Förmodligen av med körkortet IGEN!

Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

Blev stannad för cirka 4 månader sen och anklagad för att ha kört mot stopplikt, fick dock tillbaka körkortet igen efter 5 dagar.
2 månader senare blir de rättegång, döms då till böter.
Hade vittne med mej till rättegången men dom förhörde honom inte pga att polisen var så trovärdig, och då pratar vi om en polis som är anmäld för misshandel ett flertal ggr då han har varit civil och ej i tjänst.
Sen går de iaf 2 månader till alltså fram till idag då får ja hem brev från länsstyrelsen att dom vill ha ett brev där ja beskriver varför ja borde få behålla mitt körkort.
Och ja ska få domen den 9 mars så min fråga är igentligen vad i HELA J*VLA HE*LVE*TE  är fel på vårt rättssystem?

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
Dr-Diesel Dieseldoktor
27 februari 2006 · 112 Inlägg

jag blir riktigt arg när jag läser det.. fy fan vilka jävla svin snutarna egentligen är. jag hatar nästan allt som har med samhället att göra faktiskt. jag åkte fast me crossen före nyår.. en jävla massa böter å kanske av med kortet. men jag har fixat mig en svindyr advokat. bråkar hellre med samhället än att betala till det.

Ford F250 "XLT Lariat turbodiesel" (1986)
Oldsmobile Ninety-eight regency brougham "The first american diesel V8car" (1982)
Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

jo ja skulle också villja bråak men ja har haft en rättegång drar ja detta vidare går de till högre ort och då får ja pröjsa dne nya + den gamla rättegången ur egen ficka

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
ventohuan Fartdåre!
27 februari 2006 · 592 Inlägg

Ja du, dagens Sverige!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Johanromeo155 Såld på Italienare
27 februari 2006 · 579 Inlägg

Svarta_Faran skrev:
jo ja skulle också villja bråak men ja har haft en rättegång drar ja detta vidare går de till högre ort och då får ja pröjsa dne nya + den gamla rättegången ur egen ficka

Det är ju bara om du förlorar.
Ifall dem har missat att förhöra ett vittne kan dem ju inte fullfölja utredningen.

spunk_totte VD / SPRINGPOJK
27 februari 2006 · 605 Inlägg

skriv med att du måste ha körkortet i jobbet osv.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
Castel Mustangfrälst
27 februari 2006 · 199 Inlägg

Betala rättegången?
Har man inte rätt att få försvara sig i sådana hära mål gratis? Hade fått det för mig jag iallafall?

Är jag ute på hal is!? smile

//Daniel

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
NightCruiser
27 februari 2006 · 1 163 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
jag blir riktigt arg när jag läser det.. fy fan vilka jävla svin snutarna egentligen är. jag hatar nästan allt som har med samhället att göra faktiskt. jag åkte fast me crossen före nyår.. en jävla massa böter å kanske av med kortet. men jag har fixat mig en svindyr advokat. bråkar hellre med samhället än att betala till det.

Kan ju bara hålla med!

Sitter också och väntar på domm efter en olycka i Augusti, smällde in i röven på en V70, han körde om en svängande bil på 90-Sträcka men öka ej hastigheten efter omkörningen...
Skulle länsstyrelsen bedömma mig olämplig att behålla körkortet så kommer jag gå högre upp, jag är utbildad till yrkes chaufför och jobbar som det.
Mitt körkort är på prövotid, indraget kort skulle resultera i inget kort, inget jobb, ingen utbildning!
Med andra ord, en till arbetslös idiot som kommer gå på A-kassa tills ja kan ta åtminstånde C-kortet igen!
Har fått hjälp av dom bättre advokaterna i stan att skriva papprena samt har medgett till en varning, hoppas det räcker...

Tror inte det skulle hjälpa om vi fick bort socarna så sett, men jag är så trött på fetot Persson så hoppas fan han åker i vilket fall!

Mvh

linn
27 februari 2006 · 158 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:
sluta rösta på tjockisen då!

Det har väl egentligen inget med honom att göra ......!!!!!

xy
Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:
sluta rösta på tjockisen då!

ja röstar inte på tjockisen sörru

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

spunk_totte skrev:
skriv med att du måste ha körkortet i jobbet osv.

ja har skirvit de och min arbetsgivare har skrivit ett brev där de står att ja behöver det också

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

Castel skrev:
Betala rättegången?
Har man inte rätt att få försvara sig i sådana hära mål gratis? Hade fått det för mig jag iallafall?

Är jag ute på hal is!? smile

//Daniel

Jo men alltså om du nekar till ett brott kan det dras till en rättegång du blir kallad till, men om du fälss där och överklagar och förlorar igen så får du betala båda rättegångarna!

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
Malmoe SSS -12
27 februari 2006 · 3 217 Inlägg

Detta har inte med politik att göra, way beyond!

Detta är ett rättsystem som bildats för många herrans år tillbaka, gilla läget eller flytta därifrån... Jag tror sällan att pölsemannen har med ditt körkort att göra! Här snackar vi om lag och etik, den ska följas vare sig man är höger, center eller vänster...

Klaga bäst man vill, jag håller med dig, fruktansvärt dåligt att de introducerar oss ungdomar i samhället med sådana trångsynta tankar om att köra mot stopp, eller stop som det faktiskt står på skyltarna! Stå på dig kompis, du kan vinna detta! Var bara skapligt seriös och väldigt ärlig när du skriver brevet sen är det ingen omöjlighet att du får behålla det...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

Fuckface skrev:
Detta har inte med politik att göra, way beyond!

Detta är ett rättsystem som bildats för många herrans år tillbaka, gilla läget eller flytta därifrån... Jag tror sällan att pölsemannen har med ditt körkort att göra! Här snackar vi om lag och etik, den ska följas vare sig man är höger, center eller vänster...

Klaga bäst man vill, jag håller med dig, fruktansvärt dåligt att de introducerar oss ungdomar i samhället med sådana trångsynta tankar om att köra mot stopp, eller stop som det faktiskt står på skyltarna! Stå på dig kompis, du kan vinna detta! Var bara skapligt seriös och väldigt ärlig när du skriver brevet sen är det ingen omöjlighet att du får behålla det...

Tackar för sympatierna! Ja håller hoppet uppe för loppet är ju inte kört helt än, men va kan man förvänta sej när dom inte ens vill förhöra mitt vittne? Tycker det är fruktansvärt dåligt av dom.

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
PERFORMANCE by EM
27 februari 2006 · 198 Inlägg

har med blivit av med kortet 2ggr.det var mitt fel båda gångerna så jag kan inte skylla på nån annan än mig.men vissta hatar man snutar HAHAHHA F*C* THEM

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN
PeppeVectra Peppe Vectra
27 februari 2006 · 1 076 Inlägg

lånar tråden lite för jag tyckte mitt problem hörde in här.

Blev stoppad för fortkörning en bit utanför stan i förrgår.

64km/h på 50 väg.

till grejjen som gnager mig lite då.

den här 50 vgen är en 70 väg från början. jag ser skyltarna i tid och släpper gasen, tittar dock inte på mätaren när jag rullar in i 50 området men efter att jag passerat skylltarna så stegar farbrorn ut i gatan med sin fula väst å vinkar in mig.

Han visar kameran för mig å säger den vanliga irriterande kommentaren "de gick lite för fort här".
På kameran står de med små bokstäver km/h och under de med stora siffror 64.
Men sen bredvid de stod det !avstånd! och med stora siffror 184m.

När jag och en polare stegade fårn stället polisen stått på till 50 skylltarna va de bara ca 147m.

Min fråga är då, hur ska jag göra i denna sittsen?
Skriver dom upp allt sånt på ett papper i sina rapporter för de står inget om avståndet på boten?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

PERFORMANCE by EM skrev:
har med blivit av med kortet 2ggr.det var mitt fel båda gångerna så jag kan inte skylla på nån annan än mig.men vissta hatar man snutar HAHAHHA F*C* THEM

Jag hade också fått skylla mej själv, om det nu var så att ja hade vart skyldig!
Men nu e de ju så att ja e oskyldig det är det som gör mej så arg!

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

Lucifer84 skrev:
lånar tråden lite för jag tyckte mitt problem hörde in här.

Blev stoppad för fortkörning en bit utanför stan i förrgår.

64km/h på 50 väg.

till grejjen som gnager mig lite då.

den här 50 vgen är en 70 väg från början. jag ser skyltarna i tid och släpper gasen, tittar dock inte på mätaren när jag rullar in i 50 området men efter att jag passerat skylltarna så stegar farbrorn ut i gatan med sin fula väst å vinkar in mig.

Han visar kameran för mig å säger den vanliga irriterande kommentaren "de gick lite för fort här".
På kameran står de med små bokstäver km/h och under de med stora siffror 64.
Men sen bredvid de stod det !avstånd! och med stora siffror 184m.

När jag och en polare stegade fårn stället polisen stått på till 50 skylltarna va de bara ca 147m.

Min fråga är då, hur ska jag göra i denna sittsen?
Skriver dom upp allt sånt på ett papper i sina rapporter för de står inget om avståndet på boten?

Det dom har på sina papper står också i din bott det måste dte göra enligt lag!
BTW de e ok att du lånar tråden tongue

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
chrizz Administratör
27 februari 2006 · 11 790 Inlägg

Vill ni ha kvar tråden så lägg fram saklig kritik istället för att häva ur er massa omoget skit.

Jag snackar om "snutjävlar", "fuck them all" osv.

Det är så onödigt...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
PeppeVectra Peppe Vectra
27 februari 2006 · 1 076 Inlägg

chrizz skrev:
Vill ni ha kvar tråden så lägg fram saklig kritik istället för att häva ur er massa omoget skit.

Jag snackar om "snutjävlar", "fuck them all" osv.

Det är så onödigt...

jag är oskylldig.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang