Mekonomen köper Microbutiker

OscarJ Ringmeister
13 november 2008 · 48 Inlägg

När jag började fick jag höra att dem hade gått XX miljoner back föregående år.
Jag trivdes kanon med vårt team men efter ett år insåg jag att Micro var ett sjunkande skepp, fick erbjudande om jobb på Mekonomen och hoppade på.
Att sälja låter som ett lämpligt alternativ för Micro.

Jensi
14 november 2008 · 394 Inlägg

FireTraXX skrev:

cfh skrev:
micro säljer mera styling ?   hmm, ja vet inte hur mkt dom kan få tag på men de många inte vet är att vi på mekonomen kan plocka hem hela realcars sortiment, vi samarbeter med seabech trading, G-partners, som är leverantörer för bla. EBC, remus, K&N, sparco, powerflex och goodridge. även   svenska fälg, specialfälgar, GIK turbo och BSR bara för att nämna några så det finns tillgång till både styling/tuning och prestanda delar att få tag på genom mekonomen  smile

Verkar som att Mekonomen är ett bättre alternativ än Micro.
Ni har de erkänt duktiga kvalitétsmärkena, Micro har så nära NoName-skit man kan komma utan att ha det.

Verkar inte särskilt insatt, hör jag... (ibland kan det vara bättre att hålla tyst än att stoltsera med sin okunskap)

Mekonomen vill ha Microbutikerna för att de har just det sortiment som de har, och de kunder som de har. Inte för att göra om dem till "Mekonomen-butiker"... I Stockholm fick Mekonomen lägga ner butiken i Skärholmen för att folk handlade på Micro i Kungens Kurva. Micro samarbetar också med G-Partners, Svenska Fälg, Specialfälgar och Goodyear via Vianor, mm så inte är det någon större skillnad på sortimentet. Syftet för Mekonomen med att köpa utvalda Microbutiker (det kanske blir fler än de 8 som är klara idag) är att komma närmare slutkonsumenten... m.a.o blir det troligtvis så att det enda som händer är att man plockar ner Microskylten och sätter dit en Mekonomenskylt istället... NO BIG DEAL

Senast redigerat av Jensi (14 november 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Muttley
14 november 2008 ·

Jensi skrev:

FireTraXX skrev:

cfh skrev:
micro säljer mera styling ?   hmm, ja vet inte hur mkt dom kan få tag på men de många inte vet är att vi på mekonomen kan plocka hem hela realcars sortiment, vi samarbeter med seabech trading, G-partners, som är leverantörer för bla. EBC, remus, K&N, sparco, powerflex och goodridge. även   svenska fälg, specialfälgar, GIK turbo och BSR bara för att nämna några så det finns tillgång till både styling/tuning och prestanda delar att få tag på genom mekonomen  smile

Verkar som att Mekonomen är ett bättre alternativ än Micro.
Ni har de erkänt duktiga kvalitétsmärkena, Micro har så nära NoName-skit man kan komma utan att ha det.

Verkar inte särskilt insatt, hör jag... (ibland kan det vara bättre att hålla tyst än att stoltsera med sin okunskap)

Mekonomen vill ha Microbutikerna för att de har just det sortiment som de har, och de kunder som de har. Inte för att göra om dem till "Mekonomen-butiker"... I Stockholm fick Mekonomen lägga ner butiken i Skärholmen för att folk handlade på Micro i Kungens Kurva. Micro samarbetar också med G-Partners, Svenska Fälg, Specialfälgar och Goodyear via Vianor, mm så inte är det någon större skillnad på sortimentet. Syftet för Mekonomen med att köpa utvalda Microbutiker (det kanske blir fler än de 8 som är klara idag) är att komma närmare slutkonsumenten... m.a.o blir det troligtvis så att det enda som händer är att man plockar ner Microskylten och sätter dit en Mekonomenskylt istället... NO BIG DEAL

köper folk sådant trams som finns i största delen av micro butiker idag? (menar hbg)
de består sjukt mycket av ledrör och neon och massa skit. dock deras bilvårdssortiment är de enda jag tyckerä r bra.

FireTraXX DFFL
14 november 2008 · 9 020 Inlägg

Jensi skrev:

FireTraXX skrev:

cfh skrev:
micro säljer mera styling ?   hmm, ja vet inte hur mkt dom kan få tag på men de många inte vet är att vi på mekonomen kan plocka hem hela realcars sortiment, vi samarbeter med seabech trading, G-partners, som är leverantörer för bla. EBC, remus, K&N, sparco, powerflex och goodridge. även   svenska fälg, specialfälgar, GIK turbo och BSR bara för att nämna några så det finns tillgång till både styling/tuning och prestanda delar att få tag på genom mekonomen  smile

Verkar som att Mekonomen är ett bättre alternativ än Micro.
Ni har de erkänt duktiga kvalitétsmärkena, Micro har så nära NoName-skit man kan komma utan att ha det.

Verkar inte särskilt insatt, hör jag... (ibland kan det vara bättre att hålla tyst än att stoltsera med sin okunskap)

Mekonomen vill ha Microbutikerna för att de har just det sortiment som de har, och de kunder som de har. Inte för att göra om dem till "Mekonomen-butiker"... I Stockholm fick Mekonomen lägga ner butiken i Skärholmen för att folk handlade på Micro i Kungens Kurva. Micro samarbetar också med G-Partners, Svenska Fälg, Specialfälgar och Goodyear via Vianor, mm så inte är det någon större skillnad på sortimentet. Syftet för Mekonomen med att köpa utvalda Microbutiker (det kanske blir fler än de 8 som är klara idag) är att komma närmare slutkonsumenten... m.a.o blir det troligtvis så att det enda som händer är att man plockar ner Microskylten och sätter dit en Mekonomenskylt istället... NO BIG DEAL

I den butiken jag varit i (Jepp, DEN som i en, singular, så är det bara "Race sport" och MDS överallt.
Jag har ingen aning överhuvudtaget vilka leverantörer Micro har i övrigt, vilket jag trodde var tydligt när jag skrev "Verkar som" och inte "Uppenbarligen är".

Ibland är det bättre att hålla tyst än att skaffa förutfattade meningar när man inte kan läsa och förstå innebörden av ett enkelt stycke text.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jensi
15 november 2008 · 394 Inlägg

FireTraXX skrev:
Verkar som att Mekonomen är ett bättre alternativ än Micro.
Ni har de erkänt duktiga kvalitétsmärkena, Micro har så nära NoName-skit man kan komma utan att ha det.

Förlåt om jag missuppfattade. Men jag har läst ditt inlägg flera gånger och jag tycker fortfarande att du skrev att "Ni (Mekonomen) har de erkänt duktiga kvalitétsmärkena, Micro har så nära NoName-skit man kan komma utan att ha det.

För en som uttrycker sig så, har noll koll. Men jag kanske inte "läste rätt eller förstod innebörden av ett enkelt stycke text"? I REST MY CASE.

Senast redigerat av Jensi (15 november 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
FireTraXX DFFL
15 november 2008 · 9 020 Inlägg

Jensi skrev:

FireTraXX skrev:
Verkar som att Mekonomen är ett bättre alternativ än Micro.
Ni har de erkänt duktiga kvalitétsmärkena, Micro har så nära NoName-skit man kan komma utan att ha det.

Förlåt om jag missuppfattade. Men jag har läst ditt inlägg flera gånger och jag tycker fortfarande att du skrev att "Ni (Mekonomen) har de erkänt duktiga kvalitétsmärkena, Micro har så nära NoName-skit man kan komma utan att ha det.

För en som uttrycker sig så, har noll koll. Men jag kanske inte läste rätt eller förstod innebörden? I REST MY CASE.

Som sagt så är det vad JAG sett i den butik jag varit inne på (Micro i Löddeköpinge) och jag har aldrig varit inne i en Mekonomen-butik.
Den sista raden skrevs enligt vad han jag citerade påstod.

Hur du kan missuppfatta något så enkelt är absurt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kolvas
15 november 2008 · 4 001 Inlägg

FireTraXX skrev:
Ibland är det bättre att hålla tyst än att skaffa förutfattade meningar

ibland borde du ta lärdom av dina egna inlägg wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
FireTraXX DFFL
15 november 2008 · 9 020 Inlägg

kolvas skrev:

FireTraXX skrev:
Ibland är det bättre att hålla tyst än att skaffa förutfattade meningar

ibland borde du ta lärdom av dina egna inlägg wink

Har aldrig påstått att jag lever som jag lär.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
LordLife
15 november 2008 · 998 Inlägg

Gillar inte vissa som jobbar på mekonomen, har nästan alltid råkat ut för personer som inte vet vad jag frågar om. Brukar handla hos olika affärer.

Kanske mest har otur tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
15 november 2008 · 651 Inlägg

Spännande med 3st mekonomen butiker i helsingborg, landskronavägen och 2st på väla..
Undra vilken som läggs ner? Jag gissar på den vid siba/onoff/rusta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang