Pioneer DEH-P6000UB vs Alpine CDE-9882Ri

Svanholm
1 december 2008 · 198 Inlägg

Tjena, har lite beslutsångest ang vilken HU det blir. Har varit och lyssnat på Alpine'n och den tyckte jag lät bra men har ingen möjlighet att åka och testa Pioneern tyvärr hmm

Ni som möjligtvis testat båda tycker ni Pioneern är likvärdig i ljudkvalite etc?
Vill gärna ha kritik för jag vart lite småsåld i Alpinen men den är ju mycket dyrare + ingen dosa eller usb kabel följer med (hänger lite på prisvärdheten med i detta fallet)

Vilken skulle ni valt? gillar förövrigt båda spelarna på papperet även fast Pioneern tyvärr har sin blåa belysning wink

Mvh Jonas

Horsyhorse
1 december 2008 · 1 727 Inlägg

I Alpines 9882i följer Ipod med, Ska du ha USB-kabel istället men ändå grejja budget kan du köpa en 9880R och en lös USB, det finns en modell med panelmöjlighet, riktigt bra. (KCE-USB3 195:-)

Har fö inte lyssnat på Pioneeren.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Germax
1 december 2008 · 12 086 Inlägg

Jag fick precis hem min DEH-P7000UB..

Jag är skitnöjd, bra ljud, många inställningsmöjligheter.
Hade jag varit du hade jag lagt ner dom xtra 800 och köpt mig 7000, du får bra mkt mer stereo för pengarna.

Svanholm
1 december 2008 · 198 Inlägg

Jo men skillnaden är ju att man får Pioneern med kabel och allt för ca 1850:- inkl frakt smile klar fördel när man enbart har studiebidrag och sparande i princip att köpa för, nu kom ju 9880R upp som verkar vara samma spelare förutom lite finish? men den blir fortfarande dyrare:(

Germax
1 december 2008 · 12 086 Inlägg

Svanholm skrev:
Jo men skillnaden är ju att man får Pioneern med kabel och allt för ca 1850:- inkl frakt smile klar fördel när man enbart har studiebidrag och sparande i princip att köpa för, nu kom ju 9880R upp som verkar vara samma spelare förutom lite finish? men den blir fortfarande dyrare:(

7000 kostar 2600kr inkl frakt,
och den har bättre Eq, fler inställningsmöjligheter, motorlucka och säkerligen massa fler finesser.
Jag säger bara de att jag tycker och tror att du får bra mkt bättre stereo om du köper 7000 stereon.

Förövrigt är 1850kr pinsamt lite för en stereo, jag tveka när jag köpte min för 2600, men insåg helt enkelt att jag inte vill lägga ut 5-6 som min förra kosta, som brann upp =/

ThorskeN
1 december 2008 · 287 Inlägg

Köpte en P6000UB i helgen och gillar den riktigt bra.
Har börjat lära mig menyerna och så och dom är riktigt bra:)

Svanholm
1 december 2008 · 198 Inlägg

Är du nöjd med ljudet från den?

Jolle87
1 december 2008 · 1 585 Inlägg

Jag har en Alpine CDE-9882Ri i min bil som jag är sjukt nöjd med. Riktigt bra ljud, många inställningsfunktioner helt klart värt pengarna. Har dock aldrig lyssnat eller testat en Pioneer P6000UB men själv tycker jag om Alpine mer än Pioneer. Men det är ju en smak sak:)

BaNaN85
1 december 2008 · 93 Inlägg

Jag har en P6000UB, den är lite jobbig att bläddra i menyerna med till en början, men när man väl lärt sig hur man klickar på stora runda knappen så går det lätt. Den känns lite plastig och flippfronten är ett helvete att sätta i, åtminstånde om det är mörkt i cupen. Ångrar mitt köp lite grann, men den funkar...

cheva_raggare
1 december 2008 · 534 Inlägg

vart kan ni köpa den så billigt hittar den bara för över 2200

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Svanholm
1 december 2008 · 198 Inlägg

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=256427

Pixmania tar 1861:-  inkl frakt

Jolle87; jo så är jag lite med, alpine är fint:)

Banan85; okej, rent helvete att bestämma sig för vilken det blir, fördelar gentemot nackdelar yikes

Germax
1 december 2008 · 12 086 Inlägg

Jag rekomenderar BRC.se

Där är den skitbillig, fri frakt.
Jag beställde måndagmorgon, hade stereon tisdag eftermiddag.

Ups, de har visst höjt igen smile
När jag köpte min P7000 förra veckan kosta den 2600. Nu 3200.. sedär

När jag läser specen nu på P6000 tycker jag än mer du ska köpa P7000.

P6000:
3 band EQ
2 lågnivå

P7000:
7 bands EQ
6 lågnivå

Dessutom har den motorstyrd frontm och jättesimpel att sätta dit, vilket P6000 inte va läste jag någonstans.

Köp DEH-P7000UB smile

Senast redigerat av JapMax (1 december 2008)

Svanholm
1 december 2008 · 198 Inlägg

6 lågnivå lät mycket ?smile på pioneers hemsida står det 3 st lågnivå. jo men då hoppar man upp en prisklass då kan man kanske lika gärna ta en alpine som kostar lika mycket smile

Senast redigerat av Svanholm (1 december 2008)

cheva_raggare
1 december 2008 · 534 Inlägg

men nån bra alpine sterio då med usb men måste inte ha men hälst  (msn svanholm) skicka pm

Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Germax
2 december 2008 · 12 086 Inlägg

Svanholm skrev:
6 lågnivå lät mycket ?smile på pioneers hemsida står det 3 st lågnivå. jo men då hoppar man upp en prisklass då kan man kanske lika gärna ta en alpine som kostar lika mycket smile

Jaha.. så det är igentligen en fråga om du ska köpa en billig Pioneer lr en dyr Alpine?
Jag antog att de va likvärdiga. Ja förmodligen är den dyra bra alpinestereon bättre än den billiga mindre bra pioneerstereon tongue Det är en fråga om stash, jag tycker fortf du du ska köpa DEH-P7000UB big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang