Slutsteg, JBL A1201 GTI eller Mutant MTASC1

Luddelump
15 november 2008 · 7 Inlägg

Jag hade nu tänkt att fixa ett vettigt slutsteg som ska driva mina 2st Hertz HX 380 15" basar.
Jag vill nu se till att jag får rätt slutsteg till och jag har funderat på ett JBL A1201 GTI som jag har hittat till ett schysst pris men som jag dock inte vet hur bra det egentligen är för jag har ej hört någon säga något om det. Är det någon som vet hur bra A1201 GTI är? Det andra som jag funderar över är ett Mutant MTASC1 som också verkar grymt. Har hört att det steget ska vara grymt. Steget som jag ska köpa ska ligga runt 4000kr. JBL steget kostar nytt 9-10 000 kr och mutant steget runt 5000kr så det är därför jag tänker att JBL steget borde vara grymt men eftersom jag ej har hört någon snacka om det och det är grymt svårt att hitta information om det så tänka jag fråga här om det är någon som vet? Kom gärna med andra förslag på steg som kan driva mina Hertz basar, vill ha en ren signal men vill ändå kunna spela på så jag kommer upp i ca 145+ db.
Mvh Ludde

christofer_k Vorsprung durch Technik
15 november 2008 · 2 432 Inlägg

hur många  ohm e spolarna på på basarna?

Luddelump
15 november 2008 · 7 Inlägg

christofer_k skrev:
hur många  ohm e spolarna på på basarna?

De är 4ohm. Basarna har du på http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16319 smile

BaNaN85
16 november 2008 · 93 Inlägg

Jag funderar själv på ett Mutant MTASC1, verkar vara mycket BANG for the buck om man säger så.

Edit:
Kollade på Mutant Ascension 1 steget och såg att det har 2st högtalarutgångar.
På infon om steget så står det att det ger 1x1500wrms 1ohm...
Är det inte 2x750wrms 1ohm? Eller klarar steget av 1500wrms på en av kanalerna?

/Janne

Senast redigerat av BaNaN85 (18 november 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang