Turbokonverterad honda crx med problem

101CRX
12 november 2008 · 238 Inlägg

tjena alla..

jag har ett sånt himla problem, den går för sakta ..Nä,skoja lite.


rexen går bra Men i varje växling så låter den som att den får för mycke bensin.



6kilo bränsletryck linjär btr
0.4 laddtryck
intercoller.

650kilo totall vikt.

jag under vad som händer om jag skaffar en progressiv btr

helt ny på turbo fronten:D

och är helamatör när det gäller snurrisar:|

740tic agg.
hemmagjort grenrör.
hur mycket går det att ladda med original stakar och kolvar ja hela skiten basic..smile


jag vill ha laddtryck vid 2000 varv och inte 5000varv som nu..big_smile

Senast redigerat av 101CRX (12 november 2008)

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
12 november 2008 · 581 Inlägg

Du får nog mer hjälp här:

http://www.hondaklubben.com/


650Kg totalvikt ? shit.... big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
wildboy_87_
12 november 2008 · 1 062 Inlägg

det där med laddet du måste ju ha en läcka ngnstans som gör att den int laddar föräns då

lr att din turbo e sopslut så att typ avgashuset e sprucket typ

konstigt annars att du inte får ladd förräns 5k

Team Björkeryd
caromania Forummoderator
12 november 2008 · 9 296 Inlägg

Ditt bränsletryck är tokhögt. Kör du på original ecu?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
101CRX
12 november 2008 · 238 Inlägg

tackar..

men har känt på axeln till turbo ej glapp längsled men lite glapp i sido 1.5mm..

kan det vara det ? att det blir sent´laddtryck?

tror inte att turbo är slut ,dåden går som en skollad råtta när laddet kommer..

180km på 4 växel och då ökar det bara finns inga tendeser på trötthet när turbon jobbar,men ack så trist närladdet kommer så sent..
bilen är ej komp sänkt ..kan det vara nåt ?


tack allihopa..

vad är normalt bränsle tryck 3.5? ,..

tror att jag löser det med en progessiv btr ,eller har jag fel ?

Senast redigerat av 101CRX (13 november 2008)

wildboy_87_
12 november 2008 · 1 062 Inlägg

ok men isf skulle jag provtrycka systemet o kolla om det finns ngn läcka lr om din wg  funkar som den ska

mvh

Team Björkeryd
Sharky
12 november 2008 · 10 287 Inlägg

Typ liksom ja....roll

/Göran

caromania skrev:
Ditt bränsletryck är tokhögt.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
airflow Avstängd
12 november 2008 · 653 Inlägg

Ja fyfan, till det låga laddtrycket så är det så in i helvete massa soppa yikes den blir ju dränkt ?

Jag har rätt i vad jag än säger.
Illegal_racer
13 november 2008 · 16 Inlägg

den behöver inte dränkas för de ja kör 5 bars tryck med 191cc spridare sitter 130cc orginal med 2.5bars tryck går hur rent och fint som helst men vid växlingarna har då nån lmm och isåfall har du återcirk eller öppen dump för med öppen får den mindre luft änn vad den har mätt upp var gång bilen dumpar så då fettar den ju och sen med laddet så kan där ju vara mycket mottryck i avgassystemet eller som redan sagt en vakumläcka

101CRX
13 november 2008 · 238 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
ok men isf skulle jag provtrycka systemet o kolla om det finns ngn läcka lr om din wg  funkar som den ska

mvh

ok. tackar..

mhv crx turbo berta!tonguebig_smile

101CRX
13 november 2008 · 238 Inlägg

Illegal_racer skrev:
den behöver inte dränkas för de ja kör 5 bars tryck med 191cc spridare sitter 130cc orginal med 2.5bars tryck går hur rent och fint som helst men vid växlingarna har då nån lmm och isåfall har du återcirk eller öppen dump för med öppen får den mindre luft änn vad den har mätt upp var gång bilen dumpar så då fettar den ju och sen med laddet så kan där ju vara mycket mottryck i avgassystemet eller som redan sagt en vakumläcka

audi s2 dump ej öppen:)

101CRX
13 november 2008 · 238 Inlägg

airflow skrev:
Ja fyfan, till det låga laddtrycket så är det så in i helvete massa soppa yikes den blir ju dränkt ?

ok..


mvh

101CRX
13 november 2008 · 238 Inlägg

caromania skrev:
Ditt bränsletryck är tokhögt. Kör du på original ecu?

ecu hmmm?

va fan är det tongue?


du menar pgm fi original ? vet ej

wildboy_87_
13 november 2008 · 1 062 Inlägg

kolla katten om den e tät min va det plockade bort den och vipps snabbare ladd samt att det ökade med över 1bar mad cool

Team Björkeryd
101CRX
13 november 2008 · 238 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
kolla katten om den e tät min va det plockade bort den och vipps snabbare ladd samt att det ökade med över 1bar mad cool

finns ingen kisse kat big_smile


det är en 85:a crx 1.5 12ventiler.

men man får tacke iallefall..

Illegal_racer
15 november 2008 · 16 Inlägg

men vad för avgassystem sitter på bilen nu?

MeloveGolf Vw trimmare
15 november 2008 · 2 995 Inlägg

Super liten motor och ingen direkt vass turbo kan ge seg spool-up annars kan ju tryckrören läcka..

angående växlar:
det är därför man inte ska göra dessa snik konverteringar det får vissa bi-effekter att den går antingen snålt eller fett antar att du inte har BB/EGT inkopplat heller så du kan se vad som sker?

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
101CRX
17 november 2008 · 238 Inlägg

Illegal_racer skrev:
men vad för avgassystem sitter på bilen nu?

2.5tum.. hela vägen:)

101CRX
17 november 2008 · 238 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Super liten motor och ingen direkt vass turbo kan ge seg spool-up annars kan ju tryckrören läcka..

angående växlar:
det är därför man inte ska göra dessa snik konverteringar det får vissa bi-effekter att den går antingen snålt eller fett antar att du inte har BB/EGT inkopplat heller så du kan se vad som sker?

hmm.ok..

hittade ett par fel..

wastegate staget hade åkt ur.
ny btr .

betydligt bättre.
går som ett litet rövhålbig_smile.

kanske ej 100procent rent.

hmm snik å snik ja du det kommer att bli seriöst

mega squirt
msd tändbox
olje kylare
d15 strokad
ny turbo typ saab 9000.
bränsle pump
match portad top.
1bar ladd tryck
eagle stakar
cp kolvar
arp toppackning
arp vevstaks bultar
nya lager + packboxar.
tändstift och kablar..
intercooler liten

siktar på ca 230hästar i  650kilo bil:D

ja allt finns på ebay

101CRX
17 november 2008 · 238 Inlägg

101CRX skrev:

MeloveGolf skrev:
Super liten motor och ingen direkt vass turbo kan ge seg spool-up annars kan ju tryckrören läcka..

angående växlar:
det är därför man inte ska göra dessa snik konverteringar det får vissa bi-effekter att den går antingen snålt eller fett antar att du inte har BB/EGT inkopplat heller så du kan se vad som sker?

hmm.ok..

hittade ett par fel..

wastegate staget hade åkt ur.
ny btr .

betydligt bättre.
går som ett litet rövhålbig_smile.

kanske ej 100procent rent.

hmm snik å snik ja du det kommer att bli seriöst

mega squirt
msd tändbox
olje kylare
d15 strokad
ny turbo typ saab 9000.
bränsle pump
match portad top.
1bar ladd tryck
eagle stakar
cp kolvar
arp toppackning
arp vevstaks bultar
nya lager + packboxar.
tändstift och kablar..
intercooler liten

siktar på ca 230hästar i  650kilo bil:D

ja allt finns på ebay

vadär spool-up ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang