utgångar på 4 kanals slutsteg

calmensten
8 december 2008 · 106 Inlägg

Tja

Skulle behöva lite hjälp här.. Tänkte att jag skulle koppla in en diskanthögtalare på mitt 4 kanals denver steg och undara hur man får ut signal på kanal 2, 3 o 4 ? det sitter en bas 12a på kanal 1 o de e bara där jag får ut ljud ? Så.. behöver lite hjälp med hur jag får ut ljud på dom andra kanalerna ?

Tack smile

Horsyhorse
8 december 2008 · 1 727 Inlägg

Då får du berätta hur du kopplat och vilket steg.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
calmensten
8 december 2008 · 106 Inlägg

det är ett denver 4 kanals 4 ohm 800 Watt steg som är inkopplat på en audi a4 -99a orginalsterio enligt det schema man fick med steget/adaptern.

Horsyhorse
8 december 2008 · 1 727 Inlägg

Har du kopplat med högnivåkabel (högtalarutgång från orginal), eller är det inkopplat med 4st RCA-kontakter på lågnivån på slutsteget?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
calmensten
9 december 2008 · 106 Inlägg

har inte så bra koll på de, de va en kompis farsa som hjälpe mej med att koppla det. men jag köpte en adapter som man kolla på 4 kablar på sterion o så satt man in 2 blå kablar i den adaptern o drog bak till steget.

calmensten
9 december 2008 · 106 Inlägg

det borde vara kopplat lågnivå

fredde_petermann
10 december 2008 · 233 Inlägg

calmensten skrev:
det är ett denver 4 kanals 4 ohm 800 Watt steg som är inkopplat på en audi a4 -99a orginalsterio enligt det schema man fick med steget/adaptern.

tjena har exakt samma steg du ska ha en till lågnivåkabel

den kopplar du imellan den som redan är inkopplad alltså sätt i en lågnivå kabel mellan dom lediga utgångar du har på steget

Audi frälst
calmensten
10 december 2008 · 106 Inlägg

fredde_petermann skrev:

calmensten skrev:
det är ett denver 4 kanals 4 ohm 800 Watt steg som är inkopplat på en audi a4 -99a orginalsterio enligt det schema man fick med steget/adaptern.

tjena har exakt samma steg du ska ha en till lågnivåkabel

den kopplar du imellan den som redan är inkopplad alltså sätt i en lågnivå kabel mellan dom lediga utgångar du har på steget

okej big_smile tack för hjälpen big_smile ska nog funka big_smile

NJ_
10 december 2008 · 2 118 Inlägg

calmensten skrev:

fredde_petermann skrev:

calmensten skrev:
det är ett denver 4 kanals 4 ohm 800 Watt steg som är inkopplat på en audi a4 -99a orginalsterio enligt det schema man fick med steget/adaptern.

tjena har exakt samma steg du ska ha en till lågnivåkabel

den kopplar du imellan den som redan är inkopplad alltså sätt i en lågnivå kabel mellan dom lediga utgångar du har på steget

okej big_smile tack för hjälpen big_smile ska nog funka big_smile

så gjorde inte jag på mitt tongue kopplade in ena kontakten från lågnivån till 1an på slutsteget och den andra på 4an smile alltså nere i vänster hörn samt uppe i höger hörn, funkar kalas för mig..

D.i.l.l.i.g.a.f
calmensten
10 december 2008 · 106 Inlägg

okej så du använde bara en sladd bak me den 2 kontakterna som du koppa in vänster högst upp o höger längst ner ?

NJ_
10 december 2008 · 2 118 Inlägg

calmensten skrev:
okej så du använde bara en sladd bak me den 2 kontakterna som du koppa in vänster högst upp o höger längst ner ?

nej vänster nere och höger uppe smile

D.i.l.l.i.g.a.f
calmensten
10 december 2008 · 106 Inlägg

NJ_ skrev:

calmensten skrev:
okej så du använde bara en sladd bak me den 2 kontakterna som du koppa in vänster högst upp o höger längst ner ?

nej vänster nere och höger uppe smile

okej big_smile bra tack big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang