snabba svar, hur vet jag om bilen har ett lån eller dyl på sig?

AudiFors
8 december 2008 · 906 Inlägg

Tjena tjena, kom ut en bil på blocket idag som jag hade tänkt ringa på och i bästa fall hämta idag, men jag har hört skräck exempel om det här med att en del sätter bilen i försäkran vid lån osv, var inne på fordons register och kollade men dem hade inte riktigt vad jag ville ha,även skummat runt lite på vv men kanske missat? Vet ej om man kan se/ringa om sånt nu när folk slutat jobbet? Är riktigt sugen på att dra iväg  med en gång så skulle vara snällt med svar:) mvh Robin

=)
MilleN
8 december 2008 · 9 108 Inlägg

smsa regnumret till 71456 så kan det stå om det är kreditköp eller inte, finns säkert andra sätt också.

onej84
8 december 2008 · 1 854 Inlägg

Du kan även gå in på vv.se och kolla eller ringa vägverket
Men som MilleN skriver så är sms enklast.

_Nicke_
8 december 2008 · 12 Inlägg
Det är tur att man är som man är, när man inte är som man ska.
AudiFors
8 december 2008 · 906 Inlägg

MilleN skrev:
smsa regnumret till 71456 så kan det stå om det är kreditköp eller inte, finns säkert andra sätt också.

Testade smsa, stod inget om det iaf, men det betyder inte att den inte har eller? är ingen jätte dyr bil direkt, men tänkte alltid bättre att va på säkra sidan, du visste inga andra eller?=/

=)
AudiFors
8 december 2008 · 906 Inlägg

_Nicke_ skrev:
https://www21.vv.se/fordonsfraga/

var inne där med, men ser inget som har med det att göra just, men om där inget står betyder det att det ej finns nått på den då?smile

=)
Nazty do i look like i sell DRUGS
8 december 2008 · 379 Inlägg

Kanske kan testa att fråga han/hon som äger bilen om han/hon har lån på den?
Fast man kan inte lita på så många nu för tiden, så bäst är väl att kolla på www.vv.se eller sms som dom redan nämt.
Good luck

Senast redigerat av Nazty (8 december 2008)

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e
sjolin87 sjölin
8 december 2008 · 15 Inlägg

man kan även begära fax från vv, där står det lite mer. tex föregående ägare. sist jag köpte bil så ringde jag förre ägaren och frågade om affären skett kontant osv... inte för att det betyder till 100% att det inte är något lån på den men kan vara bra att kolla upp på så många sätt som möjligt. hur som helst så borde det stå i smset från vv om det är något lån på den.

_Grynet_ Raggarmuffin
8 december 2008 · 138 Inlägg

ge mig reg nr så kan jag kolla det i cbr.

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
AudiFors
8 december 2008 · 906 Inlägg

_Grynet_ skrev:
ge mig reg nr så kan jag kolla det i cbr.

Skrev i pm:)

=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang