Polisens intresse för "roligare" bilar?

enpatte
2 december 2008 · 498 Inlägg

Var klar ganska tidigt inatt på jobbet så jag rullade hem vid 5 tiden.
Det går en mindre väg jäms med fabriksområdet(50) som man åker en bit på innan man kommer ut på vägen.
På vägen står en xc70(polis), när jag åkt förbi så gör de en u sväng och följer efter, ca 1km senare är det dags att svänga ut på större vägen och de är fortfarande i arslet på mig.
Har ingen lust med att ha dem i röven så jag svär över mina röda blinkers och svänger in på macken för att "kolla" oljan.
De ställer sig vid infarten till macken och far sedan efter ca 1min, har de inget bättre för sig tänkte jag och for hem och sov.
Får idag höra av sambon att hennes mormor(lyssnar på polisradion jämt??) ringt och sagt att de kollat upp mitt bilnr över radion vid denna tidpunkt.

Detta har jag aldrig varit med om tidigare, är det så här?
Ska man alltså behöva finna sig i detta i framtiden, jag är ju för [censur] 30 bast med fru och barn, ingen 18 årig snorunge som burnar på max 04:00.

Senast redigerat av enpatte (2 december 2008)

C70
2 december 2008 · 424 Inlägg

Trakasserad o trakasserad. En bil dom är ute och kör kl 5 på morgonen kan vara rätt intressant. Kanske är mycket inbrott i området osv? Ska polisen bara stå still inne på station och vänta på att brotten görs eller ska dom vara ute och rulla så brott kan förebyggas?

Dragonbreath
2 december 2008 · 326 Inlägg

poliser har fan inget bättre att göra ibland.. snusar mig i röven ständigt

"Sweet Insane Road Maniac"
HampZZ Proffs
2 december 2008 · 222 Inlägg

varför brusa upp sig om du inte gjort något fel?
bara att låta dom stanna dig och vara trevligt så brukar det gå bra.

Audi A5 1.8 TFSI Coupe S-Line "black pearl" (2008)
enpatte
2 december 2008 · 498 Inlägg

C70 skrev:
Trakasserad o trakasserad. En bil dom är ute och kör kl 5 på morgonen kan vara rätt intressant. Kanske är mycket inbrott i området osv? Ska polisen bara stå still inne på station och vänta på att brotten görs eller ska dom vara ute och rulla så brott kan förebyggas?

Inget konstigt med trafik på den vägen vid 5 tiden,är väl ett 30 tal som ska till och från jobbet runt då.

patrikke
2 december 2008 · 1 749 Inlägg

Bra att det visar upp sig, behövs mer sånt.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 december 2008 · 5 650 Inlägg

äh vem bryr sig om snuten efter så länge man inte gjort nått???

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Muttley
2 december 2008 ·

verkligen vilket stort problem du har då. bättre de kollar runt och så de ville kanske se om bilen var stulen eller efterlyst. då hade du väl varit glad om den varit stulen ? så de hade hittat den=)

bättre de är ute och visar upp sig istället.

bmx
2 december 2008 · 7 100 Inlägg

sådär gör dom jämt emot mej,men de är ju bra att dom kollar upp sånt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Edvinoo Hetast Just Nu!
2 december 2008 · 1 355 Inlägg

ja ska faktiskt plugga till polis o ja tycker att sånt är bra, hade inte dom gjort sånt och "sånna som du" skrivit om det hade ju varenda jävel varit ute just kl 04:00 när dom tror att ingen ser dom och gjort allt möjligt skit

Inspiration comes standard
Stefan Varberg Supraman
2 december 2008 · 2 300 Inlägg

Om man har en "intressant bil" så tar dom nummret och lägger det i sin speciella lista och sen så gör dom anteckningar över vart bilen håller till någonstans, om den syns vid streetrace osv.
Då vet dom vart dom ska leta om den misstänks för något.
Inget att oroa sig för, men man kan närsomhelst gå in till stationen och få ut vad för något dom har på dig, t,om dessa anteckningar.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
viccoA
2 december 2008 · 3 111 Inlägg

Kul att några poliser jobbar lite...

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 december 2008 · 5 753 Inlägg

samma sak har hänt mig vid alnöbron klockan fyra på natten på en vardag.. dom mötte oss och då gjorde dom en u-sväng direkt och följde efter, dock stoppade dom oss.... fast jag hade lånat en kompis sunkiga fjortis 740 då så det var väll inte så konstigt kanske iofs lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Ghost_Face
2 december 2008 · 517 Inlägg

Varför poliser är intresserade av "roligare" bilar? Av samma anledning det hålls ett extra öga på invandrare. Det kallas förutfattade meningar.

Nehe
2 december 2008 · 687 Inlägg

Ghost_Face skrev:
Varför poliser är intresserade av "roligare" bilar? Av samma anledning det hålls ett extra öga på invandrare. Det kallas förutfattade meningar.

enligt statistiken så är det en 2,5 överrisks chans att en invandrare begår ett brott än en majoritetssvensk. Men håller helt med om att invandrare diskrimineras i rättssystemet och också hos polisen (källa: kolla www.bra.se och så ser ni antalet anmälda brott mot invandrare gentemot majoritetssvenskar så ser ni att fler brott läggs ner mot invandrare pga av brist på bevis)

OT: Är väl bra att de kollar upp bilar? Förstår inte denna tråden heller, ska vi tycka synd om dig för att en polis åkte efter dig? det stör väl inte dig om de åker bakom dig eller blir du så nervös av alla bilar som kör bakom dig?

Rushman Evolution Garage
2 december 2008 · 1 299 Inlägg

Varför bry sig? Så länge polisen inte har blåljusen på så behandlar jag och ser dom som vilken medtrafikant som helst.

Sky´s the limit...
Merclone Leg. Spådam
2 december 2008 · 816 Inlägg

Edvinoo skrev:
ja ska faktiskt plugga till polis o ja tycker att sånt är bra, hade inte dom gjort sånt och "sånna som du" skrivit om det hade ju varenda jävel varit ute just kl 04:00 när dom tror att ingen ser dom och gjort allt möjligt skit

Då blir det till att rycka upp stavningen om du ska klara svenskprovet.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
M7an oo=00=oo
2 december 2008 · 374 Inlägg

Det behöver inte vara "roligare" bilar. Vid ett flertal tillfällen har dom förföljt mig i en illgrön helt orginal Opel Corsa 1.4 '97 års modell. Legat tätt i röven och följt efter mig.

Jag tycker det är kul. Man blir lite sugen på att tvärnita så dom sätter polisbilen i baken på min, vore kul att skälla ut polisen om att hålla avståndet wink

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
IceEyes Varningar: För många..
2 december 2008 · 2 552 Inlägg

Har också råkat ut för det där ett par gånger och det är bara irriterande, vill dom något kan dom väl bara stoppa en istället för att leka släpvagn i 2 mil.. Ska fan börja följa efter dom också tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
KimVsWorld Mästare
2 december 2008 · 2 947 Inlägg

Det enda problemet jag kan se med din historia är att dem körde för nära. Eller gjorde dem det?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang