Ta bort dekaler, hur lång tid?

MrNinja
16 december 2008 · 148 Inlägg

Kanske känns som lite udda fråga men iallfall.

Köpte en bil igår som va fylld av företagets reklam och då erbjöd dom sig att ta bort reklamen under en dag bara jag lämnade in den. Frågan är då hur lång tid det egentligen tar för en verkstad att få bort alla dekaler.

Problemet är lite de att jag måste lämna ifrån mig bilen och det är grymt lång restid för mig så om de går snabbt så kanske jag känner mig mer motiverad att lämna in den och kan sen glida runt i nått närcentrum.

Vad tar de, nån timma, en hel dag eller?

Jag är beroende av bil inom mitt jobb så det är därför jag e lite nervös och kinkig över att lämna ifrån mig den nu smile

Smajly
16 december 2008 · 3 059 Inlägg

MrNinja skrev:
Vad tar de, nån timma, en hel dag eller?

smile

Som du förstår måste man ju se bilen för att kunna svara.. Omöjligt att svara på när man inte vet hur mycket och var det sitter dekaler.

_Grynet_ Raggarmuffin
16 december 2008 · 138 Inlägg

e det en gammal företagsbil är de säkert rätt mkt dekaler.. å har de suttit där ett tag så kommer limmet sitta rätt hårt.. så de kan ta några timmar om de e mkt..

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
MrNinja
16 december 2008 · 148 Inlägg

Bilen i fråga är den som ligger uppe i mitt galleri nu. Citroen C1an. Bilen var väll uttagen februari i år så inte så länge då.

Martin 9-3 Fisketokig
16 december 2008 · 2 997 Inlägg

Låt dekalerna sitta kvar, är ju fräcka.

Sen om det står "lånebil" på sidan så innebär det ju att du kan köra en C1 utan att få förutfattade meningar om dig smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
MrNinja
16 december 2008 · 148 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Låt dekalerna sitta kvar, är ju fräcka.

Sen om det står "lånebil" på sidan så innebär det ju att du kan köra en C1 utan att få förutfattade meningar om dig smile

Jag hade gärna haft dekelarna kvar men nu är de ju företagslogga så inte såå hett haha big_smile Funderar på att behålla dom två större strecken där uppe tills jag får läge att sätta på två svarta tjockare som jag beställt.

_Grynet_ Raggarmuffin
16 december 2008 · 138 Inlägg

de där dekalerna kan väl ta kanske 3 h max.. de e ju en nyare bil så dom har ju inte suttit så länge..

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
zovix Maskinbefäl
16 december 2008 · 1 038 Inlägg

Hur tar man bort dekaler utan att skada lacken?

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Jockefors
16 december 2008 · 961 Inlägg

vattenånga smile använde en sån apparat när vi skulle byta dekaler på firma bilen , dom ramlar nästan bort av sig själva ..

Pure DieselPower
Mortalis VW-nörd?
16 december 2008 · 4 332 Inlägg

hårtork o pilla loss å dra funkade på min gamla golf med dekaler som kanske suttit 10 år tongue

_Grynet_ Raggarmuffin
16 december 2008 · 138 Inlägg

antingen varmvatten eller värmepistol.. värm på dom å sen är det bara att börja pilla.. smile terapi kan ja lova

sen kan det vara bra att polera av bilen lite snabbt  för att få samma yta så de inte syns märken efter dekalerna, tex cyklo eller liknande oscillerande med bara nån finrubbing eller vax med polerande effekt.

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
NMI
16 december 2008 · 1 045 Inlägg

tar nog en dag för dom ja,

kan var aknivigt ibland att få av dom, och ibland går det hur lätt som helst.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
MrNinja
16 december 2008 · 148 Inlägg

Dom ville ha 4-5 timmar på sig så jag får väll tycka att det är helt okej. Det sitter ju väldigt många smådekaler om också.

Haha, tänker tillbaks lite när jag var liten och vi fick flytthjälp av mindre smarta personer som tyckte de var smart att ta bort klistermärken på kylskåp genom att skrapa med kniv. Blev rispor överallt, får hoppas de inte blir något sånt på bilen tongue

Supra_robin
16 december 2008 · 4 663 Inlägg

de kan ta en dag att få bort allt, prova att hela varmt vaten äver dekalerna sedan kan du använda naglarna, sedan kan ju köpa label off lr vad den heter på biltema för att få bort de klister som du inte får bort
mvh robin

MrNinja
17 december 2008 · 148 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92019/522858_n9esph.jpg
Nu efter att dom flesta märkena är borttagna.

Blev ju rätt snyggt till sist. Tror de tog nån timma för honom att ta bort och sen nån timma till för efterarbetet.

Ompa2000 ...!!!???
18 december 2008 · 257 Inlägg

Blev ju riktigt bra! Snyggt att du lämnade kvar dom gröna stripesen också! big_smile

Senast redigerat av Ompa2000 (18 december 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang