Har snuten rätt att provköra ens bil???

Epitaph
10 november 2008 · 835 Inlägg

Rushman skrev:
Inte en chans att de kan vara lagligt!!

Jag skulle då iaf kämpa emot till döden innan jag låter konstapel duktig, som bara åker automat hela dagarna, elda min koppling å skrapa mina fälgar...

De har en del utbildning i att köra bil. Förmodligen mer än dig. (?)

Tom Darth Vader
10 november 2008 · 1 644 Inlägg

De är inte heller de sämsta förarna i världen. Att sitta i en polisbil, automat eller ej ger ju en del körvana...

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
blacklin3 Ugglan-racing
10 november 2008 · 362 Inlägg

Epitaph skrev:

Rushman skrev:
Inte en chans att de kan vara lagligt!!

Jag skulle då iaf kämpa emot till döden innan jag låter konstapel duktig, som bara åker automat hela dagarna, elda min koppling å skrapa mina fälgar...

De har en del utbildning i att köra bil. Förmodligen mer än dig. (?)

Ja poliser kan köra det är inte tvekan om saken..!!

How does dust taste sucker??
azid Det som inte dödar gör ont
10 november 2008 · 2 668 Inlägg

blacklin3 skrev:

azid skrev:

blacklin3 skrev:

Nej men om ja tjatade emot kanske dom skulle ge mig böter för det eftersom dom såg att ja inte hade nån katt!!

så dom såg det med gav dig inte böter för dom fick prova bilen?? vad kan man komma undan med om man låter dom prova tjejen?... låter som bull

fattar du inget? är man trevlig och gör som dom säger så blir det inte alltid nått... men är man otrevlig så kan dom hitta fel som itne finns å sätta dit dig för allt möjligt,.

jasså du... så du lägger dig och låter dom göra vad dom vill? dom kan inte ge dig böter bara för att .då är det bara att överklaga sen att du inte har katt på bilen och riskerar att få 12k i böter är ditt problem...

har både trutat imot och varit trevlig med polisen och jag har klarat mig lika bra i båda fallen

2slow
Donken86
10 november 2008 · 184 Inlägg

Jag kan ju tala om att polisen brukade köra på sjön när jag gick i skolan i Sunne, och ja, dom kan köra. Som faen också. Skulle inte ha en chans o hänga på dom big_smile

prodrive Avstängd
10 november 2008 · 962 Inlägg

Halvt OT, men hur kollar dom om man har katt eller inte? Mäter dom avgasvärden eller kollar dom bara under bilen? Jag har nämligen en tom fuskkatt på min och 12k i böter är ju inte helt roligt, men det känns samtidigt meningslöst att montera en racekatt som medför både mappning och lägre effekt, speciellt eftersom bilen inte körs speciellt mycket.

blacklin3 Ugglan-racing
10 november 2008 · 362 Inlägg

prodrive skrev:
Halvt OT, men hur kollar dom om man har katt eller inte? Mäter dom avgasvärden eller kollar dom bara under bilen? Jag har nämligen en tom fuskkatt på min och 12k i böter är ju inte helt roligt, men det känns samtidigt meningslöst att montera en racekatt som medför både mappning och lägre effekt, speciellt eftersom bilen inte körs speciellt mycket.

dom kollar under bilen först.. sen kollar dom avgas värden!

How does dust taste sucker??
brk95
10 november 2008 · 140 Inlägg

hej polisen har rätt att provköra din bil om du blir stannad för en kontroll , men bara om dom misstänker att den är ändrad på ett sånt sätt att den inte längre motsvarar biltilvekarens specs, tex toktrimmad . sänkt så att det påverkar vägegenskaper , att vägra dom provköra ( vilket du kan göra) brukar sluta i att dom felsöker hela bilen tills dom hittar fel att bötfälla dig för , och dom för ju bara prova ditt fordon en kortare sträcka och under ordnade former , om man vill göra sig riktigt populär kan man begära att befället ska komma och prova , inget att rekommendera,
sensmoral låt dom prova bilen , om du inte har nåt att dölja , dom får ju inte köra fortare än dig med din bil ,

brk95
10 november 2008 · 140 Inlägg

hej polisen har rätt att provköra din bil om du blir stannad för en kontroll , men bara om dom misstänker att den är ändrad på ett sånt sätt att den inte längre motsvarar biltilvekarens specs, tex toktrimmad . sänkt så att det påverkar vägegenskaper , att vägra dom provköra ( vilket du kan göra) brukar sluta i att dom felsöker hela bilen tills dom hittar fel att bötfälla dig för , och dom för ju bara prova ditt fordon en kortare sträcka och under ordnade former , om man vill göra sig riktigt populär kan man begära att befället ska komma och prova , inget att rekommendera,
sensmoral låt dom prova bilen , om du inte har nåt att dölja , dom får ju inte köra fortare än dig med din bil ,

blacklin3 Ugglan-racing
10 november 2008 · 362 Inlägg

brk95 skrev:
hej polisen har rätt att provköra din bil om du blir stannad för en kontroll , men bara om dom misstänker att den är ändrad på ett sånt sätt att den inte längre motsvarar biltilvekarens specs, tex toktrimmad . sänkt så att det påverkar vägegenskaper , att vägra dom provköra ( vilket du kan göra) brukar sluta i att dom felsöker hela bilen tills dom hittar fel att bötfälla dig för , och dom för ju bara prova ditt fordon en kortare sträcka och under ordnade former , om man vill göra sig riktigt populär kan man begära att befället ska komma och prova , inget att rekommendera,
sensmoral låt dom prova bilen , om du inte har nåt att dölja , dom får ju inte köra fortare än dig med din bil ,

okej tack för den historian:D det var bra att veta^^

How does dust taste sucker??
DoT Häst
10 november 2008 · 1 099 Inlägg

Där ser man. Dom behöver alltså ingen rannsakningsorder? yikes

Än är inte den sista idioten född..
FL3JM Inga konstigheter
10 november 2008 · 2 064 Inlägg

Är det inte flygande besiktning så får dom inte ens be dig öppna motorhuven utan husransakan.
Dock har jag öppnat min motorhuv ett par gånger då jag blivit stannad av snälla snutar som bara är intresserade. smile Finns inte mycket å titta på egentligen, men det är nått grabbigt med att öppna huven och stå å snacka hästar. big_smile

peegee Forummoderator
10 november 2008 · 2 924 Inlägg

FL3JM skrev:
Är det inte flygande besiktning så får dom inte ens be dig öppna motorhuven utan husransakan.

Det där låter ju helt befängt och kan ju inte vara sant? roll
Flygande besiktning måste ju kunna gå till precis som på bilprovningen...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Rushman Evolution Garage
10 november 2008 · 1 299 Inlägg

blacklin3 skrev:

Epitaph skrev:

Rushman skrev:
Inte en chans att de kan vara lagligt!!

Jag skulle då iaf kämpa emot till döden innan jag låter konstapel duktig, som bara åker automat hela dagarna, elda min koppling å skrapa mina fälgar...

De har en del utbildning i att köra bil. Förmodligen mer än dig. (?)

Ja poliser kan köra det är inte tvekan om saken..!!

Utan att på något sätt få "tro att man är en odödlig snorvalp - stämpel" så tillåt mig betvivla att dom kan köra bil bättre än medelsvensson.
Beror så klart på hur man menar med att köra bil bra.
Att visa hänsyn och köra lugnt, lagligt & undvika olyckor gör dom säkert otroligt bra - men det kan vilken idiot som helst.
Köra sportbilar med massor me hundra hästar, och ha kontroll även under extrema situationer gör knappast konstapel Eva eller Hasse Larsson bättre än "eldsjälarna" här på garaget t.ex.   
Inte ens fast dom gått sin 2 veckors kurs i hur man häver understyrning...

Sky´s the limit...
TeQuilla
10 november 2008 · 764 Inlägg

Dom får överhuvudtaget inte gå in i den utan husrannsakan! Anmäl dom för tjänstefel!

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
DoT Häst
10 november 2008 · 1 099 Inlägg

TeQuilla skrev:
Dom får överhuvudtaget inte gå in i den utan husrannsakan! Anmäl dom för tjänstefel!

Tre personer som säger tre olika saker.
Sällan? smile

Än är inte den sista idioten född..
blacklin3 Ugglan-racing
10 november 2008 · 362 Inlägg

Rushman skrev:

blacklin3 skrev:

Epitaph skrev:

De har en del utbildning i att köra bil. Förmodligen mer än dig. (?)

Ja poliser kan köra det är inte tvekan om saken..!!

Utan att på något sätt få "tro att man är en odödlig snorvalp - stämpel" så tillåt mig betvivla att dom kan köra bil bättre än medelsvensson.
Beror så klart på hur man menar med att köra bil bra.
Att visa hänsyn och köra lugnt, lagligt & undvika olyckor gör dom säkert otroligt bra - men det kan vilken idiot som helst.
Köra sportbilar med massor me hundra hästar, och ha kontroll även under extrema situationer gör knappast konstapel Eva eller Hasse Larsson bättre än "eldsjälarna" här på garaget t.ex.   
Inte ens fast dom gått sin 2 veckors kurs i hur man häver understyrning...

du har ju en poäng därsmile

How does dust taste sucker??
TeQuilla
10 november 2008 · 764 Inlägg

brk95 skrev:
hej polisen har rätt att provköra din bil om du blir stannad för en kontroll , men bara om dom misstänker att den är ändrad på ett sånt sätt att den inte längre motsvarar biltilvekarens specs, tex toktrimmad . sänkt så att det påverkar vägegenskaper , att vägra dom provköra ( vilket du kan göra) brukar sluta i att dom felsöker hela bilen tills dom hittar fel att bötfälla dig för , och dom för ju bara prova ditt fordon en kortare sträcka och under ordnade former , om man vill göra sig riktigt populär kan man begära att befället ska komma och prova , inget att rekommendera,
sensmoral låt dom prova bilen , om du inte har nåt att dölja , dom får ju inte köra fortare än dig med din bil ,

Det får dom endast göra om dom tar ut sin egen besiktningsman för en flygande , annars husrannsakningsorder!

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
DoT Häst
10 november 2008 · 1 099 Inlägg

TeQuilla skrev:

brk95 skrev:
hej polisen har rätt att provköra din bil om du blir stannad för en kontroll , men bara om dom misstänker att den är ändrad på ett sånt sätt att den inte längre motsvarar biltilvekarens specs, tex toktrimmad . sänkt så att det påverkar vägegenskaper , att vägra dom provköra ( vilket du kan göra) brukar sluta i att dom felsöker hela bilen tills dom hittar fel att bötfälla dig för , och dom för ju bara prova ditt fordon en kortare sträcka och under ordnade former , om man vill göra sig riktigt populär kan man begära att befället ska komma och prova , inget att rekommendera,
sensmoral låt dom prova bilen , om du inte har nåt att dölja , dom får ju inte köra fortare än dig med din bil ,

Det får dom endast göra om dom tar ut sin egen besiktningsman för en flygande , annars husrannsakningsorder!

Det där låter ju ganska logiskt.

Än är inte den sista idioten född..
FreddeK
10 november 2008 ·

Heter det Husrannsakningsorder?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang