Är denna kostnad rimlig för bil?

Rock-Star
13 november 2008 · 2 982 Inlägg

dahboy skrev:
Du får nog lägga till lite på reperations kostnader..

om man kör som dig Ja... hehe skämt åsido..
dahboy har rätt. lägg på lite mer på reparationskostnader...

Sqweebz Legitimerad Fåntratt
13 november 2008 · 447 Inlägg

Nya tändstift var 500:de mil är ju inte rimligt enligt mig. Dom kan man byta när dom börjar fucka sig eller iaf 1 gång om året. Som ngn annan skrev också.. ny Olja och filter var 500:de mil är väl liiite att ta i på den bilen. Dom som pressar sina bilar till max var eviga dag i race och annat påfrestande kan göra det. Blir en lagomt onödig kostnad tycker jag.

Ont om hästkrafter är det gott om.
Larschan
13 november 2008 · 519 Inlägg

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna kalkyl. Försäkringen tycker jag låter sjukt dyr! Sen att du ska behöva byta bromsar varje år det tvivlar jag på, sen att det skulle kosta 2000? Däck tycker jag låter lite billigt med 500/år, det betyder alltså att du ska köra fyra år på samma däck?

Mortalis VW-nörd?
13 november 2008 · 4 332 Inlägg

Sqweebz skrev:
Nya tändstift var 500:de mil är ju inte rimligt enligt mig. Dom kan man byta när dom börjar fucka sig eller iaf 1 gång om året. Som ngn annan skrev också.. ny Olja och filter var 500:de mil är väl liiite att ta i på den bilen. Dom som pressar sina bilar till max var eviga dag i race och annat påfrestande kan göra det. Blir en lagomt onödig kostnad tycker jag.

Tändstift byts var 3000e mil hos VW...eller om de e 6000e mil. Så 500 mil, lol. Samma med olja, 1500 mil, varför 500 mil om den inte e toktrimmad typ? tongue

Hade tagit trafikförsäkring på en sån bil, varför halv för så mkt pengar...

Blir den stulen kan du köpa en ny istället för de pengarna du spara på försäkringen? tongue

Senast redigerat av Mortalis (13 november 2008)

peegee Forummoderator
13 november 2008 · 2 924 Inlägg

Mortalis skrev:
Hade tagit trafikförsäkring på en sån bil, varför halv för så mkt pengar...

Blir den stulen kan du köpa en ny istället för de pengarna du spara på försäkringen? tongue

Halvförsäkring brukar inte vara så mkt dyrare än Trafikförsäkring då den nya beskattningen ligger på Trafikförsäkringen.
I halvförsäkring så ingår bl.a skydd mot stöld och glas och det sker massvis me bilstölder och bilinbrott dagligen... Saab 9000 har länge legat högt i listan över "populära" bilar att själa dessutom...

Så blir det inbrott eller stulen bil så har du 0kr i ersättning med Trafikförsäkring och jobbigt att ta dig till jobbet nästa dag om du behöver den dit och bara har den bilen... + hel inköpskostnad av en ny bil eller reparationskostnad av din ev funna stulna bil.... så trafikförsäkringen är inte mycket att ha, bilen kan bil stulen första dagen.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Fredrik-79
13 november 2008 · 2 164 Inlägg

Larm med startspärr (VSS på saab språk) finns på dom flesta nyare 9000 bilar och från -96 va de standard har jag för mig.
Stulen är mer dom äldre som blir och en från -96 och nyare ska du välja.
Välj hellre en 2,3t för dom är skönare att köra.
Olja i lådan skulle jag lägga till om de vore nått och service vart 1000 mil istället eller 2 gånger om året.
De är så jag gör.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang