Kvinnor och Volvo-ägare kör bäst...

endorfinslaven
20 december 2008 · 671 Inlägg

Rquired skrev:

endorfinslaven skrev:

torpis skrev:

Överlag så måste Volvoförare vara bättre än dem som kör BMW, iom Volvo har uselväghållning och således kräver betydligt mer av föraren för att inte hamna på taket i diket.

wink

VAD ÄR VÄGHÅLLNING !
För o bli lite tjatig om tillräckligt många säger att VOLVO har kass väghållning och BMW superb...
Vad syftar man på då !

Svensk landsväg är full av potthål, tjälskott, sänkor pga våtmarker, länsmansryggar(omöjliggjör sänkning o vissa delade bakvagnar).

Svenska landsvägar är många ggr asfalterade stigar, därav problemen med hållbarhet.
Uppgift från släkting som forskar på vägunderlag..

Att åka sänkt bil eller bil byggd för bana,,, blir störtomöjligt...VÄGHÅLLNING ? 

När jag åkte BMW så körde jag sönder oljetråget på en av bilarna,,, på landsväg ! hmmhmmhmm:
sjysst konstruktion var som helst men inte i Sverige.

Ska man lära sig åka fort så gäller rallystuket,,,, plus att man ska kunna offra bilen.. cool
VILKEN BIL ÄR DET DÅ SOM GÄLLER...
EVO,STI men hur länge håller de diffarna för misshandel och vad kostar renoveringar uppgraderingar.
VOLVO rules....
Därför ser ni 740/940s blåsa om er överallt.....
Även farbror blå gillar 940ns hållbarhet under långa jakter !

VOLVO halleluja !   smile

Haha jodå det var ingen orginal bil om du körde sönder oljetråget så. Eller så körde du som ett riktigt svin wink Och kör man en toksänkt bil får man sakta ner om det kommer en ojämnhet, inte köra på och spy galla över bilmärket på ett forum en tid senare...

Och det är jävligt mycket jolle i hög sjö över en orginal volvo, och en bmw balanserade vägegenskaper orginal. Men som sagt är det två märken med olika inriktning.

Men till topic, att en kvinna (generaliserar) kör 50 på en 70 väg för att det känns säkrare tycker inte jag tyder på en säker förare. Tvärt om tyder det på en osäker förare som borde bort från ratten fort som fan, om dom inte ens vågar hålla hastighetsbegränsningen vad händer då om...?

Och de män jag känner som kör "som idioter" ÄR jävligt duktiga och skickliga förare, och dessa har mer kontroll i 80 än vad tjejen ovan har i 50. Dessutom, de tjejer jag känner som inte är osäkra bakom ratten, de kör minst lika illa som "män" wink

Det var en original BMW med oljetråg framför och nedanför frmvagnsbalken...
Så ser inte konstruktionen ut på "en jolle i hög sjö" tongue
Fenomenet med diffklumpen som slår i länsmansryggar har aldrig skett på "optimistjollarna"

Vilka bilmärken finner du på startlistorna i skogen....inte många Bayerska underverk...
Det finns en anledning !
Jag betalade dyrt för den erfarenheten men vet bättre idag...
Vill man åka fort och med ett säkert uppträdande på vägen så gäller ej BMW....
Tyvärr jag har inget emot dig,,, har bara ägt ett antal Bayrare varav en Alpina...
Men helt klart att de hållar att köras på höga varv lääängeee !
OKIDOKI

Rquired Allmänt envis
20 december 2008 · 12 512 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Rquired skrev:

endorfinslaven skrev:
VAD ÄR VÄGHÅLLNING !
För o bli lite tjatig om tillräckligt många säger att VOLVO har kass väghållning och BMW superb...
Vad syftar man på då !

Svensk landsväg är full av potthål, tjälskott, sänkor pga våtmarker, länsmansryggar(omöjliggjör sänkning o vissa delade bakvagnar).

Svenska landsvägar är många ggr asfalterade stigar, därav problemen med hållbarhet.
Uppgift från släkting som forskar på vägunderlag..

Att åka sänkt bil eller bil byggd för bana,,, blir störtomöjligt...VÄGHÅLLNING ? 

När jag åkte BMW så körde jag sönder oljetråget på en av bilarna,,, på landsväg ! hmmhmmhmm:
sjysst konstruktion var som helst men inte i Sverige.

Ska man lära sig åka fort så gäller rallystuket,,,, plus att man ska kunna offra bilen.. cool
VILKEN BIL ÄR DET DÅ SOM GÄLLER...
EVO,STI men hur länge håller de diffarna för misshandel och vad kostar renoveringar uppgraderingar.
VOLVO rules....
Därför ser ni 740/940s blåsa om er överallt.....
Även farbror blå gillar 940ns hållbarhet under långa jakter !

VOLVO halleluja !   smile

Haha jodå det var ingen orginal bil om du körde sönder oljetråget så. Eller så körde du som ett riktigt svin wink Och kör man en toksänkt bil får man sakta ner om det kommer en ojämnhet, inte köra på och spy galla över bilmärket på ett forum en tid senare...

Och det är jävligt mycket jolle i hög sjö över en orginal volvo, och en bmw balanserade vägegenskaper orginal. Men som sagt är det två märken med olika inriktning.

Men till topic, att en kvinna (generaliserar) kör 50 på en 70 väg för att det känns säkrare tycker inte jag tyder på en säker förare. Tvärt om tyder det på en osäker förare som borde bort från ratten fort som fan, om dom inte ens vågar hålla hastighetsbegränsningen vad händer då om...?

Och de män jag känner som kör "som idioter" ÄR jävligt duktiga och skickliga förare, och dessa har mer kontroll i 80 än vad tjejen ovan har i 50. Dessutom, de tjejer jag känner som inte är osäkra bakom ratten, de kör minst lika illa som "män" wink

Det var en original BMW med oljetråg framför och nedanför frmvagnsbalken...
Så ser inte konstruktionen ut på "en jolle i hög sjö" tongue
Fenomenet med diffklumpen som slår i länsmansryggar har aldrig skett på "optimistjollarna"

Vilka bilmärken finner du på startlistorna i skogen....inte många Bayerska underverk...
Det finns en anledning !
Jag betalade dyrt för den erfarenheten men vet bättre idag...
Vill man åka fort och med ett säkert uppträdande på vägen så gäller ej BMW....
Tyvärr jag har inget emot dig,,, har bara ägt ett antal Bayrare varav en Alpina...
Men helt klart att de hållar att köras på höga varv lääängeee !
OKIDOKI

Känner inte direkt igen mig, pappas 80mm sänka 330 går på riktigt dåliga vägar utan problem. Mamma kör nämligen mycket med hästar osv. Inga problem och inga spräckta oljetråg här inte. Själv kör jag med lätt sänkt 328a utan några problem, den har samma markfrigång som motsvarande v40 eller vad den nu heter. Att bmw skulle bygga bilar med oljetråget under framaxelbalken som inte tål ett hinder utan att spräcka oljetråget är ett löjligt uttalande.

Vi kör en hel del på rent ut sagt usla vägar och ibland nått som närmst kan liknas vid skogsvägar, och jag känner en hel del som kör på liknande vägar med Bmws, bland annat pga att det är väldigt bra dragbilar och Volvo är helt enkelt för tunga att dra med för de flesta med b-kort.

Så oavsett vad du säger kommer jag aldrig tro på att du körde på en helt vanlig landsväg och slog sönder oljetråget mot ett hinder där en volvo eller annat märke bara passerat rätt över. Jag vet för fan själv hur det ser ut där och det är inte en sämre konstruktion än vad Volvo har, tvärt om när man jämför med de nyare FWD Volvorna.

Citat: "Vill man åka fort och med ett säkert uppträdande på vägen så gäller ej BMW.... "
nahe det är bara det de får beröm för i alla tester och i alla sammanhang, nämligen sina vägegenskaper. Men random Volvotomte vet väl bättre än teknikens värld etc. 

Berätta gärna vilken modell du körde när du slog sönder tråget...

EDIt: stavfel

Senast redigerat av Rquired (20 december 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
20 december 2008 · 605 Inlägg

Hexenhammer skrev:
http://www.expressen.se/motor/1.1406861/volvoagare-och-kvinnor-kor-bast

Ja, ni. Vad säger/tror ni? big_smile

ja, jag är både volvo-ägare & kvinna så jag håller med lol

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Chevrolet_racing Fullständigt galen
21 december 2008 · 319 Inlägg

asså jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till den här saken men nog kör inte volvo ägare allt för säkert, nu kanske jag då har råkat se bara idioter men jag tkr det är jävligt många volvo förare som kör som riktiga rally-harrys... o sen att kvinnliga volvo förare ska köra säkrare än manliga nja  knappast dem kör lika dåligt dem med sad
men det kan finnas en anledning till mitt tyckande o det är väll att jag bor i sthlm och här kör alla som idioter lite för ofta sad

Senast redigerat av Chevrolet_racing (21 december 2008)

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang