Smygtrimm till 850?

domarnn
7 november 2008 · 105 Inlägg

Tjena...ja har en 850 glt som jag vill vrida upp lite. Har ni några tips på hur man kan göra för att öka effekten till ett rimligt pris? har sett att vissa chippar sina glt..men gör det så stor skillnad?

Rand
7 november 2008 · 1 024 Inlägg

köpa en komplet t motor å sätt i , köpte en motor för ett tagsen turbo helt komplett 4 tusen big_smile
chipp gör lite inte mycket..

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
VD-Design
7 november 2008 · 1 324 Inlägg

Går dom att besiktiga med T5 motor? Isåfall vad blir den besiktigad som?


MVH Danne

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Coffen Håltagare
7 november 2008 · 239 Inlägg

Du kan ju chippa byta avgas, extractor mm..

Hilmer
7 november 2008 · 1 789 Inlägg

Ett chip är inte värt pengarna anser jag, det gör för lite skillnad helt enkelt.
Att byta motor är ingen vits eftersom man sedan lär ha problem med bilprovningen.

XeptiQ Whatever :)
7 november 2008 · 1 652 Inlägg

domarnn skrev:
Tjena...ja har en 850 glt som jag vill vrida upp lite. Har ni några tips på hur man kan göra för att öka effekten till ett rimligt pris? har sett att vissa chippar sina glt..men gör det så stor skillnad?

Tja.. här är två olika chiptrim till 850. vet ju itne om du har 10v eller 20 men har kommer de två st

850 2,5 10v    144Hk    +16Hk +18Nm    -    3000 Skr
850 2,5 20v    170Hk    +18Hk +20Nm    -    3000 Skr

De kan köpas på http://www.hi-tuning.com/
Och där hittar du även avgas system till bilen

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
__Marcus Whitetrash
7 november 2008 · 589 Inlägg

äh låt bli det är helt värdelöst att ens försöka om det ändå inte får kosta något.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
7 november 2008 · 2 252 Inlägg

Volvo 850
Bilmodell Effektökning Pris, monterat och klart
10v 2.0
+15 hk 2900 kr
10v 2.5 SE  +15 hk  2500 kr 
GLT 20v  +15 hk  2500 kr 
GLT 20v 1996->  +15 hk  2500 kr
Hos ITSFUN.nu

och sen lägger du ett 2.5" avgas med sportkatt från katten o bakåt., öppetluftfilter, ger bara ljud men vafan ljud e kul

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
7 november 2008 · 2 252 Inlägg

btw ger de nånting att låta plana och matchporta 20V toppen? äre värt de?, Nej jag vill inte ha turbo

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
domarnn
7 november 2008 · 105 Inlägg

The_Mechanic skrev:
btw ger de nånting att låta plana och matchporta 20V toppen? äre värt de?, Nej jag vill inte ha turbo

Nej ett "bonntrimm" vägrar jag. Bilen ska kunna gå att återställa till orginal utan några större ingrepp om ja så vill.

domarnn
7 november 2008 · 105 Inlägg

__Marcus skrev:
äh låt bli det är helt värdelöst att ens försöka om det ändå inte får kosta något.

Nej jag har förstått att chip inte fungerar något vidare...men man vill ju ändå försöka med den budgeten man har

unpatterned
7 november 2008 · 294 Inlägg

domarnn skrev:

The_Mechanic skrev:
btw ger de nånting att låta plana och matchporta 20V toppen? äre värt de?, Nej jag vill inte ha turbo

Nej ett "bonntrimm" vägrar jag. Bilen ska kunna gå att återställa till orginal utan några större ingrepp om ja så vill.

I delen mellan grenrör och katt finns en strypning, bygg nytt från grenrör och även katt.
Sitter en kona där inne för att volvo skulle få in bilen i miljöklass 1 de året. byter du ut det så får du en helt annan karaktär i motorn!

Senast redigerat av unpatterned (7 november 2008)

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
dabby född blåvit
7 november 2008 · 624 Inlägg

Det går inte att trolla med en vanlig sugmotor utan att lägga lite riktiga pengar på det.

Ska du chippa så är det meningslöst utan att byta avgas och luftfilter, så en 10 papp minst.

domarnn
7 november 2008 · 105 Inlägg

Rand skrev:
köpa en komplet t motor å sätt i , köpte en motor för ett tagsen turbo helt komplett 4 tusen big_smile
chipp gör lite inte mycket..

hur fungerar det vid besiktning osv? för man måste ju regga om den lr?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
7 november 2008 · 3 180 Inlägg

domarnn skrev:

Rand skrev:
köpa en komplet t motor å sätt i , köpte en motor för ett tagsen turbo helt komplett 4 tusen big_smile
chipp gör lite inte mycket..

hur fungerar det vid besiktning osv? för man måste ju regga om den lr?

"bara" byta tillbaka till besiktningen, så jag gör med min. har en trimmotor och en vanlig.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
jocke_gronberg
7 november 2008 · 4 586 Inlägg

domarnn skrev:

Rand skrev:
köpa en komplet t motor å sätt i , köpte en motor för ett tagsen turbo helt komplett 4 tusen big_smile
chipp gör lite inte mycket..

hur fungerar det vid besiktning osv? för man måste ju regga om den lr?

En annan sak du kan göra är att köpa dig en t5 tror det blir billigare än att byta motor samt regga

ERNEST85 Hemmapulare :)
7 november 2008 · 416 Inlägg

unpatterned skrev:

domarnn skrev:

The_Mechanic skrev:
btw ger de nånting att låta plana och matchporta 20V toppen? äre värt de?, Nej jag vill inte ha turbo

Nej ett "bonntrimm" vägrar jag. Bilen ska kunna gå att återställa till orginal utan några större ingrepp om ja så vill.

I delen mellan grenrör och katt finns en strypning, bygg nytt från grenrör och även katt.
Sitter en kona där inne för att volvo skulle få in bilen i miljöklass 1 de året. byter du ut det så får du en helt annan karaktär i motorn!

Går den igenom bes om man tar bort "strypningen"?

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
7 november 2008 · 2 252 Inlägg

domarnn skrev:

The_Mechanic skrev:
btw ger de nånting att låta plana och matchporta 20V toppen? äre värt de?, Nej jag vill inte ha turbo

Nej ett "bonntrimm" vägrar jag. Bilen ska kunna gå att återställa till orginal utan några större ingrepp om ja så vill.

jag Frågade om nån  visste om de gav nått, och Matchportning är inge "bonntrimm" de är noga mätningar om hur du kan öka flödet optimalt...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
unpatterned
7 november 2008 · 294 Inlägg

ERNEST85 skrev:

unpatterned skrev:

domarnn skrev:

Nej ett "bonntrimm" vägrar jag. Bilen ska kunna gå att återställa till orginal utan några större ingrepp om ja så vill.

I delen mellan grenrör och katt finns en strypning, bygg nytt från grenrör och även katt.
Sitter en kona där inne för att volvo skulle få in bilen i miljöklass 1 de året. byter du ut det så får du en helt annan karaktär i motorn!

Går den igenom bes om man tar bort "strypningen"?

Oja, besiktningens avgasmätning är en primetiv historia. de går igenom utan problem,

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Marlboroman
7 november 2008 · 8 234 Inlägg

domarnn skrev:

Rand skrev:
köpa en komplet t motor å sätt i , köpte en motor för ett tagsen turbo helt komplett 4 tusen big_smile
chipp gör lite inte mycket..

hur fungerar det vid besiktning osv? för man måste ju regga om den lr?

Är det en -92:a är det inga bekymmer att regga in den, däremot så är det mycket jobb. Du lär ta motor + låda + sprutet från en turbo. 93 och nyare så är det omöjligt, tidiga 93or kan gå dock.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang