Service på Toyota Supra

phettbengt
20 november 2008 · 36 Inlägg

Tja!

Skulle vilja höra med Er som äger en supra hur det är med servicar och delar. Är det dyrare än till andra bilar eller hur är det?
Service intervallerna på dom?

Tacksam för svar

Mvh

Nazty do i look like i sell DRUGS
20 november 2008 · 379 Inlägg

Ring Toyota och kolla med dom, där får du nog ett rätt bra svar skulle jag gissa.

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e
phettbengt
20 november 2008 · 36 Inlägg

Nazty skrev:
Ring Toyota och kolla med dom, där får du nog ett rätt bra svar skulle jag gissa.

Jo det kan jag göra, men kan ju lika gärna fråga här, för Toyota har stängt nu smile

Nazty do i look like i sell DRUGS
20 november 2008 · 379 Inlägg

phettbengt skrev:

Nazty skrev:
Ring Toyota och kolla med dom, där får du nog ett rätt bra svar skulle jag gissa.

Jo det kan jag göra, men kan ju lika gärna fråga här, för Toyota har stängt nu smile

Haha jo det är juh sant=) Men får du inge svar här så är det bara ringa Toyota imorgon. Good luck

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e
baltis
20 november 2008 · 1 948 Inlägg

delarna i sig är inte dyrare än till någon speciel bil. men med tanke på att dom går ganska så hårt så e det ju rekommenderat att byta olja och filter var 500e mil. vet inte hur mycket olja det går i dom men skulle gissa på 6 liter (?) och att snåla med olja e ju bara dumt så en 1000 lapp för olja å filter. annars så kostar dom inte mer än en "vanlig" bil att underhålla. men som alltid beror det ju helt på skicket och hur hårt trimmade dom är.

phettbengt
21 november 2008 · 36 Inlägg

baltis skrev:
delarna i sig är inte dyrare än till någon speciel bil. men med tanke på att dom går ganska så hårt så e det ju rekommenderat att byta olja och filter var 500e mil. vet inte hur mycket olja det går i dom men skulle gissa på 6 liter (?) och att snåla med olja e ju bara dumt så en 1000 lapp för olja å filter. annars så kostar dom inte mer än en "vanlig" bil att underhålla. men som alltid beror det ju helt på skicket och hur hårt trimmade dom är.

Okej, talar du efter erfarenheter eller tror du? Olja och filter är en självklarhet smile
Allvarligt, vi är på garaget.org, med massor med många supra ägare. Kan svara på dessa enkla frågor eller servar ni aldrig bilarna?

323fSportT "The Stig"
21 november 2008 · 390 Inlägg

Dock åker jag skyline,men det är "typ" samma motor.Olja+filter varje säsong kör jag med och även dom andra flesta.Och Toyota i Sverige tror jag inte är så billiga på delar,kan ha fel där.Finns bättre firmor som har billigare delar än Toyota.Iaf är det så med nissan,så jag skulle tro att Toyota är likadana.

Kan ta ett exempel bara:
Nissan skulle ha 12.000:- för EN bromskiva bak till min GTR.Köpte i England för 3000/paret inkl. frakt som var värre än orginal.
Så Toyota kan ha vissa delar som är billiga typ oljefilter och sånt.Men kolla runt först innan du bestämmer dig var du beställer slitdelar nånstans.Man kan spara pengar..

Senast redigerat av 323fSportT (21 november 2008)

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
phettbengt
21 november 2008 · 36 Inlägg

323fSportT skrev:
Dock åker jag skyline,men det är "typ" samma motor.Olja+filter varje säsong kör jag med och även dom andra flesta.Och Toyota i Sverige tror jag inte är så billiga på delar,kan ha fel där.Finns bättre firmor som har billigare delar än Toyota.Iaf är det så med nissan,så jag skulle tro att Toyota är likadana.

Kan ta ett exempel bara:
Nissan skulle ha 12.000:- för EN bromskiva bak till min GTR.Köpte i England för 3000/paret inkl. frakt som var värre än orginal.
Så Toyota kan ha vissa delar som är billiga typ oljefilter och sånt.Men kolla runt först innan du bestämmer dig var du beställer slitdelar nånstans.Man kan spara pengar..

haha 12k för 1st bromsskiva, jo det va ju billigt smile
Tack så mycket för svaret, hoppas på fler

supratjejen Toyaddict
21 november 2008 · 241 Inlägg

Supradelar är inte mycket dyrare än andra delar hos toyota. Lite dyrare är ju alltid "sportbilsdelar" då dom inte tillverkas i lika stort antal. Hade iofs en mkIII och jag antar att du menar mkIV..

Och ibland så finns det genvägar, som tex köpte jag vanliga bcp7es stift istället för dom svindyra toyota rekomenderar, funkar lika bra..

Sen som tidigare talare nämnde finns det en uppsjö av delar som är både bättre och billigare än original!

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
T200
21 november 2008 · 83 Inlägg

Kan säga av erfarenhet att det inte är farligt dyrt alls på Toyota.   Kolla man upp där innan man köper import eller pirat så kanske man blir förvånad.  Bromsskivor dryga 800kr/st på Tojota.   Klossar några hundringar.
Luftfilter o sådant finns det väll inte någon som kör original idag hehe.   O peppar peppar så har jag inte behövt tänka så mycket på reservdelar de åren jag kört supra. Sköt servicar så är det inga större bekymmer med dem.  Kraftigt byggda räserbilar detta!

Turbo X
phettbengt
21 november 2008 · 36 Inlägg

T200 skrev:
Kan säga av erfarenhet att det inte är farligt dyrt alls på Toyota.   Kolla man upp där innan man köper import eller pirat så kanske man blir förvånad.  Bromsskivor dryga 800kr/st på Tojota.   Klossar några hundringar.
Luftfilter o sådant finns det väll inte någon som kör original idag hehe.   O peppar peppar så har jag inte behövt tänka så mycket på reservdelar de åren jag kört supra. Sköt servicar så är det inga större bekymmer med dem.  Kraftigt byggda räserbilar detta!

Tack så mycket, lät betryggande
Vilka service intervaller är det på dom?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang