4st 15" Fälgar skall få tjänstgöra på dynamicen i vinter. Nyblästrade och pulverlackade..
![http://img12.imageshack.us/img12/9287/200910042527.jpg]()
Om man hittar rostflagor i spridarna, är det då ett tecken på att bränslefiltret inte gör sitt jobb? `
Nytt bränslefilter inhandlat.
![http://img44.imageshack.us/img44/1397/200910192540.jpg]()
Främre motorfästet skiljer sig åt mellan dynamic 4 AWD och galant GTI FWD. Så det blev ett tråkigt svart istället..
![http://img35.imageshack.us/img35/1539/200910192542.jpg]()
![http://img229.imageshack.us/img229/8505/200910192541.jpg]()
Självklart skulle det dit kullager istället för bussningar till växelänkaget även på denna låda. De gamla var tyvärr så fastrostade att de inte lossnade.. Biltemas jättedyra mutterspräckare (24,90:-

) fixade problemet.
![http://img5.imageshack.us/img5/2829/200910212544.jpg]()
Allt på plats bara att fylla upp och starta.
![http://img202.imageshack.us/img202/8971/200910212545.jpg]()
Självklart gick det inte bra första gången man skulle starta.. Kasst batteri.
For hem och hämtade ett jag brukar använda till starthjälp.. Perfekt.
Motort hostade till men ville inte riktigt gå. Samma som innan motorbytet alltså.. Då hade jag också problem med att starta den ibland.
Tändstiften plockades upp och det visade sig att 1 och 3 inte hade tänt alls.. Då det är wastefire spolar på galanten så ska 1-4 och 2-3 tända samtidigt så det var alltså inte fel på spolen. Två spridare byttes ut men samma problem kvarstod.
Gick hem för kvällen och dagen därpå när jag slog igång huvudströmmen så startade den direkt. Stängde av med nyckeln och efter de så gick den inte att starta igen.. Samma fenomen som dagen innan.. Går på två burkar om man pumpgasar. Startar oftast inte alls..
Bröt huvudströmmen igen och voila så gick den att starta..
Min databox mår nog inte så bra.
Varje gång bilen har stannat så måste boxen nollställas för att den skall starta..
Det blir ett MS istället nu när lönen kommer..