Honda vtec Problem? Hjälp

Skalleper
20 november 2008 · 55 Inlägg

Hejsan!

Jag har en Honda crx del sol Vti med 160hk vtec.
MEN jag har ett problem. Alla som kör den som har haft likadan säger att det är inte alls lika mycket krut i den som alla andra. Det blir inte den knuffen på högavarav som de ska bli av vtec. Jag köpte bilen för någon månad sen och vet inte om den har blivigt servad kan det skilja så mycket effekt bara för den är oservad? Eller kan det vara något annat?`Mvh

caromania Forummoderator
20 november 2008 · 9 296 Inlägg

Av olika anledningar slutar ibland vtec funktionen att fungera. En anledning kan vara att den inte uppnår viss temp. Sådana fel kan ju hänga ihop med att den är dåligt servad.
Jag kan inte vtec, men det kan andra. Gå in på hondaklubben.se och fråga även där så kommer du få svar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
baltis
20 november 2008 · 1 948 Inlägg

börja med att byta oljan. vtecen styrs väll av oljetrycket på något vis? så byt olja i motorn och se till att du har rätt mängd i motorn. + att vtecen går inte in förens motorn e varm (gjorde den ivarje fall inte på min gammla civic vti)

Scorpio
20 november 2008 · 65 Inlägg

lyft ventilkåpan och ställ in ventilerna. en platt mejsel och en 10mm blocknyckel så kirrar du det och bladmått förstås

Scorpio
Subaru Legacy GT "Scoobie" (2007)
101CRX
21 november 2008 · 238 Inlägg

åhhh tjena scorpio.
tror nog knappast att det är ventilerna.

utan byt olja stift luftfilter..

tändstiften skall vara bara ngk! och inga v-power stift eller fler elekrod.

enkla ngk.

101CRX
21 november 2008 · 238 Inlägg

:

Skalleper skrev:
Hejsan!

Jag har en Honda crx del sol Vti med 160hk vtec.
MEN jag har ett problem. Alla som kör den som har haft likadan säger att det är inte alls lika mycket krut i den som alla andra. Det blir inte den knuffen på högavarav som de ska bli av vtec. Jag köpte bilen för någon månad sen och vet inte om den har blivigt servad kan det skilja så mycket effekt bara för den är oservad? Eller kan det vara något annat?`Mvh

jag hade fler elektrod stift , bilen har aldrig gått så dåligt och ingen kick i varvtalet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang