem German Engineering
5 november 2008 · 9 083 Inlägg

Jag önskar Barack Obama all lycka som president smile Hoppas att han kan lösa problemen med ekonomin och andra saker.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Sushikocken Sleeper
5 november 2008 · 3 084 Inlägg

Jävligt bra att USA fick byta ut sin krigsbuske mot en barrack smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
KimVsWorld Mästare
5 november 2008 · 2 947 Inlägg

Visste ni egentligen att Bush hade Svensk släkt eller förfäder?

Grattis till Obama!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
FreddeK
5 november 2008 ·

KimVsWorld skrev:
Visste ni egentligen att Bush hade Svensk släkt eller förfäder?

Grattis till Obama!

alla är släkt med varandra på något sätt..beror ju bara på hur långsökt man vill vara=)

Flatout Student
5 november 2008 · 96 Inlägg

Stort grattis till Obama, visserligen kommer Sverige förlora på det kortsiktit då Obama ska begränsa importen för att få den Amerikanska ekonomin bra igen. Men för framtiden är det positivt, färre krig i världen och en stabil stormakt att handla med. Man får dock hoppas att ingen rasistisk grupp försöker mörda honom eller liknande.

Hurra för Obama

ne men gud, här luktar ju kiss
85an
5 november 2008 · 249 Inlägg

USA kommer nog växa lite som nation nu. Hoppas jag iaf.

Men förväntningarna på den mannen är ju fan gigantiska.

niclas_swe bitter besserwisser
5 november 2008 · 644 Inlägg

alain skrev:
Rätt åt MaCain, han är för gammalt, vill forsätta att leka krig och har gjort flera miss.
Nu finns en ny president som inte är gammalt och som därefter tänker bättre än dom idioter som styrde amerika.
Idag, en svart man har tagit styrningen över ett stort land, det kallas historisk ändring, om man inte kommer ihåg andra presidenter, man kommer aldrig att glömma första svart president .
Barak Obama har skrivit om amerikansk historia.
Jag tror att han kommer att lösa konflikten med Irak och därefter dra ner terorism.
USA måste skaffa sig nytt förtroende i värden ögonen.
Barack Obama har mycket att göra fram över och är medvetet att hela värden väntar på någonting positiv.
Hoppas att inte någon rasist eller KKK  eller jävla nasist medlem sjuter honom i huvet
Jag önskar honom allt respekt och allt lycka till!.

Irak konflikten är inte så enkelt löst som man kan tro. USA kan inte bara packa ihop och skicka hem sina trupper, detta skulle ge totalt inbördeskrig. Vad man förmodligen kommer att göra är att minska ner trupperna en aning och fokusera sig på städer så som Bagdad.

Obama kommer även att ställas inför många tester framöver, det skulle inte förvåna mig om Iran skulle sänka en tanker i Hormuz-sundet (en smal passage som USA skeppar olja igenom) så amerikanska oljetankers inte kommer igenom. Det har ju redan hänt ett flertal incidenter där amerikanska patrullbåtar blivit beskjutna av Iran, som hävdat att de befunnit sig på Iranskt vatten.

Folk här räknar nu med att det kommer att hända bra saker direkt, vi får bara hoppas att de inser att förändring tar tid och sker inte över natten. De kommer kanske snart bli varse om de stora kostnader som hans nya politik kommer att kosta, och där av kommer det inte bli så mycket bättre för låginkomsttagare för än det är dags för ett nytt val igen.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
kickade
6 november 2008 · 123 Inlägg

Trupperna i Irak skapar nästan lika mycket problem som de hindrar, det är så mycket skit de håller på med.

Jag önskar Obama lycka till, men han kommer dö i händerna på nån psykisk sjuk rasist, the good die young.

niclas_swe bitter besserwisser
6 november 2008 · 644 Inlägg

kickade skrev:
Trupperna i Irak skapar nästan lika mycket problem som de hindrar, det är så mycket skit de håller på med.

Jag önskar Obama lycka till, men han kommer dö i händerna på nån psykisk sjuk rasist, the good die young.

Skulle de packa ihop och dra direkt så kommer hela landet falla ihop som ett korthus. Att trupperna skapar lika mycket som de hindrar tror jag inte alls på.
Skulle de sticka så kommer det att bli hämndaktioner mellan klanerna i landet mot de som arbetat med amerikanerna osv.
Det kommer att smälla ett antal fler gånger där nere nu när de ska börja lugna sig.
Mellan städerna kommer det att bli totala ingenmansland där småklaner regerar, det är inte första gången som vi ser detta. Kolla bara i afrikanska länder. 

Att han kommer att dö ung genom att bli mördad av en psykiskt sjuk rasist är dina spekulationer, mina är att så är inte fallet.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
kickade
6 november 2008 · 123 Inlägg

Har släktingar i Irak som berättar hur de blir behandlade som ohyra av majoriteten av soldaterna. Det är också just soldaternas skydd av mindre klaner som gjort att fler grupper stigit upp och börjat ta för sig. Alla skall ha en bit av kakan nu.

Även den Irakiska staten är starkare nu, jag tror inte det funkar med att alla drar direkt utan det måste stagnera av sakta.

Sedan har stora svarta personligheter inte så lång långvariget på toppen.

Martin Luther King är en, en annan är Tupac Amaru Shakur, må "bara" ha varit en artist men han enade hela the black community och de började ses som ett hot i många delar av landet. Efter hans död berättade vänner till honom att det var stora gängledare i fängelser som ringde honom och sa "Led oss, säg vad vi skall göra och vi gör det."

Hoppas han överlever och gör ett bra jobb, men han har oddsen mot sig, han hann inte ens bli president och det var redan tre olika attentat mot honom som stoppades.

niclas_swe bitter besserwisser
6 november 2008 · 644 Inlägg

Att jämföra Obama med Tupac är ju helt absurt. En före detta gängmedlem som blev upphunnen av sitt förflutna. Visserligen så är ju inte fallet löst men alternativen är ju fientliga gäng eller själv iscensatt sitt egna mord.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
kickade
6 november 2008 · 123 Inlägg

niclas_swe skrev:
Att jämföra Obama med Tupac är ju helt absurt. En före detta gängmedlem som blev upphunnen av sitt förflutna. Visserligen så är ju inte fallet löst men alternativen är ju fientliga gäng eller själv iscensatt sitt egna mord.

Ingen gängmedlem, men kom i kontakt med sådant folk tack vare sitt skivbolag Death Row (Bloods). Men jag jämförde inte dem på annat sätt än att båda är inflytelserika svarta män, likså andra inflytelserika svarta som gått en allt för tidig död.

decib3L Körv
6 november 2008 · 3 535 Inlägg

"Obama är på långt håll släkt med såväl president George W Bush som vicepresident Dick Cheney. I båda fallen måste man dock gå tillbaka till 1600-talet för att finna de gemensamma anorna."

- sv.wikipedia.org

Truckdriving Man
Felax
6 november 2008 · 1 963 Inlägg

Pettan8 skrev:
Dröjer nog innan amerikanarna drar sej ur Irak helt o hållet. Det skulle återigen betyda en enorm prestige förlust, med tanke på att 3000+ stupade soldater o "nothing to show for it". Dom har ju inte åstadkommit nått mer än att skapa totalt kaos och anarki.

sad Har lust att slå upp en häcksax i president buskes stjärt och trycka igång den när man läser vad han har gjort egentligen..

Men are not born - Men are made
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang