Sno ström?

Niklas12
29 november 2008 · 128 Inlägg

Jag har läst runt lite på forumet och sett att folk skriver sno ström från tex cigarett-uttaget för att koppla in nån extra lampa. Eftersom jag är en sån amatör undrar jag hur ja ska göra för att sno ström till att koppla in nåt ljus vid pedalerna tex?

luunggan
29 november 2008 · 956 Inlägg

Niklas12 skrev:
Jag har läst runt lite på forumet och sett att folk skriver sno ström från tex cigarett-uttaget för att koppla in nån extra lampa. Eftersom jag är en sån amatör undrar jag hur ja ska göra för att sno ström till att koppla in nåt ljus vid pedalerna tex?

Antingen plockar du bort ciggaret-uttaget och drar en kabel ifrån + och en ifrån - till din lampa, eller så skaffar du bara en sån där adapter som du stoppar in i cigg-utaget kopplad till din lampa.

En sån här: http://www.kjell.com/?item=67302&pa … ,305000000

Senast redigerat av luunggan (29 november 2008)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Niklas12
30 november 2008 · 128 Inlägg

men de blir inte snygg att ha den där i cigg-uttaget hela tiden. Skulle vara bättre om man kunde dölja sladdarna på något sätt.

Android
30 november 2008 · 892 Inlägg

Niklas12 skrev:
men de blir inte snygg att ha den där i cigg-uttaget hela tiden. Skulle vara bättre om man kunde dölja sladdarna på något sätt.

Absolut, så det snyggaste blir som luunggan först föreslog, att plocka ström från bakom cigg uttaget (eller direkt från batteriet). Se bara till så du inte har synlig koppartråd efter du är klar, alltså isolera väl, och koppla inte för mycket på sladdarna, då bränner du säkringen till cigg uttaget.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang