Nordic vs Bsr

Epitaph
18 november 2008 · 835 Inlägg

UhrJr skrev:

Epitaph skrev:
Hehe, japp ungefär som att Pioneers och lumatrons skärmar görs i samma fabrik i Tyskland smile


http://www.streetgear.se/index.php?opti … mp;lang=sv

Menar du att streetgear säljer Nordics programvara till ett billigare pris...?

Angående ditt senaste inlägg så kan jag bara fråga dig om du verkligen har så bra koll på vad man gör när man "pular i boxen"?
Det handlar liksom inte bara om flest antal hästar vinner...

Nejnej! Men kanske minst lika bra, det jag ville säga med det vara att Pionner och lumatron har samma skärmar bara olika varumärken! (och kringkomponenter i detta fall men...) Jag gillar Nordic men vet inte riktigt om jag vill lägga till 4500:- för ett fräsigt klistermärke tongue (Ta inte detta för allvarligt nu)

UhrJr skrev:
Det handlar liksom inte bara om flest antal hästar vinner...

Med streetgear får man 245hk, nordic 250hk på pappret....

Senast redigerat av Epitaph (18 november 2008)

Fredrik-79
18 november 2008 · 2 164 Inlägg

Jag skulle ta Nordic före BSR alla dagar i veckan för Nordic har bättre koll på grejerna än BSR.
Att välja de billigaste eller nått billigare är inte alltid de billigaste i längden.
När de gäller saab så ta de som många ägare rekomenderar.
Skulle inte ta nån liten firma som ingen vet nått om.
Maptun och Noridic till saab föra alla andra.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
18 november 2008 · 1 290 Inlägg

r0obin skrev:
Hejsan.

Jag har en Saab 9-3 aero ss -04 som nu ska chippas men jag vet inte vem som ska få chippa min bil. Jag väljer mellan Bsr eller Nordic, Grejen är att Nordic har 50% (4247 + Frakt) rabatt på sin mjukvara och Bsr har 10% (7110 + frakt). Bsr säger att deras är bättre i med man får en ppc som gör att man kan uppdatera mjukvaran mot buggar, man kan även köra i orginal mjukvaran, om de nu skulle behövas och man kan även ändra hastighets spärren. Om jag lämnar in bilen på service eller återkallelse för uppdatering av hårdvara så kan Saab uppdatera mjukvara och då blir bilen orginal. Men har man nordic så blir detta ett problem för då försvinner Nordics mjukvara och bilen blir helt orginal igen och då man måste åter igen skicka upp styrboxen till nordic för att trimma.

Så min fråga är vad hade ni valt Bsr eller Nordic?

Tack i för hand.

Mvh

Jag hade lätt tagit BSR. Bra service och PPCn har funkat grymt bra!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
18 november 2008 · 839 Inlägg

Epitaph skrev:

UhrJr skrev:
Det handlar liksom inte bara om flest antal hästar vinner...

Med streetgear får man 245hk, nordic 250hk på pappret....

Jaha..Skämtar du? Vad vill du säga med det?

För det första kan streetgear ha MER effekt än vad Nordicprogramvaran har. Olika bromsbänkar visar olika resultat. Och 5hk är ju ingen stor marginal om vi säger så...
För det andra så är det alldeles för många som stirrar sig blinda på effektsiffrorna. Det finns mer "där under" som tex körbarhet och hållbarhet.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Epitaph
18 november 2008 · 835 Inlägg

UhrJr skrev:

Epitaph skrev:

UhrJr skrev:
Det handlar liksom inte bara om flest antal hästar vinner...

Med streetgear får man 245hk, nordic 250hk på pappret....

Jaha..Skämtar du? Vad vill du säga med det?

För det första kan streetgear ha MER effekt än vad Nordicprogramvaran har. Olika bromsbänkar visar olika resultat. Och 5hk är ju ingen stor marginal om vi säger så...
För det andra så är det alldeles för många som stirrar sig blinda på effektsiffrorna. Det finns mer "där under" som tex körbarhet och hållbarhet.

Vi provar igen...Läs vad jag skrev en gång till. Det var det jag menade. Streetgear har MINDRE på pappret än Nordic.

Senast redigerat av Epitaph (18 november 2008)

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
18 november 2008 · 839 Inlägg

Epitaph skrev:

UhrJr skrev:

Epitaph skrev:
Med streetgear får man 245hk, nordic 250hk på pappret....

Jaha..Skämtar du? Vad vill du säga med det?

För det första kan streetgear ha MER effekt än vad Nordicprogramvaran har. Olika bromsbänkar visar olika resultat. Och 5hk är ju ingen stor marginal om vi säger så...
För det andra så är det alldeles för många som stirrar sig blinda på effektsiffrorna. Det finns mer "där under" som tex körbarhet och hållbarhet.

Vi provar igen...Läs vad jag skrev en gång till. Det var det jag menade. Streetgear har MINDRE på pappret än Nordic.

Jag vet inte riktigt vad du menar..
Allt handlar ju inte om siffror...
Det du skrev här nedan visar ju att du bara bryr dig om effekten.
Individuell mappning handlar om att konfigurera programvaran efter DIN bil, inte bilens modell. ALLA bilar är olika beroende på hur länge de har körts och hur hårt de har gått osv osv osv...


Epitaph skrev:
Individuell mappning på Nordic? Javisst! Men hemmapulare som ska ha ut kanske 50-70 extra hästar funkar det minst lika bra. Vad betalar man för liksom? En uppdatering i styrboxen......Min åsikt bara.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Epitaph
18 november 2008 · 835 Inlägg

UhrJr skrev:

Epitaph skrev:

UhrJr skrev:

Jaha..Skämtar du? Vad vill du säga med det?

För det första kan streetgear ha MER effekt än vad Nordicprogramvaran har. Olika bromsbänkar visar olika resultat. Och 5hk är ju ingen stor marginal om vi säger så...
För det andra så är det alldeles för många som stirrar sig blinda på effektsiffrorna. Det finns mer "där under" som tex körbarhet och hållbarhet.

Vi provar igen...Läs vad jag skrev en gång till. Det var det jag menade. Streetgear har MINDRE på pappret än Nordic.

Jag vet inte riktigt vad du menar..
Allt handlar ju inte om siffror...
Det du skrev här nedan visar ju att du bara bryr dig om effekten.
Individuell mappning handlar om att konfigurera programvaran efter DIN bil, inte bilens modell. ALLA bilar är olika beroende på hur länge de har körts och hur hårt de har gått osv osv osv...


Epitaph skrev:
Individuell mappning på Nordic? Javisst! Men hemmapulare som ska ha ut kanske 50-70 extra hästar funkar det minst lika bra. Vad betalar man för liksom? En uppdatering i styrboxen......Min åsikt bara.

Jag och de flesta som lämnar in bilen är nog ute efter effekten ja. Men om det står Nordic eller inget på min cornerfiller gör mig inte mycket. Säger bara vad jag tycker, det är inte värt dubbelt så mycket pengar i MIN MENING.

r0obin
18 november 2008 · 10 Inlägg

Epitaph kör du med ett nordic chipp. Dom har ju 50 % rabatt för din bil med. De blir ju runt 4000 kr. smile

Epitaph
18 november 2008 · 835 Inlägg

r0obin skrev:
Epitaph kör du med ett nordic chipp. Dom har ju 50 % rabatt för din bil med. De blir ju runt 4000 kr. smile

Hehe fortf. dyrare än på streetgear. Hade faktiskt kontakt med Nordic ett tag men de har nog mycket att göra nu... inte fått svar på mina mejl på ett par veckor. Service är viktigt med (även om jag förstår dem till 100% med flytten och allt)

Hamilton
18 november 2008 · 8 873 Inlägg

Tackvare just PPC och dess fördelar så väljer jag BSR.
Har fungerat perfekt de 2000mil jag hunnit köra med det

Fotograf på tierpidag.se
r0obin
18 november 2008 · 10 Inlägg

Epitaph skrev:

r0obin skrev:
Epitaph kör du med ett nordic chipp. Dom har ju 50 % rabatt för din bil med. De blir ju runt 4000 kr. smile

Hehe fortf. dyrare än på streetgear. Hade faktiskt kontakt med Nordic ett tag men de har nog mycket att göra nu... inte fått svar på mina mejl på ett par veckor. Service är viktigt med (även om jag förstår dem till 100% med flytten och allt)

Okej, Men du gör ju som du vill. Nej jag tror inte dom har mkt att göra, Dom sa till mig att jag kunde skicka styrboxen till dom redan imorgon och få den på fredag igen. Jag vet inte, men alla säger nordic ska vara bra är de inte bättre och köra nu på deras mjukvara när dom har 50 % rabatt? Jag har snackat med dom hela kvällen och så som jag uppfattar dom, så kan dom värkligen Saab från däck till tak smile

Epitaph
18 november 2008 · 835 Inlägg

r0obin skrev:

Epitaph skrev:

r0obin skrev:
Epitaph kör du med ett nordic chipp. Dom har ju 50 % rabatt för din bil med. De blir ju runt 4000 kr. smile

Hehe fortf. dyrare än på streetgear. Hade faktiskt kontakt med Nordic ett tag men de har nog mycket att göra nu... inte fått svar på mina mejl på ett par veckor. Service är viktigt med (även om jag förstår dem till 100% med flytten och allt)

Okej, Men du gör ju som du vill. Nej jag tror inte dom har mkt att göra, Dom sa till mig att jag kunde skicka styrboxen till dom redan imorgon och få den på fredag igen. Jag vet inte, men alla säger nordic ska vara bra är de inte bättre och köra nu på deras mjukvara när dom har 50 % rabatt? Jag har snackat med dom hela kvällen och så som jag uppfattar dom, så kan dom värkligen Saab från däck till tak smile

Fint, bara att köra på då! Jag skickar min box snart jag me men söderut smile Alla blir säkert lika nöjda och glada hoppas jag!

r0obin
18 november 2008 · 10 Inlägg

Okej, Ja hoppas de går bra smile

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
18 november 2008 · 839 Inlägg

r0obin skrev:

Epitaph skrev:

r0obin skrev:
Epitaph kör du med ett nordic chipp. Dom har ju 50 % rabatt för din bil med. De blir ju runt 4000 kr. smile

Hehe fortf. dyrare än på streetgear. Hade faktiskt kontakt med Nordic ett tag men de har nog mycket att göra nu... inte fått svar på mina mejl på ett par veckor. Service är viktigt med (även om jag förstår dem till 100% med flytten och allt)

Okej, Men du gör ju som du vill. Nej jag tror inte dom har mkt att göra, Dom sa till mig att jag kunde skicka styrboxen till dom redan imorgon och få den på fredag igen. Jag vet inte, men alla säger nordic ska vara bra är de inte bättre och köra nu på deras mjukvara när dom har 50 % rabatt? Jag har snackat med dom hela kvällen och så som jag uppfattar dom, så kan dom värkligen Saab från däck till tak smile

Lite upplysning;
Vi (Nordic Tuning) har nu slagit oss ner i Bolänge och tar emot alla jobb som vanligt.
Det är fritt fram att boka jobb hos oss som vanligt.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
turbotryckarn
21 november 2008 · 40 Inlägg

Nordic har jag på min steg 2 går riktigt bra hade bsr på min 9-5 och jag tycker nordic är det bästa.

Saab 9-3 "ECOPOWER" (2000)
sb9-5t
21 november 2008 · 30 Inlägg

röstar på nordic eller maptun

Saab 9-5 2,3T Maptunad "SilverKombin" (2000)
r0obin
3 december 2008 · 10 Inlägg

Okej, Hur mkt nm klara orginal kopplingen i saab 9-3 aero ss -04?

KiLiN
3 december 2008 · 131 Inlägg

Kör med Nordic mjukvara & så kan du ju köpa hårdvara alltså DP kat o system på tex streetgear, de lär du ju tjäna påwink

EXD R&D MD på EXD Custom
12 januari 2009 · 9 Inlägg

r0obin skrev:
Okej, Hur mkt nm klara orginal kopplingen i saab 9-3 aero ss -04?

Specad till ca 380Nm som ny.

r0obin
21 mars 2009 · 10 Inlägg

Nu kör jag men Nordic och det funkar fint fint. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang