Behöver AKUT hjälp! Växelåda

rednilob
6 november 2008 · 13 Inlägg

PROBLEMET ÄR LÖST

Imorse gick jag ut som vanligt starta bilen skrapade rutorna, men när jag sedan hade hoppat in i bilen och skulle lägga i backen så fick jag inte i den. Kollade alla andra växlar fick i nån men på nästan dem flesta växlarna blev det nu vet jag inte hur jag ska förklara det men kugg mot kuggljudet ni vet det hjärtskärande lätet när växlarna inte faller in som dem ska. men dem växlar som gick och få i gick trögt som fan kändes precis som om hela lådan hade frysit under natten för igår kväll var jag ute och körde och då kändes den inte konstig över huvudtaget. jag har fått ett tips om att det är slut på växellåds olja? men på en natt? ingen pöl under bilen? nån annan har sagt att det kanske kunde finnas vatten i lådan som frysit låter ju rätt konstigt och långsökt jag har ingen aning och är inget proffs överhuvudtaget, så nu undrar jag om någon har något tips eller svar?

MVH Daniel

Senast redigerat av rednilob (6 november 2008)

It's a GTI
Berry Audi/Wv mek
6 november 2008 · 148 Inlägg

Det är inte långsökt!! tyckte det jag med första gången jag råkade ut för det, sorgligt men sant!! det händer faktiskt att det blir vatten i lådon som fryser!! byt olja!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
Husssar Blivande servicetekniker
6 november 2008 · 117 Inlägg

När du kom iväg hur var lådan då? Om den gick fint så var det troligen bara så att kuggarna låg fel.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
rednilob
6 november 2008 · 13 Inlägg

Det var varken slut på oljan eller fel på växellådan det var luft i kopplingen lol Men tack för alla snabba svar

MVH Daniel

Senast redigerat av rednilob (6 november 2008)

It's a GTI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang