agadiff

_mange_
4 december 2008 · 24 Inlägg

nån som kör med de agadiff ?? för och nackdela ?? tack på förhand

Senast redigerat av _mange_ (4 december 2008)

Volvo v70 (2004)
BMW 320 "e30" (1988)
AnderssonM
4 december 2008 · 98 Inlägg

Jag gör,

fördelar:
Går att åka brett utav helvete..

Nackdelar:
Tuggar när du kör sakta.
Sliter mycket däck
Sliter på kardan och växellåda.
Drivaxlarna kan ge sig.

baltis
4 december 2008 · 1 948 Inlägg

Blir dessvärre ingen vinterbil i år... billigare att åka runt och knacka med dieseln...
men kört några aga diffade bilar senaste vintrarna.

Och som AnderssonM säger så e fördelarna att du kan åka brett som bara den + att om du kör fast/det e så halt så du inte kommer iväg, så driver den på mycket bättre då du har 2 hjul som driver å inte ett.

Minusen som AnderssonM håller jag med om men vill även tillägga att vid ett jämt gaspådrag i en kurva när du inte alls vill åka på sladd så kan en diffad bakaxel medföra att det udnerstyr istället för överstyr... dvs du åker rakt fram och ner i diket, men ger du istället bara ordentligt med gas/kickar koppling så kommer han gå upp riktigt rart istället big_smile

einherjer
4 december 2008 · 587 Inlägg

har bara kört en bil med aga diff å det kan jag säga med en gång att det hade jag inte stått ut med i längden att göra

_mange_
4 december 2008 · 24 Inlägg

baltis skrev:
Blir dessvärre ingen vinterbil i år... billigare att åka runt och knacka med dieseln...
men kört några aga diffade bilar senaste vintrarna.

Och som AnderssonM säger så e fördelarna att du kan åka brett som bara den + att om du kör fast/det e så halt så du inte kommer iväg, så driver den på mycket bättre då du har 2 hjul som driver å inte ett.

Minusen som AnderssonM håller jag med om men vill även tillägga att vid ett jämt gaspådrag i en kurva när du inte alls vill åka på sladd så kan en diffad bakaxel medföra att det udnerstyr istället för överstyr... dvs du åker rakt fram och ner i diket, men ger du istället bara ordentligt med gas/kickar koppling så kommer han gå upp riktigt rart istället big_smile

okej får se om man gör det dåsmile

Volvo v70 (2004)
BMW 320 "e30" (1988)
Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
5 december 2008 · 167 Inlägg

bryter sönder karossen med.

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
Germax
5 december 2008 · 12 086 Inlägg

Kompisen kör svetsdiffat, ett problem säger han är när man svänger in på en parkering tex, då vill man gärna rulla in, men med svetsdiffen måste han ha ha moment på drivlinan annars smäller det i hela bilen tongue

mrbuggy Entreprenör
5 december 2008 · 1 784 Inlägg

Inget att köra på allmän väg med..plus att man bryter sönder hela bakvagnen..KUL.?  jojo ett tag alla fall.. ;-)

baltis
5 december 2008 · 1 948 Inlägg

på en vinterbil av bakhjulsdriven typ är det ett måste... men ska du åka året runt med det då e det verkligen inget att rekommendera.

Rille0
6 december 2008 · 2 021 Inlägg

kul som fan när de är halt o man vill leka, allmänt jobbigt annars, en kompis har en 240 me svetsdiff, skitjobbigt bil o åka i slår o darrar o låter konstigt mest hela tiden.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
kaihaj
14 december 2008 · 258 Inlägg

agadiff = svetsdiff lr? tongue

Volvo v70 (2013)
Volvo_Mannen Volvoskadad
14 december 2008 · 6 017 Inlägg

kaihaj skrev:
agadiff = svetsdiff lr? tongue

agadiff, esabdiff, svetsdiff same shit

Jonas
Lurken_85
14 december 2008 · 832 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

kaihaj skrev:
agadiff = svetsdiff lr? tongue

agadiff, esabdiff, svetsdiff same shit

Du glömde kempi!!! tongue

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
blacklin3 Ugglan-racing
14 december 2008 · 362 Inlägg

Jag kör med svets diff,, funkar jätte fint går as brett, men man kan få byta driv axlar lite då å då..tongue  men man blir inte missnöjd kan jag lova dig^^

How does dust taste sucker??
blacklin3 Ugglan-racing
14 december 2008 · 362 Inlägg

Rille0 skrev:
kul som fan när de är halt o man vill leka, allmänt jobbigt annars, en kompis har en 240 me svetsdiff, skitjobbigt bil o åka i slår o darrar o låter konstigt mest hela tiden.

Min låter inget bara när ja svänger sakta så låter det lite. annars funkar det jätte fint^^

How does dust taste sucker??
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang